پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 43716
منبع : خبرگزاری فارس

اجرای طرح پائیزه کتاب برای تقویت کتاب‌فروشی‌ها

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت رئیسه مجتمع ناشران قم گفت: اجرای طرح پائیزه در راستای تقویت کتاب‌فروشی‌ها است و در این طرح کتاب با تخفیف بالایی به فروش می‌رسد.
اجرای طرح پائیزه کتاب برای تقویت کتاب‌فروشی‌ها
به گزارش قم نیوز، یدالله سعدی ظهر امروز در حاشیه بازدید معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجتمع ناشران در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح کتاب‌گردی اظهار کرد: این طرح از چند سال پیش آغاز شد و طرح کتاب‌گردی در آخرین روز هفته کتاب اجرا می‌شود، طرح کتاب‌گردی با این هدف بود که اصحاب فرهنگ و هنر در کتاب‌فروشی‌ها حضور پیدا کنند و انعکاس رسانه‌ای این طرح موجب تشویق مردم به خرید کتاب شود.

وی ادامه داد: طرح کتاب‌گردی از تهران شروع شد، اما اکنون این طرح با حضور شخصیت‌های فرهنگی در شهرهای مختلف کشور از جمله قم، مشهد و اصفهان و اجرا می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجتمع ناشران قم افزود: طرح پائیزه از سوی خانه کتاب اجرا می‌شود و در این طرح تا سقف 100 هزار تومان خانه کتاب از طرف وزارت ارشاد تخفیف 20 درصدی می‌دهد، همچنین ناشران در این طرح بین 20 تا 30 درصد تخفیف می‌دهند و مردم در طرح پائیزه می‌توانند کتاب را با 40 تا 50 درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌ها خرید کنند.

سعدی با اشاره به طرح پائیزه فروش کتاب اظهار کرد: اجرای این طرح در راستای تقویت کتاب‌فروشی‌ها است، الان کتاب‌فروشی‌ها به لحاظ فروش کم، مشکل اقتصادی دارند و اجرای طرح‌هایی همچون طرح پائیزه موجب مراجعه مردم به کتاب‌فروشی‌ها می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود رکود در بازار کتاب یک مساله مسلم است و اجرای طرح پائیزه در راستای برداشتن رکود بازار کتاب است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcai0ny.49ne615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما