سه شنبه ۸ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 46939
منبع : خبرگزاری فارس
شهردار قم:

خط B مترو بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار وارد قم می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم هزینه مترو در هر کیلومتر را بالغ بر 160 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: خط دوم مترو اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان را وارد شهر قم می‌کند.
خط B مترو بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار وارد قم می‌کند
به گزارش قم نیوز، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار مدیران شهری با آیت‌الله مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه شهرداری هزار و600 میلیارد تومان بدهکار بوده است اظهار کرد: حدود 890 میلیارد تومان از این بدهی را با بانک‌ها تهاتر کردیم و رقمی بالغ بر 700 میلیارد تومان از طلب شهرداری از دولت نیز بالاخره تخصیص گرفته شد.

وی تسویه حساب‌های شهرداری با دولت را برکت بزرگی برای شهر قم دانست و تصریح کرد: با حمایت علما و مراجع تقلید، مدیران استان، نمایندگان مردم قم و رئیس مجلس شورای اسلامی توانستیم این بدهی‌ها را وصول کنیم.

شهردار قم به وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری اشاره کرد و گفت: با کمک و تلاش نیروهای مدیریت شهری توانستیم پروژه مقداد را در ظرف یکسال به بهره‌برداری رسانده و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی به پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: این پروژه نیز با وجود اینکه بخش جدیدی به آن اضافه شد در زمان‌بندی اولیه مشخص شده به بهره‌برداری می‌رسد

سقائیان‌نژاد اجرای تقاطع سه سطحه 15 خرداد را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این پروژه نیز در مدت زیادی با تأخیر مواجه شده بود و به همین خاطر با سرعت سازمان توسعه و عمران وارد شد و روگذر پروژه را تکمیل کردیم و زیرگذر هم به دلیل بارش باران با کمی تأخیر تکمیل شد و به زودی این مسیر نیز بازگشایی می‌شود.

وی به تدوین برنامه قم 1400 با بهره‌گیری از نظر علما و نخبگان شهر اشاره کرد و گفت: این برنامه مسیری را برای شهرداری برای حرکت منسجم و دقیق فراهم می‌کند.

شهردار قم بیان کرد: در ادامه مسیر اطلس نیازمندی‌ محلات را تدوین کرده و برای سیاست‌گذاری از آن استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 330 هکتار فضای سبز به قم اضافه شد بیان کرد: نیت ما بر این است که در هر سال سه مترمربع به سرانه‌های فضای سبز قم اضافه شود.

سقائیان نژاد تصریح کرد: به همین منظور 450 هزار درخت سال گذشته غرس شد که این اقدامات به تلطیف هوای قم کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه 90 درصد پارک‌های شهر ایمن‌سازی شده است خاطرنشان کرد: روشنایی و فضای سبز بوستان‌های سطح شهر نیز به حد مطلوب و استاندارد رسیده است.

شهردار قم با بیان اینکه در حوزه پسماند آموزش تفکیک از مبدأ از سال گذشته آغاز شد خاطرنشان کرد: برای امسال نیز پیش‌بینی داریم که با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دستگاه هاضم خریداری شده و زباله‌ را به انرژی تبدیل کنیم.

وی گفت: برای اینکه ماندگاری زائر در شهر را تقویت کنیم اقداماتی صورت گرفته است و در نوروز نیز کمپ‌هایی برای اسکان مشخص کرده‌ایم.

شهردار قم به ساماندهی اسکان اضطراری در شهر اشاره کرد و افزود: در نوروز دیگر شاهد نصب چادر در محدوده هسته مرکزی شهر و معابر نیستیم و در چهار مرکز اصلی به عنوان کمپ زائر از جمله بوستان فدک، غدیر و امام رضا اسکان اضطراری صورت می‌گیرد.

سقائیان‌نژاد به آماده سازی پارکینگ شماره چهار جمکران برای اسکان اشاره کرد و گفت: این محل فضایی مناسب برای اسکان شده و دیگر در محدوده جمکران برپایی چادر خصوصاً در معابر نداریم.

وی به تحقق 101 درصدی بودجه شهرداری در سال 95 اشاره کرد و گفت: به همین منظور بر طبق برنامه قم 1400 برای سال 96 بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی به تصویب شورای شهر رسید.

شهردار قم گفت: همچنین 500 میلیون یورو فاینانس خط اول و دوم مترو به این بودجه اضافه خواهد شد که بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی سعی داریم در سال 96 فاز نخست خط اول مترو به بهره‌برداری برسد گفت: بحث فاینانس واگن‌های مترو در حال تکمیل است.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: تمام خدماتی که در طول یکسال اخیر در شهر قم صورت گرفته نتیجه وحدت کلمه‌ای بوده که شکل گرفته و ما خدا را شاکریم که توانسته‌ایم این اقدامات را با این سرعت و کیفیت انجام دهیم.

وی گفت: خط دوم مترو به دلیل اینکه منوریل جایگزین شده بود از مدار خارج شده بود و به همین خاطر منوریل را محدود تا میدان مطهری کردیم و در ادامه مسیر خط دوم مترو احیا شد.

شهردار قم هزینه مترو در هر کیلومتر را بالغ بر 160 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: خط دوم مترو اعتباری بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان را وارد شهر قم می‌کند.

وی با بیان اینکه تحول چشمگیر در حوزه نظافت شهری رخ داده است گفت: خصوصاً در محدوده حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران اقداماتی جدی در زمینه تنظیف صورت گرفته است.

سقائیان‌نژاد تعامل با سازمان‌های مختلف شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: با حوزه، آستان حضرت معصومه، مسجد مقدس جمکران و اوقاف تعامل ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaoony.49nie15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما