چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 42519
منبع : خبرگزاری فارس

سوگ هزاران عزادار عاشورایی در عش آل محمد

قم نيوز : قم نیوز: با طلوع آفتاب روز عاشورای عزاداران حسینی همچون رودهایی خروشان در خیابان‌های شهر جاری‌ شده و به دریای بیکران عاشقان حسینی در حرم کریمه اهل‌بیت(س) پیوستند.
سوگ هزاران عزادار عاشورایی در عش آل محمد
به گزارش قم نیوز، حسین طالب‌علی: بار دیگر روزها گذشت و گذشت تا نوبت به «روز دهم» رسید، روزی که زمین و زمان در ماتمی بزرگ غرق است، روزی که در آن «جن و ملک بر آدمیان نوحه می‌کنند/ گویا عزای اشرف اولاد آدم است»...

روز دهم روزی است که عالم در آن مبهوت است، حیران و آشفته، بی قرار، مضطرب...  روزی که ذرات هستی یک صدا فریاد می‌زنند، «باز این چه شورش است که در خلق عالم است/ باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است».

در همه دوران‌های بعد از خلقت روز دهم برای آدمیان غمبار بوده است، برترین بندگان خدا در روز دهم بر عظیم‌ترین مصیبت عالم اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند. گویی این روز محشر کبری است، «گر خوانمش قیامت دنیا بعید نیست/ این رستخیز عام که نامش محرم است».

روز دهم عجیب‌ترین روز تاریخ بشر است. روز خنده و گریه، رقص و هروله، عطش در کنار آب، گلوی طفل شیرخوار و تیر سه شعبه، روز جدایی فرزند از مادر، خواهر از برادر، پدر از فرزند، فرزند از پدر، روز رفتن عمو، تنها ماندن عمه! روز پایکوبی در میان اشک و حیرت یتمیان، روز اسارت، نعل تازه، بدن‌های بی‌سر، نیزه، تازیانه...، «گویا طلوع می‌کند از مغرب آفتاب/ کاشوب در تمامی ذرات عالم است ».

در این روز تمام هستی مداح و مرثیه‌خوان زیباترین نام جهانند. نامی که انس و جن و ملک با آن عشقبازی می‌کنند. اسمی که عاشقان را به جنون رسانده و بیگانگان را مات و مبهوت! نامی که مظلومترین کشته عالم است، فرزند آخرین رسول! « این کشتهٔ فتاده به هامون حسین توست / وین صید دست و پا زده در خون حسین توست».

آری! روز دهم گره خورده با نام حسین! مظلوم کربلا! شهید عطشان، غریب، ... «چون خون ز حلق تشنهٔ او بر زمین رسید/ جوش از زمین بذروه عرش برین رسید».

عاشورا روزی است که برترین خلق عالم به دست پست‌ترین آدمیان به شهادت رسید. روزی که خواهران و دختران با چشمانی خونبار نظاره گر خورشید بر بلندای نی بودند، « که شد به نیزه سر آن بزرگوار/ خورشید سر برهنه برآمد ز کوهسار»

«خاموش محتشم که فلک بس که خون گریست/ دریا هزار مرتبه گلگون حباب شد»...

قم حرم اهل‌بیت و مامن و پناهگاه عاشقان و دلدادگان خاندان رسول الله(ص) است. تاسوعا و عاشورا در این شهر تجلی عشق و ارادت و وفاداری به سفارش پیامبر اکرم(ص) درباره دو یادگارش عظیمش، قرآن و عترت است.

با طلوع آفتاب روز عاشورا مردم عزادار و ماتم زده این شهر همچون رودهایی خروشان در قالب دسته های ‌عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان‌های شهر جاری شدند و به دریای بیکران عاشقان حسینی در حرم کریمه اهل‌بیت، حضرت فاطمه معصومه(س) پیوستند.

حرم مطهر شاهد حضور خیل عاشقان حسینی است که با چشمانی اشک بار و دلهای شکسته برای عرض تسلیت محضر عمه سادات در این فضای قدسی حاضر شده و در سوگ مظلوم کربلا بر سر و سینه میزنند.

مسجد مقدس جمکران نیز شب و روز عاشورا شاهد حضور خیل عاشقان و منتظرانی بود که با شعار «یالثارات الحسین» در میعادگاه منتظران گرد هم آمده و با امام زمان خود عهد بستند که نگذارند حادثه عاشورا بار دیگر تکرار شده و امام زمانی دیگر بر اساس بدعهدی یارانش در غربت به دست پست‌ترین خلایق به شهادت برسد.

دفتر مقام معظم رهبری و بیوت مراجع تقلید نیز صبح امروز پذیرای عزاداران حسینی بود و سخنرانان و مادحین اهل‌بیت به ذکر مصیبت شهادت برترین خلایق خدا بر روی زمین پرداختند.

مجالس مقتل خوانی و اجرای تغزیه در چندین نقطه از شهر برپاست.

خیل کثیری از عزاداران حسینی از صبح امروز با حضور در پایگاههای انتقال خون نسبت به انجام این امیر خداپسندانه در روز عاشورا اقدام کردند.

دستگاه‌ها اجرایی مختلف ازجمله شهرداری، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، نیروهای نظامی و انتظامی و سایر دستگاه‌های استان تمام توان خود را بسیج کردند تا مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل‌بیت(س) به بهترین شکل برگزار شود.

نماز ظهر عاشورا باشکوه و عظمت بی‌مثال در حرم مطهر و خیابان‌های منتهی به آن با حضور هزاران عاشق و عزادار حسینی اقامه شد.

صدها تن از عزاداران حسینی در قالب مراسم «طویریج» پس از اقامه نماز ظهر و عصر از گلزار شهدا به سر زنان به حرم مطهر رفته و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

حضور دسته‌های عزاداری اطراف حرم مطهر و خیابان‌های منتهی به آن بعد از ظهر نیز ادامه خواهد داشت و پس از اقامه نماز مغرب و عشا مراسم شام غریبان در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaomny.49nu615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما