پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 43446
منبع : خبرگزاری مهر

نخستین نشست هم اندیشی نخبگان شاهد قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: نخستین نشست هم اندیشی نخبگان شاهد با حضور استاد حوزه علمیه و فرزند شهید آیت الله سعیدی در قم برگزار شد.
نخستین نشست هم اندیشی نخبگان شاهد قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، نخستین نشست هم اندیشی نخبگان شاهد، فرزندان نخبه شهدا، با هدف تجلیل و تکریم از فرزندان شهدا که در عرصه تولید علم و دانش فعالیت دارند و سطوح عالی علمی را طی کرده و در راستای تعامل نخبگان با یگدیگر و استفاده از توانمندی‌های نخبگان برگزار شد.

آیت الله محسن سعیدی عضو خبرگان رهبری و فرزند نخبه شهید آیت الله سید محمد سعیدی در این مراسم گفت: شهادت معیار سنجش ثواب و ارزش‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه شهادت بالاترین مقام است، اضافه کرد: شهدا جان خویش را بخشیدند و در راه دین اسلام از خود گذشتگی کردند و این ارزش بسیاری دارد.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: فرزندان شهدا پیروان شهدا هستند و حضور فعال آنان در عرصه تولید علم و پیشرفت کشور از ارزش بسیاری برخوردار است.

وی افزود: امنیت امروز را مدیون خون‌های پاک شهدا هستیم امروز شاهد آن هستیم که در اطراف ایران ترور، کشتار و نا امنی است که این امنیت حاصل ایثار و گذشت شهدا است.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: امروز با حفظ دستاوردهای شهدا و روحیه ایثارگری و شهادت طلبی می‌توانیم حافظ همان ارزش‌ها باشیم، بسیاری از این شهدا نخبه بودند در دوران انقلاب امثال شهید سعیدی را نه به خاطر اسلحه بلکه بخاطر کلام نافذشان و دفاع از اسلام و عزت مسلمانان به شهادت رساندند.

آیت الله سعیدی تأکید کرد: وظیفه ما فرزندان شهدا ادامه راه شهداست باهمه مشکلاتی که امروز جامعه با آن روبرو است باید ایثارگرانه در راستای اهداف والای شهدا و دفاع از اسلام و حفظ عزت و استقلال این کشور قدم برداریم.

۴۱۳ نخبه شاهد و ایثارگر عضو نخبگان بنیاد شهید قم هستند

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران قم نیز در این جلسه گفت: جامعه اسلامی ایران با رهبری مدبرانه و حکیمانه مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر نخبه پروری، جامعه‌ای است که در راستای زمینه‌سازی برای شکوفایی استعدادها تلاش نموده و بنیاد شهید نیز در این راستا اقدامات جدی را دنبال کرده است.

سید جواد هاشمی افزود: هم اکنون ۴۱۳ نخبه شاهد و ایثارگر عضو نخبگان بنیاد شهید استان قم هستند که از این تعداد ۹۰ نفر فرزندان شهدا می‌باشند، این افراد درسطح هیات علمی ۸ هشت نفر، استاد دانشگاه ۱۰ نفر، ۱۰ استاد حوزه، ۱۹ پزشک، ۱۱ فعال قرآنی، چهار ورزشکار، یک مخترع و مابقی پژوهشگران و نویسندگان مقالات علمی می‌باشد.

وی ادامه داد: نخبه‌پروری امروز از ضروریات است و نخبگان باید علاوه بر افزایش پیوسته دانش خود، در زمینه پروراندن نخبگان جوان نیز تلاش کنند.

در ادامه این مراسم از تعدادی از نخبگانی که بیشترین آثار را طی سال گذشته و امسال ارائه کرده بودند تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaiyny.49ney15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما