سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 38596
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
به همت بانوی تازه مسلمان؛

فروشگاه حجاب اسلامی در آمریکا راه اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: زنان مسلمان در ایالت فلوریدای آمریکا خرید لباس‌های محجوب و اسلامی خود را در فروشگاه حجاب اسلامی انجام می‌دهند. این فروشگاه جدید در میدان بازار فشن در شهر مرکزی اورلاندو واقع شده است که فاصله کمی تا بزرگترین مسجد فلوریدا دارد.
فروشگاه حجاب اسلامی در آمریکا راه اندازی شد
به گزارش قم نیوز، به نقل از wmfe.org، زنان مسلمان آمریکایی در ایالت فلوریدای آمریکا خرید لباس‌های محجوب و اسلامی خود را در مغازه جدید ورونا که به تازگی تاسیس شده انجام می‌دهند. این فروشگاه جدید در میدان بازار فشن در شهر مرکزی اورلاندو واقع شده است که فاصله کمی تا بزرگترین مسجد فلوریدا دارد. زنان و دختران مسلمان محجبه فلوریدا بسیاری از لباس‌های بلند و روسری‌هایشان را از این پس از این مرکز فروش می‌خرند، این در حالی است که بسیاری از آنان معتقدند که فروشگاه‌های آمریکایی باید بیشتر به فکر فروش اجناس و پوشش‌های اسلامی باشند.

فنا قاضی اباتی، دانشجوی دانشگاه مرکزی فلوریدا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اینکه مارک تجاری ورونا مغازه‌ای در پاساژ راه اندازی کرده که لباس‌های محجبه می‌فروشد خیلی خوب است و احساس حضور در زنان مسلمان آمریکایی ایجاد می‌کند. گویی وجود ما به رسمیت شناخته شده است. البته در کنار فروشگاه‌های اینترنتی، فروشگاه‌های دیگری نیز هستند که لباس‌های زنانه برای مسلمانان عرضه می‌کنند.

آغاز به کار فروشگاه اینترنتی البسه اسلامی

شرکت تجاری ورونا کار خود را به عنوان یک فروشگاه اینترنتی آغاز کرده است. لیزا وگال، بانوی مسلمانی که به اسلام گرویده، به همراه نادین ابوجبار همکار تجاری او این شرکت تجاری را با فروش ساده اینترنتی البسه و روسری آغاز کردند. در بازار تحت سلطه فروشندگان اینترنتی، وگال و ابوجبار مشتریان متعددی را از فلوریدا گرفته تا دوبی بدست آوردند. مشتریان آن‌ها را مسلمان و غیرمسلمانی تشکیل می‌دادند که به لباس‌های پوشیده و محجوب علاقه داشتند.

وگال و ابوجبار به این دلیل اورلاندو را به عنوان نخستین فروشگاه غیراینترنتی شان انتخاب کرده‌اند زیرا این شهر یک مرکز توریستی با جمعیت رو به رشد جامعه اسلامی است. هر دوی آن‌ها انتظار دارند که حضور یک فروشگاه البسه محجبه و پوشیده در خیابان اصلی پاساژ دیدگاه‌ها را نسبت به سبک پوشش اسلامی و سازگاری با آن را تغییر داده، بعلاوه نشان دهد که یک زن مسلمان محجبه در جامعه آمریکا چه معنا و مفهومی دارد.

مبارزه با دیدگاه‌های کلیشه‌ای درباره زنان مسلمان

وگال در ادامه می‌گوید: این تجارتی است که توسط زنان مسلمان محجبه راه اندازی شده است و به طور مستقیم با دیدگاه‌های کلیشه‌ای درباره زنان در جوامع اسلامی مبارزه می‌کند و نشان می‌دهد که ما زنانی قوی، مستقل، اهل تجارت و تحصیل کرده هستیم.

ورونا یکی از معدود شرکت‌های مستقر در ایالات متحده آمریکا است که لباس‌های محجبه و پوشش اسلامی عرضه می‌کند و به پیش بینی کارشناسان این صنعت تا سال 2019 بیش از 300 میلیارد دلار رشد خواهد داشت. بنیانگذاران این شرکت قصد دارند تجارت خود را در لندن و پاریس نیز توسعه دهند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaimne.49nao15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما