سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 16149
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با فرماندهان سپاه قم:

دشمنان به شدت از روحیه جهاد و شهادت می ترسند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: دشمنان از روحیه جهاد و شهادت در هراس هستند و در این حد که از معنویت ما می‌ترسند هراسی از سلاح‌های مادی ما ندارند.
دشمنان به شدت از روحیه جهاد و شهادت می ترسند
به گزارش قم نیوز و به نقل از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله ناصر مکارم شیرازی که در جمع فرماندهان سپاه قم و سربازان نمونه این سپاه، سخن می گفت، با اشاره به تغییر رویکرد به سربازی پس از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تا قبل از انقلاب دیدگاهی درباره دوران سربازی وجود داشت که شامل اجباری بودن این خدمت بود و مردم معمولا سعی می‌کردند به این اجبار تن ندهند.
 
استاد عالی حوزه علمه قم تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب، سربازی نوعی هدف مقدس شد و سربازان ما در دوران دفاع مقدس با میل و رغبت به جبهه‌ها می‌رفتند.
 
مبلغ عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه آموزش‌های اسلامی پس از پیروزی انقلاب برای سربازان در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در این آموزش‌ها باید دقت فراوانی بشود تا سربازان از نظر جسمی و روحی ورزیده شوند.
 
آیت الله مکارم شیرازی افزود: سربازان اسلام در هر حالتی خود را پیروز می‌دانند زیرا اگر شهید هم بشوند افتخار بزرگی نصیبشان شده است بنابراین لشکر اسلام همواره رو به پیشرفت خواهد بود و همین امر یکی از عوامل استقامت مسلمانان در تاریخ بوده است.
 
مرجع تقلید شیعیان با تاکید برعجین شدن آموزش‌های عقیدتی مربوط به سربازان با آموزه‌‌های قرآنی تصریح کرد: این امر سبب می‌شود روحیه جهاد و شهادت در آنها نهادینه شده و سرمایه‌ای بزرگ در اختیار نظام اسلامی باشد.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: حقیقت این است که دشمنان از همین روحیه جهاد و شهادت در هراس هستند و در این حد که از معنویت ما می‌ترسند هراسی از سلاح‌های مادی ما ندارند، امروز می‌بینیم تعداد زیادی از سربازان آمریکایی در کشورهای دیگر به بیماری‌های روانی مبتلا شده‌اند و گاه خودکشی کرده‌اند ولی در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی یک نفر از نیروهای ایرانی چنین مشکلی نداشتند زیرا از سرمایه ایمان و معنویت بهره می‌بردند.
 
مرجع تقلید شیعیان تلاش برای حفظ نظام اسلامی و پرورش صحیح سربازان را ذخیره آخرت و نوعی عبادت دانسته و افزود: امیدوارم سپاه استان قم و همه نیروهای مسلح ایران اسلامی در همه عرصه‌های دفاع از نظام موفق و پیروز باشند.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcao6n6.49niy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما