پنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 40539
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

احداث سرعت كاه در قم مطابق با معيارهاي استاندارد

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم گفت: سرعتكاه‌هاي سطح شهر و تطابق آن با معيار استاندارد در دستور كار است و به مناطق ابلاغ شده است.
احداث سرعت كاه در قم مطابق با معيارهاي استاندارد
به گزارش قم نیوز، حسين شعبان‌زاده با اشاره به سرعتكاه‌هاي سطح شهر اظهار كرد: برخي سرعتكاه‌هاي سطح شهر بررسي شد و پس از نيازسنجي مناطق، دوره آموزشي برگزار كه نحوه اجرا و مكان‌هاي سرعتكاه‌ها در آن توضيح داده مي‌شود.

وي با اشاره به سليقه‌اي بودن اجراي سرعتكاه‌ها گفت: پيمانكاران متعدد سرعتكاه‌ها را اجرا مي‌كنند، به منظور ايجاد وحدت رويه براي اجراي آنها اين برنامه‌ريزي در حال انجام است.

مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم خاطرنشان كرد: اين سازمان متولي خريد كل تجهيزات ترافيكي از جمله سرعتكاه‌ها است، بنابراين از اين پس موضوع سرعتكاه در جلسات مطرح مي‌شود ولي مصوب نمي‌شود مگر اينكه وضعيت كنوني سرعتكاه‌ها در مناطق مخلتف سطح شهر اصلاح شود و از اين بعد سرعتكاه‌ها به صورت استاندارد و پيش ساخته اجرا مي‌شود.

وي عنوان كرد: برخي از سرعتكاه‌ها به صورت لاستيكي هستند و حالت لاستيك و مقاومت خوبي دارند، بنابراين انتظار است مناطق در اين زمينه حركت كنند و به صورت سليقه‌اي در زمينه سرعتكاه‌ها عمل نكنند و ارتفاع، عرض استاندارد و نوع ماده به صورت استاندارد در آنها در نظر گرفته شود.

شعبان‌زاده با بيان اينكه سرعتكاه‌هاي سطح شهر به طور مجدد بررسي مي‌شود، گفت: مكان‌هايي كه سرعتكاه نياز نيست، جمع‌آوري مي‌شود، در بازه زماني و برنامه‌ريزي مدون اين بررسي‌ها صورت مي‌گيرد و از اين به بعد سازمان به سمتي مي‌رود كه سرعتكاه‌هاي استاندارد را در سطح شهر نصب كند.

وي خاطرنشان كرد: سرعتكاه‌هاي استاندارد پيش ساخته هستند كه كاهش سرعت را به همراه دارد، بنابراين بايد در مكاني نصب شوند كه نياز باشد.

مدير عامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با بيان اينكه برنامه‌اي براي افزايش سرعتكاه‌ها نيست، مگر ضرورت وجود داشته باشد، گفت: برخي از سرعتكاه‌هاي قديمي خارج از استاندارد احداث شدند كه قوس مناسب ندارند، به مناطق ابلاغ شد، برخي مكان‌ها كه ديگر به سرعتكاه‌ در آنها نياز نيست، سرعتكاه‌ها جمع شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaomny.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما