پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : 25266

جمع آوری اطلاعات 110 کتابخانه مدارس علمیه خواهران

قم نيوز : قم نیوز: مسوول امور کتابخانه های حوزه های علمیه خواهران کشور از جمع آوری و بارگذاری اطلاعات 110 کتابخانه مدارس علمیه خبر داد.
جمع آوری اطلاعات 110 کتابخانه مدارس علمیه خواهران
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران،ˈ علی حسنوندˈ روز پنجشنبه با بیان اینکه این اطلاعات در پایگاه اینترنتی lib.whc.ir قرار گرفته است، اضافه کرد: این پایگاه امکان جستجو در میان کتب کتابخانه های واحدهای حوزوی بر اساس اطلاعات کتابشناختی مانند نام، مولف، ناشر وسایر موارد را در سطح کتابخانه های مدارس علمیه خواهران به دست می دهد.

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال تعداد کتابخانه هایی که اطلاعات آنها در پایگاه lib.whc.ir قرار دارد به ۲۰۰ کتابخانه می رسد و با اتصال کتابخانه ها به شبکه، عملیات یکپارچه سازی کتابخانه ها نیز انجام می شود.

وی گفت: با ایجاد این شبکه، امکاناتی از قبیل ورود اطلاعات مدارک، سیستم امانت دهی کتب میان کتابخانه ها، گزارش گیری مدیریتی یکپارچه فراهم خواهد شد.

حسنوند با اشاره به اینکه در حال حاضر با افزوده شدن منابع کتابخانه های مدارس علمیه، هر مدرسه به صورت جداگانه اقدام به فهرست نویسی کتب می کند، افزود: با توجه به اینکه فهرست نویسی کاری تخصصی و نیازمند تجربه است، با راه اندازی شبکه تحت وب کتابخانه ها، هر کتاب تنها یک بار فهرست نویسی می شود و فهرستگان آن در اختیار تمام مدارس علمیه قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران در نظر دارد در آینده کتابخانه دیجیتالی را نیز با ارائه محتوای کتاب ها و پایان نامه های پرکاربرد و مورد نیاز طلاب و پژوهشگران حوزوی راه اندازی کند.

مسوول امور کتابخانه های حوزه های علمیه خواهران کشور گفت: شبکه اینترنتی کتابخانه های مدارس علمیه خواهران ایجاد می شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaiunu.49nmi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما