شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۳
کد مطلب : 36345
آیت الله فاضل لنکرانی:

برجام بدون فتوای هسته ای رهبر انقلاب، وجود خارجی نداشت

قم نيوز : قم نگار: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به موضوع فقه هسته ای اشاره کرد و گفت: فتوای مقام معظم رهبری درباره مباحث هسته ای، مسأله کوچکی نبود؛ چراکه ایشان با تبحر و هوشیاری لازم به موقع اقدام کردند و به نظر می آید اگر آن فتوای ایشان نبود، ما امروز قطعا چیزی به نام برجام نداشتیم.
برجام بدون فتوای هسته ای رهبر انقلاب، وجود خارجی نداشت
به گزارش قم نگار، آیت الله محمد جواد فاضل روز گذشته در دیدار مسئولین سايت خبری-تحليلي اطلاعات روز یکی از ضرورت های بزرگ جامعه را معرفی ابعاد دین به نسل امروز دانست و گفت: امروز اسلام در شرایط بسیار مهمی واقع شده و فعالیت شما در معرفی زوایای اسلام، تشيع و اهداف انقلاب و رهبری معظم بسیار با ارزش می باشد.

*با امکانات روز زوایای دین را به مردم معرفی کنیم


وی اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی ایران، بخش کوچکی از دین در جامعه مطرح شده بود که شاهد تحولات خوبی بوده و این انقلاب عظیم را به وجود آورد؛ اما امروز ما با برخورداري از این امکانات و شرایط می توانیم زوایای بیشتر دین را برای مردم و مخصوصاً نسل جوان معرفی نماییم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان این مطلب که هویت دینی و سیاسی جامعه ما به هنر گره خورده است، ابراز داشت: فرهنگ، عرصه ای است که امروز دشمن به وسیله آن تلاش بسیاری برای نفوذ در میان مسلمانان کرده و یکی از ابزار این نفوذ، استفاده از هنر است.

*با استفاده از هنر با سیاست های ضد اسلامی دشمنان مقابله کنیم

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: امروز فیلم های عجیب و غریبی ساخته می شود تا اسلام را وارونه جلوه کنند و این امر می طلبد که ما نیز از همین راه وارد شده و به هنر برای مقابله با سياست‌هاي ضد اسلامي دشمن و نيز معرفي معارف و ارزش‌هاي اصيل اسلام بخصوص مکتب تشيع اهمیت خاصی دهیم.

این استاد حوزه با بیان این مطلب که دین فقط عبادات نیست؛ بلکه باید جوان ها را با تمام ابعاد آن آشنا کنیم، تصریح کرد: اشتباه بزرگ ما این است که در یک خانواده پدر به بچه می‌گوید نماز می‌خوانی؟ و فکر مي‌کند تمام دین همين است؛ در حالي که نماز گوشه ای از دین می باشد.

*امروز دین به صورت عمیق و ریشه ای در خانواده ها حضور ندارد

آیت الله فاضل بیان داشت: اگر از من درباره بحران خانواده‌ها بپرسيد خواهم گفت که منشأ آن دوری از دین می باشد؛ چراکه امروز اسم دین و ظواهر آن در خانواده مطرح است؛ اما مسئله دین داری به صورت عمیق و ریشه‌ای حضور ندارد.

وی اظهار داشت: در قديم الايام رعايت مسئله محرم و نامحرم در خانواده‌ها بسیار مهم بود؛ اما امروز این مسئله در میان فامیل‌ها و خانواده‌ها معنایی ندارد و مجرد فامیلیت را موجب محرميت مي‌دانند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) ابراز داشت: نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که در کشور ما یک رسانه نمی‌تواند بگوید کار من خبریِ محض است؛ چراکه فرهنگ سازی، تقویت یا تضعیف دین، ارائه مباحث عقیدتی و ... از موضوعاتی است که از طریق همین رسانه ها عرضه شده و باید برای آن برنامه داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه با تقویت دین مردم، پایه های نظام محکم تر خواهد شد، خاطرنشان ساخت: رسانه ها باید در این مسیر با برنامه ریزی وارد شده و فعالیت های مناسب انجام دهند.

این استاد حوزه در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع فقه اشاره کرد و گفت: امروز مسئله فقه، مباحث گوناگونی را در بر گرفته و تحقیقات و پژوهش های خوبی برای آن انجام شده است.

* برجام بدون فتوای هسته ای رهبر انقلاب، وجود خارجی نداشت/ این فتوا نشان دهنده عظمت فقه است

آیت الله فاضل به موضوع فقه هسته ای اشاره و تصریح کرد: فتوای مقام معظم رهبری درباره مباحث هسته ای، مسأله کوچکی نبود؛ چراکه ایشان با تبحر و هوشیاری لازم به موقع اقدام کردند و به نظر می آید اگر آن فتوای ایشان نبود، ما امروز قطعا چیزی به نام برجام نداشتیم.

وی ادامه داد: بدون این فتوا، مذاکره کنندگان ما با تمام زحمت هایی که کشیده و هنرهایی که به خرج دادند، به نتیجه ای نمی رسیدند و اهمیت این مسئله آنجا خود را نشان می دهد که رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود به این فتوا اشاره کرده که نشان دهنده عظمت فقه است.

*تأسف اعضای تیم هسته ای ایران از عدم اطلاع از فعالیت های حوزه

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار یادآور شد: در سخنرانی که در همایش فقه هسته ای داشتم، یکی از اعضای تیم هسته ای به بنده گفت که ای کاش چند سال گذشته از این صحبت های شما خبردار می شدیم و کارهای بسیاری می توانستیم با آن انجام دهیم که بنده نیز در پاسخ گفتم: این اشکال به شما وارد است که نیامدید از ما بپرسید؛ یک سفر به قم می‌آمدید و مي‌پرسيديد فقه و حوزه راجع به اين مسأله سخنی دارد یا خیر؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: با آن فتوای رهبری، مدت ۲ سال در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، جلسات قوی کارشناسی با حضور مجتهدان مبرز حوزه برگزار و ۶ رساله علمی در این موضوع به رشته تحریر در آمد.

*فقه به داد بشریت رسیده است

این استاد حوزه با بیان این که امروز فقه به داد ایران رسید که هیچ؛ به داد اسلام رسید که هیچ؛ به داد بشر نیز رسید و گفت، رهبر انقلاب فرمود: تولید بمب اتم حرام است و به وسیله آن توطئه ایران هراسی خنثی و مایه آرامش جهانیان شد.

آیت الله فاضل در این دیدار به تقوای رسانه ای نیز اشاره و خاطرنشان کرد: رسانه ها نباید سراغ مسائل خصوصی افراد که موجب هتک و ضایع نمودن آنان می شود، بروند؛ چراکه این مسائل با روح اسلام سازگاری ندارد.

وی تصریح کرد: اگر رسانه ای از موضوعی اطلاع پیدا کرد، به مراجع قانونی اطلاع داده و وظیفه شرعی و قانوی آنهاست که این مسائل را دنبال کنند؛ اما ضایع کردن افراد در رسانه با روح اسلام سازگاری ندارد؛ چراکه اسلام به آبرو و حيثيت انسان‌ها، مخصوصاً مسلمانان اهمیت بسیاری می دهد.

*رسانه ها اشخاصی که صلاحیت علمی ندارند بالا نبرند

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان با بیان این مطلب که متأسفانه برخی از رسانه ها افرادی که مایه و صلاحیت علمی ندارند را بالا می برند، اظهار داشت: ضایع نمودن افراد و همچنین بزرگ کردن افرادی که مایه علمی و صلاحیت بالا رفتن ندارند، درست نیست؛ ما باید بيشتر بر روی متن حقایق دینی کار کنیم که هر چه این مباحث بیشتر به جامعه تزريق شود، آثار خیلی خوبی خواهد داشت.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcamene.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما