چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب : 31179
منبع : روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قم
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان خبر داد:

پيش بيني برداشت ۹ هزار تن گيلاس از باغات قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان قم از پيش بيني برداشت ۹ هزار تن گيلاس از باغات استان قم خبر داد.
پيش بيني برداشت ۹ هزار تن گيلاس از باغات قم
به گزارش قم نیوز، رضا وكيل اظهار داشت: حدود ۷۹۵ هكتار از باغات استان قم در بخش هاي كهك و دستجرد زير كشت محصول گيلاس قرار دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اينكه محصول زردآلو در سطح ۵۷۵ هكتار در مناطق كوهستاني استان كشت شده است، افزود: برداشت محصول انگور از ارقام ياقوتي و مهديخاني در يك هزار و ۱۵۰ هكتار از باغات قم آغاز شده و بيش از ۱۱ هزار تن انگور ياقوتي در قم برداشت شده است.

وكيل در ادامه سخنان خود خاطر نشان كرد: سياست هاي اجرايي بخش باغباني به تفكيك محصولات باغي و الويت بندي و الگوي كشت در مناطق تابعه و مراكز خدمات جهاد كشاورزي تهيه و تدوين شده است.

وي با اشاره به بازديد مستمر و نظارت لازم از مجتمع هاي گلخانه اي و محصولات خارج از فصل و توليد قارچ و نهالستان توليد نهال، بيان کرد: نظارت بر توزيع حدود ۱۳۵ هزار اصل نهال يارانه دار پسته در مناطق توليد كشت باغات و برنامه ريزي و هماهنگي جهت توسعه كشت باغات پسته، گل محمدي و محصولات خارج از فصل در مناطق مناسب استان از ديگر برنامه هاي اجرا شده توسط اين معاونت به شمار مي رود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcao6ne.49n6015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما