يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب : 25699

رکورد بیشترین دمای استان قم در سال ثبت شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم گفت: دیروز رکورد دمایی قم در سال با 46 درجه سانتی‌گراد رقم خورد و قم دومین مرکز استان گرم کشور بود.
رکورد بیشترین دمای استان قم در سال ثبت شد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قاضی وضعیت هوای امروز را صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و گرد و غبار پیش‌بینی کرد و گفت: سرعت وزش برای امروز حداکثر ۵۰ کیلومتر در ساعت با جهت شرقی خواهد بود.

وی در ادامه کمینه و بیشینه دمای امروز را به ترتیب ۲۴ و ۴۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی و خاطرنشان کرد: امروز نیز همانند دیروز دمای هوا در بعد از ظهر افزایش خواهد داشت، البته احتمال این وجود دارد که دما به ۴۷ درجه سانتی‌گراد رسیده و رکورد دمایی دیروز که ۴۶ درجه سانتی‌گراد بود را بشکند.

رئیس اداره پیش‌بینی و تحقیقات اداره‌کل هواشناسی استان قم اظهار کرد: دیروز رکورد دمایی قم در سال با ۴۶ درجه سانتی‌گراد رقم خورد و قم دومین مرکز استان گرم کشور بعد از شهر اهواز با ۴۷ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی با بیان اینکه از فردا کاهش دمای محسوس ۳ الی ۴ درجه‌ای خواهیم داشت، گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته فردا دمای هوا ۴۲ درجه سانتی‌گراد است همچنین فردا بعد از ظهر بر سرعت وزش باد نیز افزوده خواهد شد که به دلیل شرقی بودن جهت باد، گرد و خاک غلظت بیشتری دارد.

قاضی کمینه و بیشینه دمای روز سه‌شنبه را به ترتیب ۲۲ و ۴۱ درجه سانتی‌گراد عنوان کرد و گفت: کمینه و بیشینه دما برای روز چهارشنبه نیز به ترتیب ۲۱ و ۴۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

وی در پایان اظهار کرد: دیروز در استان قم دمای شهر قم ۴۶، سلفچگان ۴۲، کهک ۴۲، کوشک نصرت ۴۵، کوه سفید ۴۶، جمکران ۴۶، فدک ۴۵، نیروگاه حرارتی ۴۴، راهجرد ۳۷، دستجرد ۳۸ و اتوبان قم - تهران ۴۱ درجه سانتیگراد بوده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaoinu.49nmo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما