يکشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 46885
منبع : خبرگزاری فارس
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم:

18 تن انواع مواد غذایی غیر بهداشتی از گردونه مصرف خارج شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: 18 هزار و 160 کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر قابل استفاده و غیر بهداشتی توقیف و از گردونه مصرف خارج شده و 15 متصدی مراکز نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.
18 تن انواع مواد غذایی غیر بهداشتی از گردونه مصرف خارج شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مرتضی آقاحسنی با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی توسط مرکز بهداشت استان قم گفت: این طرح از ابتدای اسفند ماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی گفت: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 8 هزار و 497 مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قم انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: این بازدیدها شامل 6 هزار و 44 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، هزار و 254 مورد بازدید از اماکن عمومی، 919 مورد بازدید از اماکن بین راهی، 213 مورد بازدید از سامانه آبرسانی و 67 مورد بازدید از مراکز عرضه قلیان بوده است.

آقاحسنی عنوان کرد: این بازدیدها منجر به صدور 581 مورد اخطار شامل 181 مورد اخطار بحرانی و 400 مورد اخطار غیربحرانی، تعطیلی 46 مکان غیربهداشتی و تعطیلی موقت 74 محل عرضه مواد غذایی برای رفع نواقص شد.

وی گفت: در طی این مدت 18 هزار و 160 کیلوگرم انواع مواد غذایی غیر قابل استفاده و غیر بهداشتی توقیف و از گردونه مصرف خارج و 15 متصدی مراکز نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم به سامانه شکایات مردمی 190 اشاره کرد و گفت: 261 مورد از شکایات رسیده به این سامانه توسط کارشناسان مورد پیگیری و رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: همچنین  با توجه به عدم امکان نظارت بر کار دستفروشان دوره گرد، به دلیل جابجایی های مکرر ، 42 مورد از دستفروشان دوره گرد از سطح شهر جمع آوری شدند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcamany.49nia15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما