سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 45796
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

اجراي طرح بهره وري مصرف آب در توسعه فضاي سبز شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: سيد امير سامع برنامه شهرداري قم در حوزه بهره وري آب را يادآور شد و گفت: ما به مرور در حال حذف تانكرهاي آبياري و توسعه شبكه آبياري قطره‌اي هستيم.
اجراي طرح بهره وري مصرف آب در توسعه فضاي سبز شهر قم
به گزارش قم نیوز، سيدامير سامع با بيان اينكه اقدامات شهرداري در حوزه فضاي سبز در شهر سه بخش اصلي دارد، اظهار كرد: بخشي از اين اقدامات رديف‌هايي است كه در مناطق براي بودجه فضاي سبز اختصاص مي يابد و بخشي هم رديف‌هايي است كه در مركز براي اين كار اختصاص پيدا مي‌كند.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با بيان اينكه در سال جاري حدود ۴۵ ميليارد تومان در مناطق و ۲۶ ميليارد تومان نيز از شهرداري به بحث فضاي سبز اختصاص داشته است، افزود: بخش از اعتبارات سازمان فضاي سبز نيز به منابع و درآمدهاي داخلي آن برمي‌گردد كه از محل غرفه‌هاي سازمان و امكانات ديگر آنها تامين مي‌شود.

سامع با اشاره به رديف‌هاي اعتباري اختصاص گرفته از سوي شهرداري در حوزه توسعه كمربند سبز، استفاده از منابع آب خام و... خاطرنشان كرد: در حوزه توسعه كمربند سبز قم، توسعه شبكه آب خام ۵ ميليارد تومان، خريد گل و گياه هشت ميليارد تومان و... جمعا ۲۶ ميليارد تومان از مركز به حوزه فضاي سبز اختصاص گرفته است.

وي با بيان اينكه جمعا بودجه سازمان فضاي سبز و پارك‌هاي شهرداري قم حدود ۷۲ ميليارد تومان بوده است، افزود: مبناي توسعه فضاي سبز قم ساليانه سه مترمربع است.

معاون شهردار قم با اشاره به نياز شهرداري به عرصه‌هاي توسعه فضاي سبز تصريح، كرد: اگر مشكل تامين عرصه حل شود شهرداري آمادگي دارد منابع و گل و گياه لازم را فراهم كند.

سامع برنامه شهرداري در حوزه بهره وري آب را يادآور شد و تصريح كرد: ما به مرور در حال حذف تانكرهاي آبياري و توسعه شبكه آبياري قطره‌اي هستيم.
 

  انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcai0ny.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما