چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : 31566
"جهت‌گیری و سیاست هسته‌ای کشور در سال‌های اخیر منجر به توافق هسته‌ای اخیر شد"

لاریجانی: توافق هسته‌ای فضا را برای همدلی و همزبانی بیشتر فراهم کرده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از توافق هسته‌ای، فضا برای همدلی و همزبانی بیشتر فراهم‌ است و باید در این راستا قدم برداریم.
لاریجانی: توافق هسته‌ای فضا را برای همدلی و همزبانی بیشتر فراهم کرده است
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی که در مراسم تودیع و معارفه استاندار قم سخن می‌گفت، با اشاره به همیاری و همکاری دیگر نمایندگان قم در حل مشکلات این جهان‌شهر شیعی، اظهارداشت: با توجه به مسائلی که در سیاست خارجی پدید آمده است و توافق نیز انجام شده است، گشایشی برای صادرات فرش پدید آمده است. صادرات این محصول می‌تواند تأمین کننده بیش از ۱۰۰ هزار نفر باشد و قم نیز در این زمینه حرف‌های زیادی برای گرفتن دارد و باید از بهبود فضای بین المللی برای صادرات ایران استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: به ویژه پس از توافق هسته ای، فضا برای همدلی و همزبانی بیش از پیش فراهم شده است و باید در این راستا قدم برداریم. بخش‌های مختلف دانشگاهی و آموزشی در کنار بخش‌های صنعتی، از کمبود بودجه رنج می‌برند و اگر بخواهیم مشکلات آموزشی و پژوهشی را حل کنیم، یک همدلی و همنوایی مورد نیاز است.

لاریجانی تصریح کرد: به عنوان مثال این توافق هسته‌ای را به دو شکل می‌توان نگاه کرد، یک نگاه این است که اشکالاتی را که وجود دارد، بگردیم و پیدا کنیم و این اشکالات منشاء اختلاف می‌شوند و عده ای مشغول آن می‌شوند. رهبر معظم انقلاب اسلامی به درستی در عید فطر فرمودند که این توافق هسته‌ای نباید منشاء اختلاف شود.

وی افزود: رویکرد دیگر این است که این اقدام را یک دستاورد ملی قلمداد کرده و محور همدلی کشور قرار دهیم.

رئیس مجلس افزود: روز گذشته در شورای عالی امنیت ملی عرض کردم که این دستاورد باید زمینه‌ای برای سرمایه گذاری و تولید در کشور شود نه اینکه برای واردات استفاده شود. این زمینه باید برای توانمندسازی جمهوری اسلامی چه در حوزه اقتصاد، چه در حوزه فرهنگ و چه در حوزه دفاع باشد و ثمره آن را ببینیم و پیش نیاز چنین چیزی، همکاری همدلانه با دیگران است و لازمه همدلانه عمل کردن، دیگران را از دین خارج دانستن و خود را اسلام مجسم دانستن، نیست بلکه باید هم افزایی در کارها ایجاد کنیم تا مشکلات مهم در کشور برطرف شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر امروز رژیم صهیونیستی از این توافق نگران است و می‌گوید این توافق سبب توانمندی جمهوری اسلامی می‌شود و اگر برخی کشورهای منطقه به اشتباه نگران از این توافق هستند، مشخص است که شما از این دستاورد باید برای توانمندسازی کشور استفاده کنید نه این که محلی برای اختلاف بین داخلی‌ها باشد.

لاریجانی با اشاره به برخی سخنان مسئولان آمریکایی، تاکید کرد: این افتخاری برای دولتمردان آمریکا نیست که خود را در خدمت یک رژیم پوسیده جعلی خفه می‌کند و اگر کشوری داعیه مدیریت جهانی دارد، نباید خود را در خدمت به یک کشور جعلی و کثیف خفه کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی با دقت نظر عمل کرده است و در چند سال گذشته با انتخاب جهت گیری سیاست کشور صحیح بوده است و ما در انتخاب مسیر هسته ای درست عمل کردیم و با تثبیت آن به جای خوبی رسیدیم و این سیاست در توافق و در برجام به خوبی منعکس شد.

رئیس مجلس تصریح کرد: دقت نظر مسئولان جمهوری اسلامی تا حد زیادی در توافق و برجام محقق شد و البته در اجرا نیز باید با دقت مد نظر قرار گیرد زیرا با موجودات موذی طرف هستیم. در جایی دیدم که یکی از وزرای خارجه از کشورهای منطقه با افتخار گفته بود که ما بودیم که در ۸ ماه قبل به آمریکا رفتیم و گفتیم شما توافق نکنید و ما قیمت نفت را پایین می‌آوریم تا ایران را مجبور به امتیاز دادن کنیم و این چنین موجوداتی نیز هستند که به کشور خود و یک کشور اسلامی دیگر قصد صدمه زدن داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم دولت محترم این استاندار را تا مدت خوبی نگه دارد و تا ۸ سال آینده شاهد تغییر استاندار قم نباشیم.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام صالحی منش روحیه خوبی در خدمت کردن دارند و منشاء خدمات خوبی بودند و امیدواریم در دیگر مسئولیت‌ها نیز با چنین روحیه‌ای به خدمت به مردم و نظام اسلامی بپردازند.

لاریجانی تاکید کرد: در یک فرصت دو ماهه باید یک ارزیابی از وضعیت قم به عمل آورید و مدیران قم برای این ارزیابی به شما کمک می‌کنند و این تحلیل و ارزیابی به شما کمک می‌کند تا پس از چند سال یک ارزیابی از وضعیت گذشته و طی شده به دست آورید.

وی افزود: مراجع عظام تقلید و طلاب حوزه علمیه در قم حضور دارند و این بزرگواران با دلسوزی و خیرخواهی به شما کمک می‌کنند تا نقشه راه خود را به خوبی پیدا کنید و من هر گاه با این عزیزان دیدار می‌کنم، از میزان دلسوزی و خیرخواهی ایشان بیشتر مطلع می‌شوم.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: در شرایط حاضر بخش صنعت و تولید دچار رکود است و باید با برنامه ریزی خود، برای رونق این بخش در قم برنامه ریزی کنید. بخش کشاورزی نیز در شرایط خوبی نیست و نیاز به حمایت دارد و باید با رأی زنی مسئولان جهاد کشاورزی، به سمت سامانه‌های کشت گلخانه ای و آبیاری تحت فشار حرکت کنید.

لاریجانی با اشاره به عدم همراهی بانک‌ها با تولید، تصریح کرد: بانک‌های قم باید در خدمت تولید حرکت کنند و دغدغه شما اگر گسترش تولید باشد، دیگران نیز در این راه قدم بر می‌دارند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مدیران استانی باید شرایط را به خوبی دریابند و بین مناطق کشور باید مسابقه برای توسعه وجود داشته باشد و دید برادر گرامی آقای رحمانی فضلی نیز چنین است که استان‌ها باید توسعه پیدا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که به قم داشتند، از قم به عنوان شهر بین‌المللی یاد کردند و از این رو به قم در همین حد و اندازه توجه کنید و یک الگوی مناسب برای کشور پدید آورید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaimne.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما