شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۵
کد مطلب : 19209

گزارش تکمیلی سفر وزیر کشور به قم

قم نيوز : قم نیوز: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنجشنبه با سفر به قم در یک برنامه فشرده بصورت خصوصی با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
گزارش تکمیلی سفر وزیر کشور به قم
به گزارش قم نیوز، خرسندی از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، حمایت از تلاش های بین المللی و اقتصادی دولت، حفظ اقتدار و هوشیاری در برابر غرب و تاکید بر توجه به مشکلات اقشار کم درآمد از مهمترین محورهای این گفت و گوها بود.
 
** دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی
 
رحمانی فضلی سپس با حضور در دفتر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و در خصوص مسائل مختلف گفت و گو کرد.
 
در این دیدار آیت الله صافی گلپایگانی تاکید کرد: مدیریت در نظام اسلامی امانت الهی است که باید با تکیه بر آن به فقرا و ضعفا توجه کنیم.
 
وی بر ضرورت کوشا بودن در حفظ این امانت الهی تاکید کرد و گفت: مردم تشنه اخلاق و دین مداری هستند و مدیران عالی کشور باید با تعهد، ایمان و خلوص نیت، در امر حفظ و حراست از جان و مال مردم گام بردارند.
 
این مرجع همچنین بر حفظ حرمت اسلامیت نظام از سوی مسوولان تاکید کرد و افزود: ایران اسلامی مرکز دینداری است و باید حرمت آن حفظ شود.
 
آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به انتخاب حجت الاسلام و المسلمین روحانی و امید ایجاد شده در دلهای مردم، گفت: باید با اتخاذ تدابیر و برنامه های مناسب، زمینه راحتی و آسایش مردم فراهم شود.
 
وی با اشاره به نامه امیرمؤمنان علی (ع) به مالک اشتر افزود: این نامه از بزرگترین سندهای حکومت داری و مردم سالاری دینی است و همه مسوولان باید با مطالعه این سند گرانسنگ، نسبت به پیاده سازی اسلام ناب براساس آموزه های دینی در کشور اقدام کنند.
 
وزیر کشور نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت های وزارت متبوع خود و سیاست های جدید دولت گفت: ملاک انتخاب استانداران اعتدال و ولایت مداری بوده است.
 
وی داشتن سابقه انقلابی، اعتدال و ولایت مداری را از ملاک های انتخاب استانداران ذکر کرد.
 
رحمانی فضلی افزود: تمام تلاش خود را برای یافتن افرادی که این ملاک ها را داشته باشند انجام دادیم.
 
وی با ابلاغ سلام گرم رییس جمهوری و با بیان این که انتخاب استانداران از اولویت های اصلی بوده است، گفت: تصمیم بر این بود تا پس از انتخاب استاندار قم، جهت عرض ارادت خدمت حضرتعالی و مراجع عظام برسیم.
 
رحمانی فضلی با اشاره به شرایط داخلی و همسبتگی ایجاد شده در مسوولان نظام، گفت: این همسبتگی و مدیریت مجدانه مسوولان و سران قوا، سبب بهبود شرایط اقتصادی مردم شده است.
 
 ** دیدار با آیت الله مکارم شیرازی
 
وزیر کشور پس از این دیدار با حضور در مدرسه عالی امام سجاد، با آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار کرد.
 
آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار تاکید کرد: هراس آمریکا از باورهای دینی ماست و سلاح نظامی بهانه ای بیش نیست.
 
وی افزود: آمریکا آن قدر که از باورهای دینی ما می ترسند از سلاح های ما نمی ترسد.
 
این مرجع گفت:آمریکایی ها با صرف هزینه ای سرسام آور سرباز به عراق بردند اما بعضی بیماری های روانی گرفتند و برخی خودکشی یا فرار کردند، اما رزمندگان ما با افتخار تمام هشت سال در برابر دشمن ایستادند و این مساله نیز مرهون همان اعتقادات دینی آنان بود.
 
وی اعتقادات مذهبی را عامل پیروزی انقلاب اسلامی ارزیابی و تصریح کرد: آنچه انقلاب را به ثمر رساند اعتقادات مذهبی مردم بود؛ چیزی که هشت سال مردم را در جبهه ها نگه داشت، اعتقادات بود، و اعتقادات حادثه ای را آفریدند که دنیا انتظار آن را نداشت.
 
آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: این که ملتی بدون توسل به شرق و غرب و نیروی خارجی بتواند یک حکومت 2500 ساله را طی 10 روز براندازد مساله ای بی سابقه است و عاملش اعتقادات مذهبی و باورهای دینی و تقید به ارزش ها بود.
 
وی اضافه کرد: آنچه که بقای نظام را تضمین می کنداعتقادات است که باید حفظ و تقویت شود بنابراین هر چه در این راستا سرمایه گذاری کنیم شایسته خواهد بود و باید پایه های اعتقادی مردم، کشور و نظام را حفظ و تقویت کنیم.
 
این مرجع تقلید تصریح کرد: اگر خدایی ناکرده حمله ای به کشور صورت گیرد، همین بچه بسیجی ها و نیروهای مذهبی در خط مقدم حاضر می شوند و از کشور دفاع می کنند، بنابراین باید کاری کرد که اعتقادات مردم و جوانان به ویژه دانشجویان تضعیف نشود.
 
وی ادامه داد: این دانشجویان هستند که در آینده مصادر کشور را به دست می گیرند از این رو باید پایه های دینی آنها تقویت شود تا جوان ها مؤمن بار بیایند و اگر این متزلزل بشود پشت ما خالی می شود و کسی را برای دفاع از کشور نخواهیم داشت.
 
آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر این که باید انسجام بین حوزه و دولت بیشتر و از حوزویان در بخش های مختلف بیشتر استفاده شود، افزود: حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی و علمی وابسته به آن ظرفیت های بسیار خوبی دارند که می توانند در بخش های مختلف به شما کمک کنند.
 
** حفظ وحدت داخلی ضروری است
 
وی حفظ وحدت در داخل کشور را یک اصل مهم عنوان و با بیان این که هیچ زمانی به اندازه امروز وحدت برایمان ضرورت نداشته است، تصریح کرد: در گفت وگوهای خارجی همه انتظار دارند که عزت و کرامت ما حفظ شود.
 
وی همچنین بخش دیگری ازسخنان خود را به مساله پرونده هسته ای ایران اختصاص داد و گفت: انرژی اتمی تبدیل به یک مسأله شرافتی برای ما شده است نه تنها صنعتی و این مساله نیز باید با تدبیر حل بشود.
 
وی ضمن ابراز خرسندی از پیروزی حجت الاسلام سید حسن روحانی در انتخابات گفت: بحمدالله بعد از آن که آقای روحانی روی کار آمدند بارقه امیدی در دل های مردم پیدا شد که امیدواریم این امید روز به روز بیش تر بشود و ضعف در آن پیدا نشود.
 
وی اظهار داشت: برای اینکه امید همچنان باقی بماند و روز به روز بهتر و بیشتر بشود باید مراقب برخی از آسیب های مشکل آفرین بود.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که هرگونه جدایی در بین مسوولان و در بین گروه های مردم امیدها را تضعیف می کند، بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت در جامعه تاکید و تصریح کرد: من اخیرا در لابه لای کلمات، ادبیاتی می بینم که رو به خشونت می رود، ادبیات مسؤولان باید به گونه ای باشد که انسجام را بیشتر کند نه این که باعث جدایی شود.
 
وی با توصیه اکید به مسؤولان در این ارتباط خاطرنشان کرد: تعبیرات اشخاصی که مسوولیت های مهمی دارند و در جلسات مهمی شرکت می کنند خیلی مهم است، این تعبیرها واقعا اثرگذار است، گاهی یک مطلبی را زیرورو می کند. به دوستان سفارش کنید ادبیاتی انتخاب شود که رو به سوی انسجام بیشتر برویم.
 
** اهمیت وحدت میان اقشار مختلف
 
وی در ادامه به اهمیت وحدت بین اقشار مختلف اشاره کرد و افزود: ارتباط میان حوزه و دولت و حوزه و دانشگاه باید روز به روز بیشتر باشد تا بتوانیم در مقابل دشمنان وحدت مان را حفظ کنیم.
 
وی در پایان بر ضرورت توجه ویژه مسؤولان کشور به شهر مقدس قم تاکید کردو اظهار داشت: قم را نباید با دیگر شهرهای کشور مقایسه کرد قم متعلق به تمام جهان اسلام است حوزه و مراجع با هزینه خود نیروهای مختلف مورد نیاز نظام و کشور در عرصه های مختلف را تربیت کرده و می کننداز این رو هر گونه توجهی به قم صورت گیرد به جا و شایسته است.
 
در ابتدای این دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی نیز گزارش مبسوطی از وضعیت کشور ارائه کرد.
 
** دیدار با آیت الله شبیری زنجانی
 
رحمانی فضلی سپس به دیدار آیت الله سید موسی شبیری زنجانی رفت.
 
آیت الله شبیری زنجانی در این دیدار گفت: مسوولیت ها باید براساس تعهد و سوابق تفویض شود.
 
وی با تاکید بر لزوم پرهیز از اعمال تمایلات شخصی در انتصاب مدیران عالی کشور، افزود: مسوولان باید براساس مصالح واقعی اسلام و نظام عمل کنند.
 
آیت الله شبیری زنجانی، دریافت مناصب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از آزمایشات الهی دانست و گفت: باید در این مناصب، مصالح واقعی نظام براساس آموزه های دینی مدنظر باشد.
 
وی با بیان این که ممکن است عده ای از افراد انتظارات و توقعاتی برای دستیابی به سمت های مدیریتی داشته باشند، اظهار داشت: باید براساس سوابق و تعهد، افراد را انتخاب کرد.
 
آیت الله شبیری زنجانی گفت: مقاومت در برابر خواسته های غیرمعقول کار بسیار مشکلی است، ولی اگر این مساله مورد توجه قرار بگیرد قطعا عنایت خداوند را نیز به همراه خواهد داشت.
 
وی در پایان با اشاره به رای مردم به حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، وحدت و همدلی ایجاد شده بین مسوولین نظام را محسوس دانست و نسبت به این امر مهم ابراز خرسندی کرد.
 
وزیر کشور در این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده طی ماه های اخیر، گفت: مساله اقتصادی مردم از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است.
 
ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تصمیمات کارشناسانه که طی ماه های اخیر اتخاذ شده است، شاهد کنترل و ثبات در شرایط اقتصادی جامعه بوده ایم.
 
وی با بیان این که نصایح و رهنمودهای مراجع عظام تقلید در امر مدیریت راهگشاست، از آیت الله شبیری زنجانی درخواست کرد که برای خدمت هرچه بهتر مسوولین به ملت شهید پرور ایران اسلامی دعا کند.
 
** دیدار با آیت الله جوادی آملی
 
وزیر کشور سپس به دیدار آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ رفت.
 
به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در این دیدار گفت: ملت های دنیا آماده دریافت معارف حقیقی هستند و باید حساب دولت ها را از ملت هایشان جدا دانست.
 
آیت الله جوادی آملی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما هر گز در طول تاریخ به هیچ کشوری بد نکردیم افزود: غرب باید بداند که ما یک سرو گردن از آنها بالاتر هستیم، همیشه در طول تاریخ دانش و دانشگاهیان نزد ما محترم بوده اند و ما در کشور خود الهیات را در کنار طبیعیات در مراکز علمی مان داشته ایم و آنها را از هم جدا نکردیم اما در پرونده علمی غرب گالیله سوزی و جدایی علوم از یکدیگر وجود دارد.
 
وی ادامه داد: جنگ جهانی اول و دوم در پرونده سیاه همین اعضای گروه 1+5 است و همین گروه پنج به اضافه یک بودند که ده ها میلیون نفر را به کشتن دادند و این نکات باید در جلسات خصوصی به آنها تذکر داده شود.
 
آیت الله جوادی آملی همچنین گفت: ما در طول 8 سال جنگ تحمیلی و بعد از آن بارها شرافت خود را ثابت کردیم، از جمله در جریان حمله عراق به کویت و دخالت غرب هر چه از ما خواستند که برای تلافی جنایات صدام با آنها همکاری کنیم با تمام قدرتی که در اختیار داشتیم این کار ار نکردیم و پای امضای خود در قطعنامه ماندیم.
 
وی با بیان اینکه دین تمام حسنه دنیا و اخرت بشر را تامین می کند اظهار داشت: باید به غرب تذکر داد که گرچه آخرت را قبول ندارید اما باید بدانید که دین می تواند به بهترین نحو دنیای شما را نیز تامین کند.
 
آیت الله جوادی آملی در ادامه افزود: باید استفاده از ذخایر نفتی دریای خزر برای تامین نیازهای مناطق شمالی کشور در دستور کار قرار بگیرد.
 
وی گفت: تمام این کشور غرق در نعمت و فراوانی است، لذا نباید با وجود نیروی انسانی جوان نگران سونامی بیکاری باشیم.
 
آیت الله جوادی آملی همچنین اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داد و افزود: اقتصاد مقاومتی با خودکفایی در چند بخش به خصوص بخش کشاورزی تامین می شود، ما باید در بخش اقتصاد با توجه به ظرفیت های بومی هر منطقه از کشور، برای همان منطقه برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت کنیم.
 
در ابتدای این دیدار ˈعبدالرضا رحمانی فضلیˈ وزیر کشور ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی رییس جمهوری به محضر آیت الله جوادی آملی به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید پرداخت.
 
وی گفت: تصور آمریکا و دول غربی این بود که تحریم ها می تواند مردم ایران را خسته و ناامید کند اما به لطف خدا با اقدامات صورت گرفته این امر محقق نشد و مردم با حضور با شکوه در انتخابات ریاست جمهوری امید خود را به جهانیان نشان دادند.
 
رحمانی فضلی افزود: پس از همراهی خوب مجلس شورای اسلامی و استقرار دولت ثبات نسبی به فضای کسب و کار برگشته و روند رشد منفی اقتصادی کشور متوقف شده است.
 
پس از این دیدار رحمانی فضلی ضمن بازدید از قسمتهای مختلف بنیاد بین المللی اسراء در درس اخلاق حضرت آیت الله جوادی آملی حضور یافت.
 
وزیر کشور سپس با حضور در استانداری قم در جلسه شورای اداری استان شرکت کرد.
 
رحمانی فضلی در سخنان خود در این جلسه تاکید کرد: وحدت و انسجام داخلی حول محور ولایت فقیه مهمترین عامل موفقیت ایران اسلامی در مذاکرات هسته ای است.
 
وی با تشریح مبسوط پیش زمینه ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) گفت: انسجام داخلی عقبه ما را درمذاکرات هسته ای مستحکم می کند ، لذا باید بیش از پیش در کشور مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود.
 
وی تقویت قدرت اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را از دیگر مولفه ها برای موفقیت کشور در مذاکرات آتی ذکر کرد و گفت: دراین مسیر باید مردم را وارد صحنه کنیم ، زیرا برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی مشارکت مردمی ضروری است.
 
وی افزود: استفاده بهینه ازامکانات ، کاهش مصرف و رفع موانع سرمایه گذاری از جمله برنامه هایی است که باید در کشور انجام شود لذا سیستم مدیریتی باید به صورت مطلوب برای تحقق این امر برنامه ریزی کند.
 
وزیر کشور درادامه مبنای کار مسوولان نظام اسلامی را رضایتمندی مردم ذکر کرد و گفت: مردم ولی نعمتان ما و صاحبان انقلاب هستند و هرچه قدر در زمینه خدمت به مردم موفق باشیم ، قدرتمندی کشور را فراهم کرده ایم.
 
وزیرکشور وظیفه مسوولان کشور را خطیر دانست و گفت: ماباید خدا را ناظر بر اعمال خود ببینیم و به حرمت خون های پاک شهدای انقلاب اسلامی ، تمام تلاش خود را برای توسعه و پیشرفت کشور انجام دهیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع دهه مبارک فجر و ایثارگری های ملت مسلمان ایران اشاره کرد و گفت: این ایام و نامگذاری ها برای ما یادآور خاطرات و حماسه ها و تجلیل از شهدا و دلسوزان و حامیان اصلی انقلاب ، عبرت آموزی و تجربه اندوزی و تعیین مسیر آینده انقلاب است.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه دهه مبارک فجر تلنگری به ما است که نسبت به گذشته تفکر بیشتری کرده و در مسیری که امام راحل ترسیم کردند حرکت کنیم ، گفت: ما باید خود را مهیا نگه داریم و همچون گذشته با وجود مشکلات و تنگناها تلاش کنیم تا به هدفمان برسیم.
 
وی افزود: در مسیر انقلاب و تحقق اهداف مقدس نظام اسلامی سختی هایی جلوی ما هست اما این مساله زمینه توانمندی کشور را فراهم می کند.
 
وی گفت: ملت مسلمان ایران درطول 35 سال گذشته با وجود تلاش گسترده دشمنان علیه نظام اسلام توانست مستحکم بر روی پای خود استوار باشد.
 
وزیر کشور با اشاره به اینکه استکبار جهانی طی چهار سال گذشته بالاترین فشارها و تحریم ها را علیه نظام اسلامی انجام داد ، گفت: آنان امروز مجبور شدند که بگویند حاضریم با شما مذاکره کنیم و ما براینکه به دنیا بگوییم که اهل منطق ، قانون و تابع صلح هستیم ، مذاکرات را قبول کردیم و این مساله به معنا دفع شر بود.
 
وی افزود: این مذاکرات به معنای اعتماد کامل به آنان و منفعل شدن درمقابل دشمنان نیست.
 
وی گفت: ما باید دراین موقعیت برنامه ریزی مناسب و اقدامات مطلوبی را انجام دهیم تا بتوانیم بیش از پیش در جهت توسعه و قدرتمندی کشور حرکت کنیم.
 
در این جلسه همچنین استاندار قم طی سخنانی گفت: مسوولان باید توسعه و پیشرفت قم را عملیاتی کنند.
 
به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش افزود: مراجع عظام تقلید نیز خواستار سرعت بخشیدن به طرح های عمرانی و توسعه قم هستند.
 
وی ادامه داد: قم به عنوان مرکز جهان تشیع باید مورد توجه مسوولان کشور قرار گرفته و با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود ، عقب ماندگی این استان جبران شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد که مسوولان استان با انسجام و وحدت بیش از پیش درجهت خدمت به مردم تلاش کنند.
 
احمد امیرآبادی فراهانی یکی از نمایندگان قم درمجلس شورای اسلامی نیز با تشریح نیازهای عمرانی قم گفت: درصورتی که سد کوچری طی دوماه آینده آبگیری نشود، تابستان سال آینده در زمینه تامین آب قم با مشکل روبرو می شویم .
 
وی ابراز امیدواری کرد که این مساله با تدبیر وزیر کشور هرچه زودتر به نتیجه برسد.
 
امیر آبادی گفت: البته با حمایت های آقای رحمانی فضلی زمینه تخصیص 50 میلیارد تومان به طرح انتقال آب به استان قم اختصاص یافته که لازم است هرچه سریعتر جذب شود.
 
وی دربخش دیگری از سخنان خود بازنگری در شاخص های قم را مورد تاکید قرار دارد و گفت: قم سالانه شاهد حضور 25 میلیون زائر از سراسر کشور و جهان می باشد، لذا لازم است که نسبت به فراهم آوردن امکانات برای آنان اقدام شود.
 
امیرآبادی ، زیر ساخت های قم را با توجه به این جمعیت زائر ناکافی دانست و ابراز امیدواری کرد که این مساله مورد توجه مسوولان کشوری قرار گیرد.
 
وی همچنین به حضور هفته گذشته معاون اول رییس جمهوری در قم اشاره کرد و گفت: در دیدار با وی شاخص های قم مورد بحث قرار گرفت و مقرر شد که این مساله دنبال شود.
 
امیرآبادی ،دربخش دیگری از سخنان خود ، تک شهری بودن این استان را زمینه مشکلاتی برای مسوولان قم دانست و گفت: با توجه به اینکه مسوولان برخی شهرها آمادگی خود را برای پیوستن به قم را دارند، لزوم توجه به این مساله ضروری به نظر می رسد.
 
** دیدار با آیت الله نوری همدانی
 
دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از دیگر برنامه های عصر پنجشنبه وزیر کشور در قم بود.
 
این مرجع در این دیدار تاکید کرددر عرصه سیاست خارجی می بایستی ضمن رعایت مناصبات منطقه ای، با دشمنان با اقتدار برخورد شود.
 
به گزارش ایرنا، وی افزود: توفیق خدمت به مردم بسیار عظیم است و مطابق حدیثی از امام زین العابدین (ع)، خدمت به مردم را بالاترین عبادت است.
 
وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 گفت: خداوند نعمت بزرگی را در اختیار ما قرار داده تا با خدمت به مردم در راستای توسعه فرهنگ و جایگاه فرهنگی و اقتصادی کشور گام برداریم.
 
آیت الله نوری همدانی تأکید بر مسائل اقتصادی مردم ، ثبات و یکپارچگی قیمت ها در تمامی نقاط ایران اعم از روستاها و شهرها را خواستار شد و افزود:این امر زمانی محقق می شود که نظارت و اشراف بر قیمت گذاری و توزیع کالاها صورت پذیرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و مشی اعتدال رئیس جمهور گفت: در عرصه سیاست خارجی می بایستی ضمن رعایت مناصبات منطقه ای، با دشمنان با اقتدار برخورد شود.
 
این مرجع تقلید افزود: همان طور که در قرآن نیز بیان شده است دشمنان ممکن است در ظاهر با ما ارتباط خوبی داشته باشند اما در عمل بر علیه ما گام برمی دارند که این امر باید مدنظر قرار گیرد.
 
وی با اشاره به آغاز حرکت انقلاب اسلامی از قم با بیان این که قم خاستگاه انقلاب و دارای بیش از 6 هزار شهید دفاع مقدس است گفت: باید با نصب تصاویر شهیدان و احادیث امامان معصوم(ع) تصویر شهر قم به عنوان یک شهر انقلابی به مجاورین و زائرین کریمه اهل بیت نشان دهیم.
 
** دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی
 
وزیر کشور در ادامه دیدارهای عصر پنجشنبه خود با مراجع به دیدار آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی رفت.
 
این مرجع در این دیدار گفت: مسوولان با همدلی، تلاش و همت می توانند در جهت رفع و حل مشکلات جامعه گام های بلندی بردارند.
 
وی با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در سخنانی با اشاره به امید ایجاد شده در دلهای مردم اظهار داشت: ما امیدواریم با در پیش گرفتن مشی اعتدال و تدبیر توسط مدیران عالی نظام این امید ادامه دار باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: با همت و تلاش دولت جدید وصبر در برابر مشکلات و سختی های پیش رو می توانید کارهای بسیار بزرگی انجام دهید.
 
دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور نیز در این دیدار با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، نعمت انقلاب را بسیار با اهمیت ارزیابی کرد و افزود: باید با خدمت به مردم قدردان و شاکر این نعمت باشیم.
 
وی با اشاره به مشکلات پیش روی دولت در بحث بیکاری جوانان، گرانی و تلاش مستکبران بر منزوی کردن ایران اسلامی در عرصه بین الملل گفت: خوشبختانه با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و انتخاب حجت الاسلام والمسلمین روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران، دشمن طمع کار، نتوانست هیچ بهره ای ببرد.
 
** دیدار با آیت الله شاهرودی
 
وزیر کشور در ادامه دیدارهای خود با مراجع و علمای قم به دیدار آیت الله سید محمود شاهرودی عضو هیات رییسه خبرگان رهبری رفت.
 
آیت الله شاهرودی در این دیدار گفت: با پشتیبانی بخش خصوصی در عرصه بین الملل و خصوصا کشورهای همسایه در حال توسعه می توان زمینه ارز آوری به ایران اسلامی را فراهم کرد.
 
وی با اشاره به ظرفیت عظیم بخش خصوصی به عنوان بازوی محرک نظام مقدس جمهوری اسلامی خواستار بهره گیری حداکثری از این بخش شد.
 
رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه افزود: با پشتیبانی بخش خصوصی در عرصه بین الملل و خصوصا کشورهای همسایه در حال توسعه می توان زمینه ارز آوری به ایران اسلامی را فراهم کرد.
 
عضو هیات رئیسه خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، سعه صدر و حب خدمت به مردم را از پیش نیازهای امر حکومت عنوان کرد و افزود: گماشته شدن در سمت های مدیریتی آزمایش الهی است و مدیران باید طوری عمل کنند که در آینده با بازبینی خدماتشان در پیشگاه خداوند متعال و مردم سرافراز باشند.
 
رحمانی فضلی نیز در این دیدار با اشاره به انتصاب استانداران سراسر کشور مشی اعتدال و سوابق مدیریتی و انقلابی را از گزینه های اصلی این انتصابات عنوان کرد.
 
وی با اشاره به مذاکرات ژنو و گشایش های ایجاد شده در عرصه بین الملل گفت: خوشبختانه پیشرفت های خوبی در عرصه مذاکرات هسته ای داشته ایم.
 
** دیدار با آیت الله علوی گرگانی
 
وزیر کشور همچنین با آیت الله سید محمد علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز دیدار و گفت و گو کرد.
 
آیت الله علوی گرگانی در این دیدار با اشاره به اینکه در کارها نباید براساس سلایق فردی عمل شود، گفت: باید در کلیه امور بر نظر مقام معظم رهبری تکیه کرد و رضای خدا را در نظر داشت.
 
وی شخصیت مقام معظم رهبری را از همه جهات کامل و جامع عنوان کرد و افزود: ایشان شخصیتی برجسته است که در تمام امور اشراف کامل دارند و با اجرای منویات ایشان می توانیم گام های مؤثری در راه توسعه ایران اسلامی برداریم.
 
وی گفت: اگر کارها برای رضای خدا و خدمت به مردم باشد قطعا عنایات ویژه خداوند را نیز به همراه خواهد داشت.
 
آیت الله علوی گرگانی افزود: انتخاب شما به عنوان وزیر کشور لطف الهی است، شما سرباز امام زمان (عج) هستید و خودتان را باید در محضر ایشان حاضر ببینید و با خدمت به ایران اسلامی خودتان ر ا برای حسابرسی در آخرت آماده کنید.
 
** دیدار مردمی وزیر کشور
 
رحمانی فضلی در جریان سفر به قم و دیدارهای خود با مراجع و علمای حوزه علمیه این شهر، در مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد زین العابدین(ع) قم نیز شرکت کرد.
 
وی در سخنانی در این مراسم گفت:ما به کشورهای غربی نشان دادیم که اهل مذاکره و گفتگو هستیم، اما آنان که در موضع ضعف قرار گرفته اند هیچ حرفی در پشت میز مذاکره نداشته و هدف آنها فقط کنترل اسلام و انقلاب است.
 
به گزارش ایرنا، رحمانی فضلی افزود: مسوولان کشورمان به خوبی می دانند که غربی ها تغییر نکرده اند، از این رو هرجا که لازم باشد، مقابله و مبارزه را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با حفظ عزت و استقلال برای دفع شر دشمنان از هر طریقی اقدام خواهد کرد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه امروز مستکبران غربی به قدرت و صلابت ایران اسلامی در عرصه های مختلف علمی و سیاسی پی برده اند، خاطرنشان کرد: تمامی این پیشرفت ها در شرایط تحریم و تهدید دشمنان بوقوع پیوسته و بدخواهان نظام اسلامی را متعجب ساخته است.
 
وی بر ضرورت حفظ وحدت و انسجام در داخل کشور و حفظ هوشیاری در برابر دشمنان و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: انتقادات سازنده و نظرات کارشناسی در جامعه مبتنی بر مردم سالاری دینی بسیار خوب است، زیرا عقل کل واقعی خداوند است.
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نماد تقوا و شجاعت و محور امید در ملت بزرگ ایران بود، تصریح کرد: مردم ایران معنا و مفهوم شجاعت را از حضرت امام(ره) آموختند و با تبعیت از ایشان، همه هستی خود را برای پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی نثار کردند.
 
وی با اشاره به حوادث و فتنه های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ایثار و مجاهدت مردم مومن و انقلابی کشورمان را مورد توجه قرار داد و گفت: ملت غیور ایران پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی با ایستادگی و پایداری بی نظیر خود به همه جهانیان ثابت کردند که هیچ مانعی نمی تواند آنها را از مسیر بالنده و عزتمندانه خود منحرف سازد.
 
وزیر کشور در پایان دستیابی به اقتصاد مقاومتی را عامل توفیق و پیروزی کشورمان دانست و گفت: مردم باید همواره علاوه بر حمایت از مسوولان، نظارت دقیقی هم بر کار مدیران کشور داشته باشند و مسوولان نیز باید از اینکه مردم به آنها تذکر بدهند که در مسیر انقلاب گام بردارند، خشنود باشند.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcaoun6.49now15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما