دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب : 26986
با حضور مدیران حوزه‌های علمیه و وزارت ارشاد

آیین افتتاحیه دوره سبک زندگی اسلامی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: آیین افتتاحیه دوره سبک زندگی اسلامی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم برگزار شد.
آیین افتتاحیه دوره سبک زندگی اسلامی در قم برگزار شد
به گزاش قم نیوز، آیین افتتاحیه نخستین دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، عصر امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

آیت الله حسینی بوشهری در آیین افتتاحیه نخستین دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: طرح مسئله سبک زندگی اسلامی توسط رهبر معظم انقلاب آن هم زمانی که کشور تحت تاثیر شرایط حساس بین المللی و اقتصادی در داخل کشور بود، نشان دهنده اهمیت این موضوع و لزوم توجه به آن است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تاکید کرد: بعد حقیقی تمدن اسلامی که باید به سمت آن حرکت کنیم در بحث سبک زندگی اسلامی تحقق می یابد و از این رو آموزش این سبک زندگی دارای اولویت است.

عباس صالحی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برگزاری این دوره در حوزه علمیه قم یک حرکت رو به جلوومطلوب است تصریح کرد: حوزه علمیه قم با برگزاری این دوره ها وارد مرحله دوم تخصص گرایی شده است و نیازهای تخصصی را در نظر گرفته است.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در این مرحله از تخصص گرایی به سمت پاسخ دادن به نیازهای جامعه از دین و برقراری نسبت واقعی بین فرهنگ و دانش نظری حرکت می کنند و این مسئله را باید به فال نیک گرفت.

حجت الاسلام محمد تقی فعالی مدیر موسسه فرهنگی آل یاسین نیز در آیین افتتاحیه این مراسم با بیان اینکه اولین دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی اواخر سال ۹۴ به پایان می رسد اظهار کرد: در این دوره به سبک زندگی در محورهای روانشناسی سبک زندگی، جامعه شناسی سبک زندگی و کنکاش پیرامون سوژه های مربوط به سبک زندگی پرداخته می‌شود.

مدیر موسسه آل یاسین خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی سعی می شود خلاءهای تئوریک پیرامون سبک زندگی اسلامی پر شده و نیروهای متخصص در موضوع سبک زندگی اسلامی تربیت شوند.

طلاب شرکت کننده در این دوره آموزشی که به همت موسسه فرهنگی آل یاسین برگزار می‌شود پس از آزمون علمی و مصاحبه تخصصی گزینش و در ۴ ترم تحصیلی به کسب مهارتهای مربوط به سبک زندگی می پردازند.

دارا بودن مدرک سطح ۲ حوزه، حداکثر سن ۳۵ سال و موفقیت در مصاحبه علمی از جمله شرایط پذیرش در این دوره است و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص در حوزه سبک زندگی اسلامی، تدوین پایان‌نامه،‌ کتاب و مقالات علمی از جمله اهداف دوره سبک زندگی اسلامی است.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcaionu.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما