جمعه ۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 41286
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی قم:

30 بنای تاریخی در قم قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: 30 بنای تاریخی در قم قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند تا به بهره‌برداری برسند.
30 بنای تاریخی در قم قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد
به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی در مراسم گشایش خانه تاریخی یزدان‌پناه گفت: در استان قم 350 اثر تاریخی وجود داشته که 30 مورد از این آثار قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در استان قم استقبال از سوی سرمایه گذاران وجود دارد که باید با استفاده از ظرفیت این قشر به توسعه زیرساخت‌های گردشگری در قم پرداخت.

وی ادامه داد: در استان قم نهضت روی آوردن به بناهای تاریخی به وجود آمده است و به دنبال آن هستیم تا با حمایت از سرمایه‌گذاران بتوانیم آثار را واگذار کرده و به جذب گردشگر بپردازیم.

رضایی با اشاره به خانه تاریخی یزدان‌پناه گفت: این خانه که مربوط به دوره قاجاریه است با سرمایه‌‌گذاری 5 میلیارد ریالی و با ایجاد 30 نفر اشتغالزایی مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی افزود: از زمانی که بنا به بخش خصوصی واگذار شده است بعد از مرمت و تجهیز آن، بسیاری از گردشگران خارجی وارد این مکان شده و از آن استقبال کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم به کاروانسرای پاسنگان اشاره کرد و گفت: این کاروانسرا واقع در جاده قم – کاشان به علت نداشتن مسیر دسترسی مورد استقبال گردشگران قرار نگرفته است.

وی ابراز کرد: امیدواریم با همکاری نهادهای مختلف بتوانیم شاهد رفع مشکلات این کاروانسرا و جذب گردشگران باشیم.

رضایی با اشاره به کاروانسرای دیرگچین گفت: مادر کاروانسراهای ایران در استان قم وجود دارد که اگر این بنا نیز احیا شود شاهد فعالیت آن خواهیم بود، این درحالی است که نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و استاندار قم به دنبال بهره برداری از این بنا هستند.

وی با بیان اینکه 50 طرح نیمه تمام گردشگری در قم وجود دارد گفت: 30 مورد از این طرح‌ها مربوط به هتل‌ها و واحد‌های اقامتی است که ظرف چند سال آینده به بهره برداری می‌رسند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: در حال حاضر در استان قم پنج متقاضی ساخت هتل پنج ستاره وجود دارد که نیازمند حمایت نهادهای اجرایی هستند تا بتوانند پروژه‌های خود را آغاز کنند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گردشگری در استان قم ضعیف است گفت: 10 هزار تخت در استان قم داریم که این امر پاسخگوی نیاز سالانه 2.5 میلیون گردشگر نیست از این رو باید بیشتر از سرمایه گذاران حمایت کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaiuny.49n6a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما