چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : 45255
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

برخی وزرا گویا مفاسد فضای مجازی را ندیده‌اند/ دولت برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی چاره‌اندیشی کند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: برخی وزرا مفاسد فضای مجازی را درصد پایینی ذکر کرده بودند که نشان می‌داد یا فضای مجازی را ندیده‌اند یا می‌خواهند فضای مجازی را توجیه کنند.
برخی وزرا گویا مفاسد فضای مجازی را ندیده‌اند/ دولت برای جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی چاره‌اندیشی کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان فرمودند در بسیاری مواقع انسان گناهی انجام می‌دهد که آن گناه سبب کاهش رزق و روزی او می‌شود، مقدرات قابل تغییر تنها به وسیله دعا تغییر پیدا می‌کند و نیکوکاری عمر انسان را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: آثار طبیعی گناه این است که وقتی فروشنده تقلب می‌کند، مشتری‌هایش کاهش پیدا می‌کند، در برابر آنها انسان‌های درستکار هستند که حق مردم را می‌پردازند و این امر سبب افزایش رزق و روزی آنها می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه قضا و قدر حتمی و مشروط وجود دارد، گفت:‌ قضا و قدر حتمی تغییر پیدا نمی‌کند، ولی قضا و قدر مشروط با کارهایی برطرف می‌شود مانند صدقه دادن که به وسیله آن دشمن دفع می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ مهم‌ترین چیزی که می‌تواند قضاها و قدرها را تغییر دهد، ‌دعا کردن است و اینکه احساس شود در پیشگاه خداوند ناتوان هستی و تکیه و توکل بر خدا داری، این امر سبب مقبولیت در پیشگاه خداوند و استجابت دعا می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اهمیت دعا گفت: دعا سبب روحانیت و نورانیت انسان می‌شود، دعا بازدارنده از گناه است و انسان به این وسیله گامی برای اصلاح خود برمی‌دارد و آثار تربیتی فوق‌العاده دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ نیکوکاری عمر انسان را زیاد می‌کند، سبب وجدان آسوده می‌شود، باید در نظر داشت بیشتر بیماری‌ها در اثر استرس‌ها است، در نتیجه با انجام کار نیک، خداوند خطرات را از فرد دور می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در فضای مجازی دشمن زیادی داریم، گفت: در دنیای امروز دولت‌های استکباری و استعماری از این فضای مجازی حداکثر استفاده را می‌کنند. هر سم اخلاقی، سیاسی، اهانت به مقدسات و ... را در این فضا می‌ریزند و عداوت و دشمنی خود را از این طریق دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به مسئله گورخواب‌ها در کشور گفت: دشمنان در فضای مجازی چه داستانی به پا کردند، در حالی که در آمریکا صدها هزار نفر کارتن خواب هستند و برخی از آنها در کنار فاضلاب‌ها می‌خوابند، ‌این بلای دیگر فضای مجازی است که مسائل سیاسی می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اصلاح فضای مجازی گفت: ‌این درد غیر قابل درمان نیست، بلکه قابل درمان است ولی عزم جدی می‌خواهد تا درمان شود. درمان وضعیت فضای مجازی هزینه زیادی ندارد ولی سرنوشت جامعه با این امر ارتباط دارد، امیدواریم رئیس جمهور، دولتمردان، صدا و سیما و نهادهای قضایی که مشکلات فضای مجازی برای آنها ملموس است، همکاری کنند تا اقدامی صورت گیرد.

وی یادآور شد:‌ برخی وزرا مفاسد این بخش را درصد پایینی ذکر کرده بودند که نشان می‌داد فضای مجازی را ندیده‌اند یا می‌خواهند فضای مجازی را توجیه کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcamuny.49nmm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما