پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 22016
سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره):

پرداخت یارانه‏‌ها به شکل فعلی عادلانه نیست

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در این زمینه صحبت‌هایی با دولت در مورد یارانه‌ها انجام شده و معتقد هستیم که پرداخت پول به خانواده‌های تحت پوشش اثر بخشی لازم را ندارد چون ممکن است صرف نیازهای غیر ضروری شود.
پرداخت یارانه‏‌ها به شکل فعلی عادلانه نیست
به گزارش قم نیوز و به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی(رحمةالله علیه) بعد از ظهر دیروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار کرد: کمیته امداد در تلاش است تا بتواند اقتصاد خانواده‌های تحت پوشش خود را مستحکم کند.

در سال گذشته۱۶۰هزار فرصت شغلی ایجاد شده است

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار فرصت شغلی برای خانواده‌های تحت پوشش ایجاد شده،‌ افزود: در ‏این زمینه یک‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه بانکی مورد استفاده قرار گرفته است و یکی از برنامه‌های کمیته امداد شکوفا کردن استعدادهای اقتصادی خانواده های تحت پوشش است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(رحمه‌الله علیه) با بیان این‌که ‏در سال‌‏ جاری جشن خودکفایی اقتصادی ۱۲۰ هزار خانواده تحت پوشش را برگزار می‌کنیم، اظهار کرد: در صدد هستیم تا خانواده‌های خود کفا به وضعیت قبلی بر نگردند.

پرداخت یارانه‏ها به این شکل عادلانه نیست

انواری تصریح کرد:‌ در این زمینه صحبت‌هایی با دولت در مورد یارانه‌ها انجام شده و معتقد هستیم که پرداخت پول به خانواده‌های تحت پوشش اثر بخشی لازم را ندارد چون ممکن است صرف نیازهای غیر ضروری شود.

وی با بیان این‌که در حال حاضر مستمری‌ها به صورت یکسان توزیع می‌شود و رقم آن هم از سوی دولت ‏تعیین شده است، عنوان کرد:‌ این مسأله عادلانه نیست چون مناطق محروم‌تر نیاز بیشتری دارند و این گونه مستمری پرداخت کردن مشکلات آنها را حل نمی‌کند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(رحمه‌الله علیه) از اعلام آمادگی کمیته امداد برای مدیریت یارانه‌ خانواده‌های تحت پوشش خبر داد و خاطرنشان کرد: در چنین صورتی می‌توان مشکلات این خانواده‌ها را حل کرد و با پرداخت وام قرض‌الحسنه و گرفتن یارانه‌ها در ازای اقساط آن به آنها کمک کرد.

ظرفیت کمیته امداد در ایجاد فرصت‏های شغلی بالاست


وی با بیان این‌که در ‏حوزه جمع‌آوری زکات حدود یک ‌هزار نفر از روحانیان در حال همکاری با کمیته امداد هستند،‌ افزود: دولت نیز می‌تواند معادل این پرداخت‌ها در جهت آبادانی و عمران روستاها تلاش‌های بیشتری انجام دهد.

انواری با اشاره به این‌که باور به ظرفیت‌های کمیته امداد پایین است،‌ افزود: به دولت پیشنهاد کرده‌ایم در صورت تأمین منابع مالی در ‏سال‌ جاری برای ۵۰۰ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(رحمه‌الله علیه) در پایان از تأسیس هزار مرکز در مساجد برای کمک به نیازمندان خبر داد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaiwnu.49nu615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما