جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : 38136
منبع : خبرگزاری مهر

تصمیم نظام برای حل مشکل هسته‌ای و تحریم‌ها درست بود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش نظام جمهوری اسلامی برای حل موضوع تحریم و مسئله هسته‌ای اقدام درستی بود هرچند که طرف مقابل کارنامه درستی را از خود نشان نداد.
تصمیم نظام برای حل مشکل هسته‌ای و تحریم‌ها درست بود
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در گردهمایی کارگران استان قم که به مناسبت هفته کارگر در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: امروز در کشورهای اطراف ما حکومت‌های پادشاهی وجود دارد و ملت‌ها نقشی در سرنوشت کشور خود ندارند اما به برکت انقلاب اسلامی نقش مردم در اداره سرنوشت کشور تعیین کننده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم باید در دور دوم نیز در عرصه انتخابات حضور داشته باشند چراکه این امر موجب تشکیل شدن مجلسی کارآمد و قوی خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سال‌های سختی را سپری کرده‌ایم، افزود: در گذشته مشکلات زیادی در کشور وجود داشت که بخشی مربوط به تحریم‌ها و بخشی نیز مربوط به سوء مدیریت‌ها و ساز و کارهای غلط در مسائل مختلف کشوری بود که باعث ایجاد مشکلات پیچیده‌ای شد.
 
وی ادامه داد: در طول دو سال گذشته تلاش شد تا موضوع تحریم و مسئله هسته‌ای ایران به سرانجام برسد و تلاش نظام جمهوری اسلامی برای حل این مشکل اقدام درستی بود هرچند که طرف مقابل کارنامه درستی را از خود نشان نداد.

از آمریکایی‌ها بدعهدی‌های بسیاری دیده‌ایم
 
لاریجانی تأکید کرد: ما همواره در طول تاریخ از آمریکایی‌ها بد عهدی‌های بسیاری دیده‌ایم اما این نیست که دست روی دست بگذاریم و دست بسته باشیم و ایران نیز کارهایی خواهد کرد که برای طرف مقابل هزینه بر باشد.
 
وی عنوان کرد: مجموعه اقداماتی که در مذاکرات صورت گرفت باعث شد تا طرف مقابل در دنیا تنها بماند و در انزوا باشد و امروز این بهانه از دست دشمنان خارج شود و نمی‌توانند مدعی شوند که ایران اهل مذاکره نیست.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه نقدهایی بر برجام از گذشته وجود داشته و این روز‌ها نیز مسائلی مطرح می‌شود، افزود: بنده سال‌ها در عرصه مذاکرات بودم و امروز می‌بینیم نظام اسلامی توانسته هم فناوری هسته‌ای را در کشور تثبیت کند و هم تحریم‌ها برداشته شود.

برخی از بانک‌های غربی رفتارهای ناصحیحی دارند

وی افزود: برخی از بانک‌های غربی رفتارهای ناصحیحی دارند اما تغییرات خوبی هم پس از اجرای برجام داشتیم که فروش نفت و مبادلات دیگر کالا‌ها بهتر شده است.

لاریجانی بیان داشت: موانع بانک‌های بزرگ‌تر نیز باید حل شود و در مجموع حرکت رو به جلویی داریم.

وی با بیان اینکه در گذشته مشکلات پیچیده‌ای برای بخش تولید و کارخانجات ما وجود داشت، افزود: همت دولت باید برای حمایت از تولید داخل باشد که این امر موجب تقویت اشتغال خواهد شد.

۷ هزار کارگاه تولیدی غیر فعال در کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دولت برای حل مشکلات ۷ هزار کارگاه که وضعیت غیر فعال داشتند تصمیماتی گرفته است که امیدواریم این اقدامات موجب فعال شدن این واحدهای تولیدی و رونق اشتغال و کاهش بیکاری شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری باکارگران، افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر مسائل مهمی از جمله جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا‌ها تأکید کردند که این مسئله بسیار مهمی است چرا که ما تا زمانی که از تولید داخل حمایت نکنیم نمی‌توانیم توسعه اشتغال و رونق اقتصادی و انتظار داشته باشیم.

تولید در کشور دچار رکود است

لاریجانی از دولت خواست دستورالعمل‌ها و تعرفه‌هایی برای کاهش واردات کشور تهیه و تنظیم کند و مبارزه با قاچاق کالا‌ها را نیز افزایش دهد.
 
وی با بیان اینکه محور اصلی اقتصاد مقاومتی تولید است و باید آن را جدی گرفت، افزود: امروز بخش تولید ما دچار رکود است که باید از این وضعیت خارج شود.

۱۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکاری دولت به تأمین اجتماعی

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات سازمان تأمین اجتماعی کشور افزود: دولت هم اکنون ۱۰۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی بدهکار است که این میزان از گذشته تاکنون انبار شده است که این منابع در واقع به منظور تأمین نیازهای بازنشستگان است و برای دولت نیست و اگر دولت در گذشته از این منابع استفاده کرده کار اشتباهی بوده است.

وی افزود: برخی از امکانات دولت می‌تواند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شود تا آنها بتوانند بدهی‌های خود را از آن محل دریافت کنند.

لاریجانی تأکید کرد: بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی باید پرداخت شود که این موجب دلگرمی کارگران نسبت به آینده خود می‌شود و در این راستا باید دورنمایی برای پرداخت این بدهی از سوی دولت اندیشیده شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcai6ne.49nae15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما