قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: توجه به ارزش‌های اسلامی و ولایت پذیری پیام بزرگ 9 دی است و این پیام و توجه باید در رفتار مسوولان ما تجلی پیدا کند.
آیت‌الله اعرافی: توجه به ارزش‌های اسلامی و ولایت پذیری پیام بزرگ 9 دی است/ یاوه‌گویی‌های انگلیس و آمریکا نشانه ترس از اثرگذاری گفتمان انقل
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به اینکه شکر نعمت‌های خداوند از فضایل اخلاقی است، گفت: اینکه انسان در برابر احسان دیگران شکر داشته باشد در همین راستا بوده و شکر منعم و احسان کننده یک وظیفه الهی است و این شکر در فضای خانواده نیز دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه کفران نعمت موجب می‌شود که انسان در پیشگاه الهی سیاه رو باشد و آثار زیان باری بر جای می‌گذارد افزود: کفران نعمت در خانواده روابط را ناسالم کرده و روی فرزندان و تربیت نسل آینده اثر می‌گذارد.

امام جمعه قم با بیان اینکه فرهنگ جامعه در پرتو فرهنگ خانواده‌ها شکل می‌گیرد و توجه به اصول اخلاقی از قبیل شکر و سپاس در برابر احسان دیگری از فضای خانواده ارزش زیادی دارد، بیان کرد: کفران نعمت در خانواده اثرات مخرب مضاعف دارد.

وی با اشاره به اینکه شکر کامل خالصانه و از صمیم قلب بر می‌خیزد، ادامه داد: شکر خالص عملی است و فقط نباید به شکر زبانی اکتفا کرد.

اعرافی با گرامیداشت یاد و نام شهدای حرم اظهار کرد: این شهدا عاشقانه در مسیر اسلام وجود خود را قربانی کردند و بر همه شهدای مدافع حرم، شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی درود و سلام می‌فرستیم.

وی سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: این شهر به برکت وجود حضرت معصومه (س) دارای سابقه‌ای درخشان در تاریخ است.

امام جمعه قم به برگزاری همایش صدف کوثر اشاره کرد و ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش گفت: برکات حضرت خدیجه (س) در پایه ریزی ارکان اسلام قابل وصف نیست و پیامبر اکرم (ص) همواره نام و یاد ایشان را بزرگ می‌داشتند.

وی به فرا رسیدن 9 دی و 19 دی ماه اشاره کرد و یادآور شد: 19 دی سرآغاز نهضت اسلامی است و حرکتی در این روز آغاز شده که زنجیره وار استمرار یافت و به پیروزی انقلاب منجر شد و 19 دی برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه قم است. هر سال در این روز مردم قم به محضر مقام معظم رهبری مشرف می‌شوند و امیدواریم که امسال نیز این توفیق حاصل شود.

اعرافی 9 دی را سالروز نمایش هوشیاری و حماسه سازی ملت دانست و تصریح کرد: آنچه که در سال 88 رخ داد و فتنه‌ای که برای لطمه زدن به ارکان نظام اسلامی طراحی شده بود تلخ و ناگوار بود ولی ملت پیمان شکنی‌ها و بدعهدی‌ها را با حضور آگاهانه خویش به خاطره شیرینی مبدل کردند.

وی گفت: کسانی به بهانه‌ای ناصواب خواستند مردم سالاری را زیرسوال ببرند، رهبر عظیم الشان ما پرچمدار دفاع از آراء مردم شدند و سخن ایشان این بود که اگر انتخابات را بخواهید به بهانه‌ای مخدوش کنید کلیت نظام و آرا مردم مخدوش می‌شود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در طول تاریخ جمهوری اسلامی افراد از جریانات مختلف با همین شیوه انتخاباتی روی کار آمده‌اند و رفته‌اند اضافه کرد: اینکه کسانی به بهانه‌ای بخواهند بگویند انتخابات را قبول نداریم امکان پذیر نیست و رهبری فرمودند که وظیفه ایشان است که از آرای مردم دفاع کنند. در آن حوادث و فتنه ناگوار که غربی‌ها به آن دل بسته بودند و عده‌ای نیز ناآگاهانه وارد شدند و خود را جدا کردند ولی برخی آگاهانه سردمداری فتنه کردند و وقایع ناگواری را رقم زدند.

وی بیان کرد: از یک سو ارکان مردم سالاری زیرسوال برده شد در حالی که در طول تاریخ انقلاب همواره انتخاب آزاد برگزار شده است و از سوی دیگر زمینه‌ای فراهم شد که همه ارزش‌های اسلام زیرپا گذاشته شود.

اعرافی با اشاره به اینکه با خطبه حماسی و شورآفرین رهبری باید جریانات پایان می‌یافت ولی عده‌ای این کار را نکردند و به رفتار خود ادامه دادند، افزود: توجه به ارزش‌های اسلامی و ولایت پذیری پیام بزرگ 9 دی است و این پیام و توجه باید در رفتار مسوولان ما تجلی پیدا کند. مردم در دهه بصیرت اعلام می‌کنند که در خدمت آرمان‌های اسلام، انقلاب و رهبری هستند و از این آرمان هیچگاه کوتاه نخواهند آمد.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه میزان باسوادی 92.5 درصد در کشور و در قم به 94 درصد رسیده است، اضافه کرد: باید خانواده‌ها و افراد بی‌سواد را به فراگیری سواد ترغیب کنند؛ نظام اسلامی نظام دانش، فرهنگ و نور است و باید بر بی‌سوادی غالب شویم.

وی با اشاره به پاسخگویی مسولان دستگاه‌ها در نماز جمعه قم بیان کرد: مسوؤلان باید در توده‌های مردم حضور یافته و در مجامع عمومی شرکت کرده و به خواسته‌های مردم رسیدگی کنند و در مصلی قدس نیز هر هفته قبل از نماز جمعه جمعی از مدیران یکی از دستگاه‌ها حضور می‌یابند و به مسائل و مشکلات مردم رسیدگی می کنند.

اعرافی با بیان اینکه حزب الله مقاوم در لبنان به پیروزی‌های خوبی دست یافت و در یمن شاهد عقب نشینی سیاسی آل سعود هستیم، گفت: به فضل الهی گروه‌های مقاومت امت اسلام از نقاط مختلف جمع شده‌اند و فتنه بزرگ تکفیر، ترور و تجاوز به مقدسات و ارزش‌های دینی را در حلب خاموش خواهند کرد. امیدواریم که این جبهه تکفیر و ترور که آمده تا اسرائیل را امن کند شکست خورده و امت اسلام به پیروزی‌های بزرگتری در همه عرصه‌ها نائل شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان‌های بین‌المللی به جای تشکر از مقابله با تروریست، برای رعایت حقوق بشر قطعنامه صادر کردند، یادآور شد: سازمان‌های بین‌المللی در حرکتی زشت ضد اصول عمل می‌کنند و انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها که حس کردند جبهه گفتمان انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است یاوه گویی‌های عجیب داشتند و این نشانه وحشتی است که آن‌ها دارند.

وی گفت: نگرانی خود را نسبت به اوضاع بحرین اعلام می‌کنیم چرا که فشار نسبت به علما و جوانان بحرین تشدید شده است. در عربستان نیز فشار‌ها نسبت به شیعیان بیشتر شده است و امیدواریم که پایه‌های ظلم و ستم آل سعود فرو بریزد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaoany.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما