سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 44526
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تصميم‌گيري در خصوص منوريل منوط به نحوه اجراي خط دوم مترو است

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم گفت: ادامه مسير منوريل منوط به تصميم‌گيري در خصوص مترو است تا ببينيم چه اقدامي در خصوص مسير آن صورت مي‌گيرد.
تصميم‌گيري در خصوص منوريل منوط به نحوه اجراي خط دوم مترو است
به گزارش قم نیوز،  عليرضا قاري‌قرآن با بيان اينكه ما دنبال اين هستيم كه خط دوم مترو را از پرديسان آغاز كنيم، اظهار كرد: زماني كه اين پروژه از پرديسان آغاز شود به اين مي‌رسد كه امتداد خط دوم مكمل منوريل باشد يا خير.

معاون شهرداري قم با اشاره به سناريوهاي مختلف براي پيگيري پروژه منوريل، تصريح كرد: يك سناريو اين است كه منوريل را در ايستگاه مطهري قطع كرده و به نوعي به مترو متصل كنيم.

قاري قرآن ادامه داد: سناريو دوم ما اين است كه خط دوم مترو به موازات قسمت اجرا شده منوريل در محور خيابان ۱۹ دي و ارم عبور كند و به محل دپوي منوريل برسد.

وي خاطرنشان كرد: به همين دليل پروژه خط دوم مترو از پرديسان آغاز مي‌شود و تمام اين مسايل مستلزم تصميم شوراي ترافيك است.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با تاكيد بر اينكه براي تكميل خط دوم مترو بايد از شوراي ترافيك مجوز گرفته شود، افزود: در سازمان برنامه و بودجه بخشي از خط دوم به عنوان منوريل تعريف شده و فعلا مباحث فاينانس در حال پيشرفت است تا بتوانيم خط دوم مصوب را انجام بدهيم اما در طول مسير زماني كه پروژه به ميدان مطهري مي‌رسد ممكن است تصميماتي ديگر گرفته شود.

قاري قرآن با تاكيد بر اينكه سياست كلي استان در خصوص منوريل بر تكميل فاز اول تا ميدان مطهري است، خاطرنشان كرد: ادامه مسير آن منوط به تصميم‌گيري در خصوص مترو است تا ببينيم چه اقدامي در خصوص مسير آن صورت مي‌گيرد.

وي با تاكيد بر اينكه مطالعات خط دوم مترو در حال انجام است، گفت: بنا داريم با تكميل حفاري مكانيزه خط نخست، دستگاه حفار را به پرديسان و ابتداي خط دوم منتقل كنيم و بتوانيم حفاري اين خط را نيز به صورت مكانيزه و با سرعت مناسبي انجام دهيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaimny.49nyu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما