چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۱
کد مطلب : 30486
مدیر حوزه‌های علمیه‌ سراسر کشور:

پاپ به عنوان رهبر دینی مقابل سکولاریزه شدن جامعه بایستد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه علمیه‌های سراسر کشور با اشاره به اینکه پاپ باید جلوی سکولاریزه کردن ملت‌ها توسط دولت‌های استکباری را بگیرد، گفت: دولت‌ها منافع خود را در سکولاریته کردن جامعه می‌بینند که این صحیح نیست.
پاپ به عنوان رهبر دینی مقابل سکولاریزه شدن جامعه بایستد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با سفیر واتیکان در ایران با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز دینی در جهان اسلام است اظهار داشت: در حوزه علمیه قم طلاب زن و مرد مشغول به تحصیل هستند و هم دین را برای انجام رسالت الهی خود می‌آموزند و هم تلاش می‌کنند پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه حوزه علمیه قم برای گفت‌و‌گوی بین ادیان آمادگی دارد افزود: ظرفیت علمی بالایی در حوزه‌های علمیه وجود دارد و و همیشه این آمادگی را در طول تاریخ داشته‌ایم تا با رئیس مکاتب و ادیان دیگر تعاومل و گفت‌و‌گو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امروز در جهان با دو جبهه خطرناک که صلح، آرامش و معنویت جهان را تهدید می‌کنند مواجه هستیم بیان کرد: اگر می‌خواهیم با این جبهه مقابله کنیم و آرامش و صلح را در جهان برقرار کنیم باید با یکدیگر تعامل داشته باشیم و برای مشکلات بشریت چاره اندیشی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دو جبهه الحاد و افراط گرایی امروز به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام و مسیحیت هستند عنوان کرد: افراط گرایی امروز آسیبی است که هم به اسلام و هم به مسیحیت ضربه می‌زند و باید هرچه سریع‌تر به دنبال راهکاری برای مقابله عملی با این تفکرات باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه عدالت و صلح شعار مشترک اسلام و مسیحیت است بیان کرد: مردم دنیا امروز به دنبال تحقق این دو شعار هستند، پیامبر اسلام و مسیحیت هر دو مردم را به صلح و عدالت دعوت می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه پیامبران مکمل یکدیگر هستند خاطر نشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت‌و‌گو‌های بین ادیانی ایجاد شده است و تاکنون ۵ گفت‌و‌گو بین ادیانی بین شیعه و کاتولیک وجود داشته که توسط علمای حوزه در ۵جلد کتاب به صورت انگلیسی چاپ شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه قرآن کریم بر اتحاد اهل کتاب تاکید دارد اظهارداشت: امروز نیز این ندای آسمانی را تکرار می‌کنیم و امیدواریم این دیدار امروز مقدمه‌ای برای دیدارهای بعدی با بزرگان مسیحیت باشد.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان در جامعه امروز از ما مطالبه پاسخگویی به سوالات را دارند بیان کرد: پاسخگویی به سوالات جوانان دارای اهمیت ویژه است و این پرسش‌گری تنها مختص اسلام نیست و مسیحیت هم با این موضوع روبرو است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه برای ترویج ایمان و اخلاق باید جلوی ترویج موضوعاتی مانند همجنسگرایی گرفته شود گفت: باید در تبلیغ معارف دینی تجدید نظر جدی صورت گیرد زیرا آنگونه که باید در این زمینه اقدام شایسته‌ای انجام نشده است.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه دولت‌های غربی با عملکرد نامناسب خود مردم دنیا را از معارف دینی دور کردند اظهار داشت: در این شرایط پاپ وظیفه دارد به عنوان رهبر دینی در مقابل دولت‌های سکولار بایستد.

وی خاطر نشان کرد: د صورتی که پاپ و رهبران دینی جهان در مقابل کشتار مردم بی‌گناه در جهان سکوت کنند قطعا ایمان، دین و معنویت در جامعه از بین می‌رود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه پاپ باید جلوی سکولاریزه کردن ملت‌ها توسط دولت‌های استکباری را بگیرد بیان کرد: دولت‌ها منافع خود را در سکولاریته کردن جامعه می‌بینند که این صحیح نیست.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaiyne.49nwa15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما