چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : 32646
مدیرکل بهزیستی قم:

۴۰ درصد مهدکودک‌ها و دارالقرآن‌های قم مجوز ندارند

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: ۴۰ درصد مهدکودک‌ها و دارالقرآن‌های این استان مجوز فعالیت ندارند.
۴۰ درصد مهدکودک‌ها و دارالقرآن‌های قم مجوز ندارند
به گزارش قم نگار، رضا سلیقه اظهار داشت: در حال حاضر در استان قم ۸۵ مهد کودک فعال و مجوزدار زیرنظر بهزیستی در شهر قم مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵ هزار کودک در مهدکودک‌ها استان پذیرش شدند، افزود: مهدکودک‌ها در استان قم نیازمند نظارت جدی هستند و خانواده‌ها برای اینکه خیالشان از ثبت نام کودکان راحت باشد حتما از لحاظ دارابودن مجوز و نظارت‌های لازم بر مرکز مربوطه اطمینان حاصل کنند، چرا که تعدادی از مهدکودک‌ها و مراکزی که به نام دارالقرآن در استان مشغول فعالیت هستند مجوز ندارند.

به گفته مدیرکل بهزیستی استان قم ۴۰ درصد مهدکودک‌ها و دارالقرآن‌های این استان فاقد مجوز فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در استان قم ۷ مهد کودک روستایی وجود دارد، اظهار داشت: در این مهدکودک‌ها با توجه به اجرای برنامه‌های آموزشی با رویکرد اسلامی و آموزش کودکان برای دریافت و کسب مهارت‌های لازم با توجه به طیف سنی آنها، خدماتی از جمله یک وعده غذای گرم و پرداخت درصدی از شهریه کودکان دارای خانواده‌های بی‌بضاعت در روستا‌ها در دستور کار قرار دارد.

سلیقه با اشاره به میزان شهریه مهدکودک‌ها تصریح کرد: شهریه مهدکودک‌ها به صورت ماهانه و بر اساس سن، ساعت و ستاره بندی مرکز دریافت می‌شود.

به گفته وی هر ساله کار‌شناسان خبره در دفتر امور کودکان به همراه کار‌شناسان دفتر بازرسی وظیفه ارزشیابی از مهدکودک‌ها را دارند که به این ترتیب مهدکودک‌ها با توجه به قابلیت‌ها و عملکرد مناسب، درجه بندی می‌شوند که همین درجه بندی بر عملکرد مناسب مهدکودک‌ها بسیار تأثیرگذار است.

هیچ محدودیتی در قم برای صدور مجوز راه اندازی مهد کودک وجود ندارد
مدیرکل بهزیستی استان قم در بیان اهداف تأسیس مهدکودک‌ها عنوان کرد: ارتقای سلامت زیستی، روانی و اجتماعی کودکان و توجه به ارزش‌های دینی و مذهبی کودکان از مهم‌ترین اهداف مهدکودک‌ها است، از همین رو جدای از شیرخوارگاه‌ها که وظیفه نگهداری نوزادان را برعهده دارند در بقیه مهدکودک‌ها آموزش بر اساس اصول اسلامی در اولویت برنامه‌ها است.

وی افزود: در استان قم به دلیل نیازمندی‌هایی که در این زمینه وجود دارد هیچ محدودیتی برای صدور مجوز برای راه اندازی مهدکودک‌ها وجود ندارد و متقاضیان می‌توانند با گذراندن دوره‌های لازم اقدام به دریافت مجوز برای راه اندازی مهد کودک کنند.

سلیقه با تأکید بر اینکه خانواده‌ها صرف وجود تابلو در سردر مهدکودک‌ها، به این مراکز اعتماد نکنند، اظهار داشت: خانواده‌ها با مراکز صادرکننده مجوز برای مهدکودک‌ها می‌توانند اطلاعات لازم را کسب کنند و سپس با اطمینان اقدام به ثبت نام کودکان خود کنند.

وی از راه اندازی دبیرخانه‌ای به ریاست فرماندار قم برای ساماندهی مهدکودک‌ها و دارالقرآن‌ها خبر داد و گفت: این دبیرخانه به طور جدی پیگیر بررسی مراکز بدون مجوز است و در صورتی که این مهد‌ها و دارالقرآن‌ها خود را با استاندارهای تعیین شده تطابق ندهند از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaiine.49nuy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما