جمعه ۷ تير ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۶
کد مطلب : 14565
دانشگاه صنعتی قم:

جوابیه دانشگاه صنعتی قم به مطلب قم نیوز+توضیحات تکمیلی

قم نيوز : قم نیوز: در پی انتشار مطلبی با عنوان "بومی زدایی در دانشگاه صنعتی قم" جوابیه ای به امضای روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم به دست قم نیوز رسیده است که براساس قانون مطبوعات آن را منتشر می کنیم و در ذیل آن توضحیاتی نیز درج می شود.
جوابیه دانشگاه صنعتی قم به مطلب قم نیوز+توضیحات تکمیلی
به گزارش قم نیوز، جوابیه دانشگاه صنعتی قم در مورد مطلب " بومی زدایی سرپرست دانشگاه صنعتی قم" بدین شرح می باشد:

1- در مورد اساتید و نیروهای متخصص بایستی گفت که در زمان سرپرست محترم قبلی، این داشنگاه فاقد عضو هیأت علمی قانونی بوده و هم اکنون دارای 38 عضو هیأت علمی تمام وقت می باشد که از طریق سامانه مرکز جذب اعضای هیأت علمی ثبت نام نموده و در جلسات جذب اعضای هیأت علمی شرکت کرده اند، می باشد.

2- طبق ماده 6 آیین نامه استخدامی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی عقد قرارداد با هر فردی پس از احراز شرایط عمومی که توسط هسته گزینش کارکنان و هیأت اجرایی دانشگاه انجام می شود، قابل اجرا است.

این 8 نفر تاکنون نامه احراز صلاحیتشان از هسته گزینش ارسال نگردیده است ولی با توجه به نظر مثبت سرپرست دانشگاه به صورت موقت با این عزیزان قرارداد 3 ماهه تنظیم گردیده است که در صورت احراز صلاحیت قرارداد تا پایان سال تمدید خواهد گردید و در صورت عدم تایید، قرارداد تمدید نمی گردد.

در ضمن پس از ارائه نظر هسته گزینش موضوع تمدید قرارداد نامبردگان در هیأت اجرایی مطرح و سپس تصمیم نهایی در حضور نماینده ی محترم هیأت امناء اتخاذ می گردد.

در ضمن غیر از دو نفر هیچ کدام از افراد مذکور بیش از 2 سال سابقه کار نداشته و هیچ نیرویی از این دانشگاه تاکنون اخراج نگردیده است و قصد جایگزینی فردی به جای این افراد نیز وجود ندارد.

3-همانطور که اعلام گردید هیچ نیرویی از زمان حضور جناب آقای دکتر مشکوةالسادات از این دانشگاه اخراج نگردیده که در متن خبر قطع همکاری نیروهای بومی بدون پشتوانه درج گردیده است که خلاف واقع است.

ضمناً حقوق و مزایای پرسنل اداری براساس آیین نامه های اداری پرداخت می گردد و دلخواه نیست که بتوان به فردی حقوقی بالاتر پرداخت گردد.

این دانشگاه از زمان حضور جناب آقای دکتر مشکوةالسادات همیشه از حضور دستگاه های نظارتی استقبال نموده و خوشحال می شویم که براساس مدارک ارسالی آن پایگاه جوابگوی هر بخش نظارتی باشد.


توضیحات قم نیوز:
با تشکر از ارائه توضیحات توسط دانشگاه صنعتی قم، نظر خوانندگان را به مطالب زیر جلب می کنیم:

1. سابقه برخی نیروهای ذکر شده بیش از 3 سال است و از ابتدای تاسیس دانشگاه صنعتی قم در این دانشگاه فعال بوده اند. مدارک قراردادی برای ارائه به هر مرجعی موجود است.

3. این نیروها قبلا قرارداد سالانه داشته اند که در ابتدای سال 92 قرارداد ایشان سه ماه شده است که به 31 خرداد 92 منتهی می شده است و تاکنون تمدید نشده است.

4. جواب گزینش نیروهای ذکر شده هنوز واصل نشده است. این مساله نه فقط در مورد این نیروها که در مورد برخی نیروهای دیگر صادق است و تبعیض قائل شدن میان عده ای از نیروها که بومی هستند و بقیه، معنا دار به نظر می رسد.

5. در حالی که سرپرست دانشگاه قرارداد این نیروها را سه ماهه کرده و سپس آن را تمدید نکرده است، به تازگی نیروی جدیدی در بخش آموزش و امتحانات به کار گرفته شده است و از وی دربرگزاری امتحانات اوایل تیرماه استفاده شده است. جای این سوال باقی است که در حالی که نیرو وجود دارد، چگونه نیرویی به سرعت وارد شده و در امتحانات که مساله بسیار مهمی است، استفاده می شود؟

6. در مورد میزان حقوق، باید گفت که سابقه سرپرست دانشگاه در به کار گیری نیروها و پرداخت حقوق در صورت نیاز به صورت تفصیلی منتشر خواهد شد تا مشخص شود حقوق یک میلیون و سیصد هزار تومانی به یک شخص به عنوان کارشناس بخش .... چگونه پرداخت شده است در حالی که وی در دانشگاه از دستگاه ساعت زن نیز استفاده نکرده است و بالاترین حقوق غیر هیات علمی را دریافت کرده است!

پیشنهاد قم نیوز به سرپرست دانشگاه صنعتی قم برای حل مساله فعلی این است که به فوریت قرارداد های یک ساله پرسنل را تهیه و تمدید کند تا پیش از این سفره دانشگاه صنعتی قم باز نشود و پای مسایلی چون "نامه 303 امضا" و یا دیگر مسائل مانند مساله 28 به رسانه ها کشیده نشود.

با احترام
پایگاه خبری قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcammn6.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

عباسی
قم نیوز عزیز تعداد هیات علمی ساکن یا بومی را اعلام کنید.
دکتر عباس ملاتقی
استفتا:
حکم شرعی عدم حضور 40 ساعتی اساتید هیات علمی در دانشگاه در حالی که در آیین نامه هیات علمی وزارت علوم این مورد تخلف محسوب شده و در حکم کارگزینی ایشان نیز درج گردیده است چیست؟

تا کنون نظر سه نفر از علما دریافت گردیده است که در زیر ارایه می شود:

مقام معظم رهبری:
به هر حال اگر عمل مذکور بر خلاف مقررات باشد، جایز نیست و ضامن حقوق دریافتی می باشند.

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:
چنانچه این کار بر خلاف قوانین و مقررات مربوطه باشد جایز نیست و در این زمینه از مسئولین مربوطه سوال نمایید.

حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی:
لازم است به مقتضای قوانین عمل شود.

توضیحات:
- جایز نیست در ادبیات فقهی با حرام فرقی ندارد و به عبارتی جمله «جایز نیست» معادل جمله «حرام است» مى باشد.
-لازم و واجب معمولا به یک معناست، ولى گاهى لازم مفهوم وسیعترى دارد و بر غیر احکام تکلیفى نیز اطلاق مى شود.

- سرور معظم حضرت آیت الله مکارم شیرازی، اگر (و اگر) مسئولین یا مسئول مربوطه در راس رسیدگی به شکایات نیز مرتکب این تخلف گردد و یا مطلع از موضوع باشد و سکوت کند و یا با کسانی که موضوع را ارجاع دهند برخورد نماید به چه کسی باید مراجعه نمود؟!
دانشجو
درمورد حرفی که دانشگاه زده است،باید بگویم که کاملا صحیح است.دکتر مشکات اخراج نکردند.ولی جوری برخورد کردند که اساتید با سابقه و مجرب،خود تصمیم به ترک دانشگاه کردند.
تنها جواب مسولان این بوده که خودشان تصمیم گرفته اند که بروند!!!
ولی وقتی که پای درد و دل این اساتید بزرگوار می نشینیم،از برخورد های ناشایست و مسائل داخلی دانشگاه،گله دارند.
درضمن،دانشگاه ما،بومی زدایی نکرده است.شما اشتباه برداشت میکنید.تعریف بومی در دانشگاه ما،هم استانی بودن با جناب آقای مشکات است!!
چون در طی سال تحصیلی اخیر،شاهد تعدیل نیروی قمی بودیم.درعوض نیروهایی جایگزین شده اند که حتی تایپ را هم بلد نیستند و هم اکنون در پست ... هستند!(اسم پست را نمی آوردم.ولی با کمی پیگیری،کاملا مشخص می گردد.)
واقعا کنجکاو هستم که بدانم بهای این همه دروغگویی از جانب دانشگاه،چه بوده است که به مدت دو سال دروغگویی به خود و دانشجویان،هنوز هم حرف های کذب و نقیض بسیاری را می گویند!!!
...
امروز برخلاف جوابیه فوق 2 نفر از کارمندان قمی که هر دو سرپرست مالی خانواده خود هستند و تاییدیه گزینش ایشان آمده بود با ارسال نامه ای از طرف سرپرست دانشگاه به امور اداری اخراج شدند و این برای مسئولین استان قم جای تاسف دارد. زیرا امسال افراد متعددی حتی در شروع کار بدون معرفی به گزینش به صورت کارمعین درامدند در حالی که اکثرا غیربومی هستند و اکنون باید شاهد اخراج نیروهای خدوم قمی باشیم. کاش مسئولین استانداری کمی به نیروهای قمی تحت فشار در این دانشگاه تامل نموده و جلوی این انتقام جویی های زشت را می گرفتند تا کار به جاهای باریک تر کشیده نشود.
روحی
به سلامتی از 3 نفر برای سرپرستی این دانشگاه برنامه و رزومه خواسته اند که 2 نفرشان از دانشگاه های دیگر هستند. به زودی معارفه و تودیع برگزار می شود.
دوست آشنا
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حمید بقایی، معاون محمود احمدی نژاد و مسئول راه اندازی دانشگاه غیر انتفاعی ایرانیان، امروز بدون اعلام قبلی به قم سفر کرده است.

بقایی در ابتدای سفر خود، با حضور در دانشگاه صنعتی قم، دیداری با سید محمد هادی مشکات السادات، سرپرست این دانشگاه داشته است که به علت برگزاری این جلسه پشت درهای بسته، از مفاد آن اطلاعاتی در دست نیست.
مشکات، سرپرست دانشگاه صنعتی قم، در تماس خبرنگار تسنیم درباره مفاد دیدار با بقایی، اظهار کرد: فرزند بقایی، دانشجوی دانشگاه صنعتی قم شده است و وی برای پی گیری کار فرزند خود به دانشگاه آمده بود.

پس از دیدار بقایی با سرپرست دانشگاه صنعتی قم، وی این دانشگاه را به سمت مقصد نامعلومی ترک کرده است.

سوال؟
آیا اگر این جواب صحیح باشد، سرپرست این دانشگاه با همه والدین دانشجویان ورودی ساعت ها پشت در های بسته به گفتگو نشسته و این همه پذیرایی می نماید؟! مسئولان استان مخصوصا استانداری پاسخ بدهد!
جواب کامنت قبل
چه جواب جالبی داده! در مدت ملاقات هیچ ارباب رجوع و دانشجویی برای ملاقات پذیرفته نشده و دفتر ریاست مرتب مشغول پذیرایی آن چنانی بوده و ساعت ها طول کشیده در حالی که والدین دانشجویان دیگر در به در دنبال مدیر گروه ها و اتاق های دانشگاه سرگردان باید باشند. ما هم باور کردیم که موضوع ثبت نام بوده! ثبت نام دانشگاه هفته قبل بوده نه امروز!