قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: فقدان آیت الله شب زنده دار زیان بزرگی برای حوزه علمیه بود و حوزه علمیه برای تربیت چنین شخصیت جامعی باید سال های زیادی تلاش صرف کند.
آیت الله شب زنده دار ثمره سال‌ها تلاش حوزه‌های علمیه بود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و مسلمین علی نظری منفرد شامگاه پنج شنبه در مراسم هفتمین شب درگذشت مرحوم آیت الله شب زنده دار که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به ویژگی های دنیا اظهار کرد: یکی از ویژگی های طبیعی دنیا ذخیره سازی است، خداوند دنیا را به گونه ای آفریده است که در یک زمان برخی از چیزها مانند آب باران در دنیا ذخیره شوند و در زمان دیگری از آن استفاده شود، انسان هم باید در دنیا اعمال نیک را ذخیره کند تا در آخرت از آن استفاده کند.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن هم به انسان گفته است که باید در دنیا توشه ای برای خود فراهم کند، اما تعداد کمی از افراد این توشه را در دنیا برای خود فراهم می کنند و بیشتر انسان ها از آخرت غافل هستند، انسان باید در دنیا برای آخرت مهیا شود و او باید آمادگی مرگ را داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های آیت الله شب زنده دار گفت: آیت الله شب زنده دار از همان دوره جوانی از اساتید مبرز حوزه علمیه بود، البته اخلاق او، مقام علمی اش را تحت الشعاع قرار داد، آیت الله شب زنده دار در دروس آیت الله بهجت و امام خمینی (ره) شرکت می کرد.

نظری منفرد فقدان آیت الله شب زنده دار را زیان بزرگی برای حوزه علمیه دانست و افزود: حوزه علمیه برای تربیت چنین شخصیت جامعی باید سال های زیادی تلاش صرف کند، کلام آیت الله شب زنده دار در دل می نشست و مواعظ این استاد اخلاق بر روی انسان ها تاثیر می گذاشت.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به رفتار آیت الله شب زنده دار بیان کرد: این شخصیت برجسته حوزه علمیه، هر آنچه را که آموخته بود، با قول و عمل به دیگران انتقال می داد و آیت الله شب زنده دار در زندگی تقید داشت که به سیره اهل بیت (ع) عمل کند.

وی تصریح کرد: آیت الله شب زنده دار، علاقه عجیبی به اهل بیت (ع) داشت و او مقید به شرکت در مراسم عزاداری اهل بیت (ع) بود، آیت الله شب زنده دار حتی در مهمانی های خانوادگی هم روایات اهل بیت (ع) را نقل می کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcao0nu.49nma15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما