سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 52329
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرکل بنیاد شهید استان قم:

مراسم سالروز ورود آزادگان در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: مراسم سالروز ورود ازادگان به میهن اسلامی با حضور ۳۰۰۰ نفر از آزادگان و خانواده معظم ایشان در قم برگزار می‌شود.
مراسم سالروز ورود آزادگان در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، سیدجواد هاشمی در نشست خبری که به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به کشور برگزار شد، با تأکید بر ارج‌نهادن بر مقام آزادگان و جانبازان جنگ تحمیلی اظهار داشت: امنیت امروز کشور مرهون فداکاری‌های این مجاهدان بزرگ است.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه شهید حججی توسط گروهک تروریستی داعش افزود: وی همان‌گونه که لیاقت داشت به شهادت رسید و با این شهادت سرافرازانه خود حجت را بر همه تمام کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با تاکید بر ویژگی‌های جاهلی این گروهک گفت: داعش زائیده امپریالیست سرمایه‌داری غرب است که هیچ‌گونه اعتقادی بر دموکراسی ندارد بلکه اجراکننده فئودالیسم قبیله‌ای یک عده خاص است.

هاشمی با اشاره به مجاهدت‌های تمام آزادگان در راه حفظ امنیت و ثبات مرزهای کشور تصریح کرد: استقلال هدیه‌ای است که همواره به دست مردان و مجاهدان به ارمغان می‌آید و استقلال امروز کشور مدیون تمامی فداکاری‌های مجاهدان این مرز و بوم است.

وی خاطرنشان کرد: آزادگان راد مردانی بودند که در عرصه نبرد تا آخرین توان خود استقامت کردند و در نهایت نیز به اسارت دشمن درآمدند که  زمان بازگشت برخی از آن‌ها 25 سال به طول انجامید.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم امنیت و آرامش کشور را مرهون مجاهدت‌های آزادگان دانست و گفت: آزادگان درس بزرگ صبوری و طاقت را به ملت یاد دادند که هرکدام از آن‌ها یک نمادی  برجسته از فداکاری و صبوری است.

وی عنوان کرد: در طول جنگ تحمیلی بیش از 42 هزار نفر به اسارت دشمن بعثی درآمدند که 591 نفر از آن‌ها رزمندگان استان قم بودند که اغلب در پایان جنگ و در سال 69 به آغوش ملت برگشتند. 30 هزار نفر از اعضای خانواده‌های جانبازان و آزاده در  قم تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی سختی‌ها و مشکلات اسارت را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: 13 آزاده قمی بیش از 100 ماه در چنگال رژیم بعث گرفتار بودند و بعدازآن به آغوش خانواده خود برگشتند همچنین 30 نفر از آزادگان استان جزء نخبگان مطرح و تأثیرگذار کشوری و استانی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با انتقاد از اختلاط قبور شهدا با اموات در گلزار شهدای قم تاکید کرد: برخی از نهادها و ارگان‌های مرتبط با این اختلاط رابطه مناسبی با فرهنگ جبهه و جهاد ندارند و بعضاً شاهد تعرض به جایگاه و قبور شهدا از جانب این افراد هستیم.

وی با برشمردن برنامه‌های ویژه سالروز بازگشت آزادگان به کشور تصریح کرد: دیدار با خانواده‌های آزادگان، دیدار دولت‌مردان و مسئولان استانی و همچنین تجلیل از 10 آن آزاده بزرگوار ازجمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان کرد: مراسم سالروز ورود ازادگان به میهن اسلامی با حضور 3000 نفر از آزادگان و خانواده معظم ایشان در قم برگزار می‌شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaoenm.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما