دوشنبه ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 368
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه:

شورای مسائل دینی در صدا و سیما تشکیل شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه گفت: شورای مسائل دینی باید در صدا و سیما تشکیل شود تا از انعکاس رویکردهای نادرست در حوزه دین در رسانه جلوگیری شود.
شورای مسائل دینی در صدا و سیما تشکیل شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی امروز با بیان اینکه رویکرد تبلیغ دینی از دو شکل برخوردار است، اظهار کرد: تبلیغ در یک بعد، دین را در مجهولات و موارد ناپیدا معرفی می‌کند و این رویکرد در سریال‌های ماه رمضان بسیار قوی و برخی اوقات بسیار مخرب بود.

وی ادامه داد: رویکرد قرآنی به این شکل نیست بلکه رویکرد قرآنی شامل اثبات خداوند و دین در معلومات است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در یکی از سریال‌های ماه مبارک شیطان موجودی به طور کامل مسلط بر انسان نشان داده شده و این رویکرد اشتباه بوده چراکه خداوند بر همه امور تواناست.

وی با بیان اینکه اگر فردی در صدا و سیما بخواهد لباس سرباز نیروی انتظامی را بپوشد باید از نیروی انتظامی مجوز بگیرد، بیان کرد: این امر در حالی است که اگر فردی بخواهد لباس روحانیت را بپوشد از هیچ مکانی اجازه نمی‌گیرد.

نبوی خاطرنشان کرد: صدا و سیما از شورای سلامت برخوردار است ولی از شورایی در حوزه مسائل دینی محروم است تا اگر فردی حرفی مطرح کرد که صاحب‌نظران این شورا آن را نادرست تشخیص می‌دهند از رسانه پخش نشود.

وی ادامه داد: روح مردم به اندازه جسم آنها اهمیت ندارد که هر آنچه می‌خواهیم در مغز مردم می‌ریزیم و این مسئله‌ای است که صدا و سیما باید به تجدیدنظر در آن کند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: اگر بازیگری بخواهد از لباس نیروهای ارگان‌های مختلف استفاده کند باید فیلمنامه را ببرند و سازمان اجازه پوشیدن لباس را بدهد ولی لباس روحانیت را بدون مجوز می‌پوشند.

وی تصریح کرد: صدا و سیما باید در حوزه معارف از بستر کارشناسی حوزه‌ها بهره‌برداری کرده و از حوزه به عنوان تشکیلات استفاده کند تا در صورت مشاهده خطا، کارشناس حوزوی مورد بازخواست از سوی حوزه قرار گیرد.

نبوی بیان کرد: به طور معمول صدا و سیما با توافق و نظر تهیه‌کننده از مبلغ استفاده می‌کند و در برخی اوقات این کارشناس دارای نقاط ضعفی خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcakane149ni.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما