پنجشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 28515
رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارده کشور‌ شده/استفاده از کالای قاچاق دارای شبهه است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ‌با بیان اینکه 50 میلیارد دلار کالا به صورت رسمی به کشور وارد شده است، گفت: ‌این در حالی است که میزان کالای قاچاق شده رقمی به ارزش 20 تا 25 میلیارد دلار بوده است.
25 میلیارد دلار کالای قاچاق وارده کشور‌ شده/استفاده از کالای قاچاق دارای شبهه است
به گزارش قم نیوز ، حبیب‌الله حقیقی صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور به فعالیت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: این ستاد با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی تشکیل شده و رهبر انقلاب در فرمانی تمام خط مشی‌های اساسی و مهم را برای این ستاد تبیین کردند.
 
وی با اشاره به عضویت 24 دستگاه عضو ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطرنشان کرد: قوه قضاییه، نیروهای نظامی و انتظامی و دیگر دستگاه‌ها در این ستاد مسئولیت برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و نظارت را بر عهده دارند.
 
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به آثار منفی که پدیده قاچاق در کشور بر جای می‌گذارد تصریح کرد: از جمله آثار سوء پدیده قاچاق بیکاری است و برای حل مشکلات اقتصادی باید فکر اساسی کرد.
 
وی به مسئله قاچاق سوخت از کشور اشاره کرد و ادامه داد: قاچاق سوخت نیز از دیگر مشکلات است و در این بخش نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد.
 
حقیقی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تبلیغات هوشمند در خصوص تبیین قبح کالای قاچاق تصریح کرد: استفاده از کالای قاچاق روی سبک زندگی مردم اثر نامطلوبی گذاشته است و باید مردم بدانند که استفاده از کالای قاچاق دارای شبهه است.
 
وی ضرورت اثرگذاری روحانیون در هدایت افکار مردم را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: روحانیون باید قبح استفاده از کالای قاچاق را برای مردم روشن کنند و اگر اقبال به کالاهای خارجی کم کشور تولید داخل تقویت خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه 50 میلیارد دلار کالا به صورت رسمی به کشور وارد شده است، گفت: ‌این در حالی است که میزان کالای قاچاق شده رقمی به ارزش 20 تا 25 میلیارد دلار بوده است.
 
وی تصریح کرد: این در حالی است که بودجه عمرانی کشور در سال گذشته رقمی بالغ بر 30 میلیارد دلار بوده و کالاهای قاچاق مانع از تقویت تولید کشور شده و آثار منفی در بخش‌های اقتصادی، بهداشتی، درمانی، فرهنگی و... برجای گذاشته است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcammnu.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما