سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 52635
منبع : خبرگزاری تسنیم
در نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مطرح شد

ذوالنور: در ۸ سال دولت اصلاحات به کدام یک از آرمان‌های امام حمله نشد؟/ وکیلی: نباید عمل افراد را وزن‌کشی کنیم

قم نيوز : قم نيوز: در خلال برنامه نشست اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مناظره‌ای از پیش تعیین نشده میان حجت‌الاسلام ذوالنور و محمدعلی وکیلی دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکل گرفت.
ذوالنور: در ۸ سال دولت اصلاحات به کدام یک از آرمان‌های امام حمله نشد؟/ وکیلی: نباید عمل افراد را وزن‌کشی کنیم
ذوالنور: در ۸ سال دولت اصلاحات به کدام یک از آرمان‌های امام حمله نشد؟/ وکیلی: نباید عمل افراد را وزن‌کشی کنیم
به گزارش قم نيوز، در خلال برنامه نشست اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که عصر امروز (دوشنبه 30 مرداد) در دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، مناظره‌ای از پیش تعیین نشده میان حجت‌الاسلام ذوالنور و محمدعلی وکیلی دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از سخنرانان این برنامه بودند شکل گرفت.

در این مناظره ابتدا حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به بحث ولایت مطلقه فقیه اظهار داشت: ولایت مطلقه فقیه به عکس گفته آقای وکیلی منحصر به امام معصوم نیست. در این چارچوب ابتدا باید تعریفی از ولایت مطلقه فقیه انجام شود. ولایت فقیه شخصی است که جامعه را از ضرر‌های مواجه شده نجات می‌دهد و اختلاف ما با دوستان اصلاح‌طلب‌مان در سطح اختیارات ولایت فقیه است.

وکیلی در جواب حجت‌الاسلام ذوالنور گفت: ولایت مطلقه فقیه به این معنی است که شعاع ولایتش در حدی است که اطاعت از او برای همه لازم است،اما اطاعت از ولایت فقیه مشروط به صلاحیت ولایت فقیه در رهبری جامعه است. بنابراین تفاوت ولایت فقیه با امام معصوم در تولیت نیست اما در اطاعت تفاوت دارند، یعنی این که اطاعت از ولایت فقیه تا زمانی است که شرایط ولایت بر مردم از دید اسلام نقض نشود که بررسی این موضوع با خبرگان رهبری است.

در ادامه مناظره ذوالنور با اشاره به اتفاقات انتخابات سال 88 اظهار داشت: پیش از انتخابات سال 88 قرار بود مناظره‌ای بین من، آقایان مجید انصاری و تاج‌زاده برگزار شود که این دو در محل مناظره حاضر نشدند، سوالی که بنده آماده کرده بودم تا از آقای انصاری بپرسم این بود که آرمان‌های امام را بشمارید و بگویید در دوره 8 ساله دولت اصلاحات به کدام یک از این آرمان‌ها حمله نشد.

وی ادامه داد: یک نمونه از این حملات هجمه به آیت‌الله مصباح بود که نظام سیاسی اسلام را تبیین می‌کرد. بعد که بحث قصاص مطرح شد و پس از سخنرانی آقای مصباح در تریبون نماز جمعه و در تبیین حکم قصاص، آقای خاتمی در همدان و در واکنش به این اظهارات آیت‌الله مصباح گفت: بعضی خشونت را در تریبون‌های رسمی ترویج می‌کنند.

وکیلی در پاسخ به اظهارات ذوالنور گفت: شما از خاتمی دشمنی نابخشودنی ساخته‌اید ولی من برای شما روایتی از جلسه ماه گذشته فراکسیون امید با ایشان را بیان کردم که با گفته‌های شما در تضاد است.

وی ادامه داد: شما ملاقات 63 نفر از اعضای فراکسیون امید را خیانت می‌دانید و می‌گویید که 4 روز برای جمع‌آوری امضا برای محکومیت این موضوع وقت صرف کرده‌اید ولی توجه نمی‌کنید که بنده در جلسه با آقای خاتمی به چه مسائلی اشاره کردم. از نظر بنده با وجود این که آیت‌الله مصباح را شخصیتی دانشمند می‌دانم با این حال تفسیر ایشان را تفسیر امام از گفتمان انقلاب نمی‌دانم، به اعتقاد من هیچ ترازویی وجود ندارد که بگوییم کدام تفسیر، تفسیر اصلی گفتمان انقلاب است.

در ادامه ذوالنور گفت: شما می‌گویید که آقای خاتمی در پشت درهای بسته و در محافل خصوصی توبه کرده است، ولی اقدامات و ضربه‌های ایشان به نظام در پشت درهای بسته انجام نشده است.

وکیلی در پاسخ به اظهارات ذوالنور گفت: چرا نمی‌گذارید رسانه‌ها در اختیار امثال آقای خاتمی قرار گیرد تا آنها نقطه نظرات خود را بیان کرده و بگویند که در اتفاقات سال 88 اقداماتی از سوی آن‌ها انجام شد که نباید صورت می‌گرفت.

ذوالنور نیز گفت: شما می‌گویید در رسانه‌های حاکمیتی اجازه داده نمی‌شود که آقای خاتمی صحبت کنند و نظرات خود را ارائه دهند ما در جواب به شما می‌گوییم برای بیان اشتباهات صورت گرفته لزومی به رسانه‌های حاکمیتی نیست و این بزرگواران می‌توانند در همان رسانه‌هایی که بیانیه علیه نظام صادر می‌کردند پیامی منتشر کرده و از اقدامات خود در سال 88 ابراز پشیمانی کنند و بگویند که قصد جبران آن اقدامات را دارند.

وکیلی در واکنش به این اظهارنظر حجت‌الاسلام ذوالنور پاسخ داد: صلاح جمهوری اسلامی این است که آقای خاتمی را از قطار حاکمیت پیاده نکند، اگر چه ممکن است در برهه‌ای اشتباهی صورت گرفته باشد اما خلاف اخلاقیات است که ما عمل افراد را وزن‌کشی کنیم و بعد بگوییم چه کسی زیر چتر انقلاب باشد و چه کسی نباشد. باید با همان رأفت الهی و اخلاق محمدی رفتار کنیم، چرا که نیاز داریم همه با هم در قایق انقلاب حضور داشته و این قایق را به سرمنزل مقصود برسانیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaminm.49nue15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما