جمعه ۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 49945
منبع : روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم اعلام کرد:

نوسازی وانت‌بارهای شهر قم با وام ۸ درصد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم گفت: دارندگان وانت‌بارهای قدیمی باید به سایت اعلام شده از سوی سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند و تسهیلات نوسازی با وام ۸ درصد دریافت و خودرو خود را نوسازی کنند.
نوسازی وانت‌بارهای شهر قم با وام ۸ درصد
به گزارش قم نیوز، مرتضی عزتی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۹۳۲ دستگاه انواع تاکسی در سطح شهر قم تردد می‌کند، گفت: این تعداد شامل تاکسی بی‌سیم با ۹۰۰ دستگاه،  ۲۴۰۰ دستگاه تاکسی خطوط، ۲۳۰ دستگاه ون و حدود ۲۳۰۰ دستگاه تاکسی گردشی است.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار وانت بار و هزار و ۵۰۰ دستگاه سرویس مدرسه هم توسط تاکسیرانی قم ساماندهی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر ۲۱ هزار راننده با تاکسیرانی قم همکاری دارد که اگر هر کدام از این افراد سه نفر را تحت پوشش داشته باشند
جمعیتی حدود ۷۲ هزار نفر و به عبارتی یک پانزدهم جمعیت قم تحت نظارت ناوگان تاکسیرانی قم هستند.

عزتی با اشاره به اینکه میانگین عمر تاکسی‌های قم ۹ سال و نیم بوده، گفت: طی یک سال و نیم گذشته تلاش‌های زیادی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی صورت گرفت و بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه نوسازی شد که در حال حاضر میانگین عمر تاکسی‌های قم به پنج سال و نیم رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد دستگاه‌های تاکسی هر شهر با توجه به تراکم جمعیت، وسعت و بافت شهری مشخص می‌شود، گفت: این تعداد برای استان قم به ازای هر ۱۵۰ نفر یک دستگاه تاکسی است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه در حال حاضر ۶ هزار دستگاه اعم از تاکسی گردشی و خطوط در قم فعالیت دارد، عنوان کرد: با توجه به جمعیت، این شهر نیازمند هشت هزار دستگاه تاکسی هستیم.

عزتی ادامه داد: با توجه به بافت شهری و تراکمی که در مرکز شهر قم وجود دارد و بیشتر مسیرهای شهر هم به مرکز شهر منتهی می‌شود به همین دلیل طی چهار سال گذشته ناوگان تاکسیرانی گسترش نداشته و بیشتر تلاش‌ها در راستای نوسازی ناوگان است.

وی درباره نارضایتی برخی از تاکسیران‌های شهر از نبود مسافر، ابراز داشت: در حال حاضر بیش از سه هزار خودرو شخصی در سطح شهر اقدام به جابه‌جایی مسافر می‌کنند و از طرفی دیگر برخی افراد عصرها هم به عنوان شغل دوم جابه‌جایی مسافر را دارند که همین نکته باعث ایجاد برخی از نارضایتی‌ها در تاکسیران‌ها شده و پلیس راهور باید در این زمینه به شکل جدی‌تری اقدام کند و با مسافرکش‌های خودروهای شخصی برخورد کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم همچنین به طرح جدید نصب مانیتور تبلیغاتی در برخی از تاکسی‌های سطح شهر اشاره کرد و گفت: ۵۰ دستگاه تاکسی مانیتورهای تبلیغاتی را در تاکسی‌های خود نصب کرده‌اند که بر اساس تصمیمات گرفته شده ۶۰ درصد درآمد به راننده، ۳۰ درصد به شرکت حمل و نقل و مابقی هم به شرکت تبلیغاتی تعلق دارد و چنانچه این طرح درآمدزا باشد در آینده در سایر تاکسی‌ها هم گسترش پیدا می‌کند.

عزتی در ادامه به طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: رانندگان تاکسی‌های پایین‌تر از مدل ۸۵ می‌توانند به سایت تعیین شده برای آن‌ها مراجعه کرده و از تسهیلات نوسازی استفاده کنند و این سایت تا دو ماه دیگر همچنان باز است.

وی به نوسازی وانت‌بارها هم اشاره کرد و اظهار داشت: دارندگان وانت‌بارهای قدیمی هم باید به سایت اعلام شده مراجعه کنند و تسهیلات نوسازی با وام ۸ درصد دریافت و خودرو خود را نوسازی کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قم در ادامه نسبت به وضعیت کامیون‌ها هم هشدار داد و ابراز کرد: کامیون‌ها با سوخت دیزلی باید هر چه سریع‌تر برای دریافت پروانه حمل بار به سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند در غیر این صورت سوخت خودروی آن‌ها از تیرماه قطع می‌شود
 

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcamony.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما