يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 33762
منبع : قم نگار

نمایشگاه آسمان حسین، بخشی از پروژه از حسین(ع) تا مهدی(عج) است

قم نيوز : قم نگار: رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران، برگزاری نمایشگاه آسمان حسین را بخشی از پروژه کلان از حسین(علیه السلام) تا مهدی(عجل الله تعالی فرجه) عنوان کرد.
نمایشگاه آسمان حسین، بخشی از پروژه از حسین(ع) تا مهدی(عج) است
به گزارش قم نگار، سید مجید امامی هدف از برگزاری نمایشگاه آسمان حسین را ارائه پیوند عمیق بین نهضت عاشورا و پرچم سرخ حسینی با قیام مهدوی و پرچم سبز ظهور دانست و اظهار کرد: به تعبیر بزرگان ما تا نهضت حسینی و عاشورا، جهانی و فراگیر نشود ظهور رخ نمیدهد؛ ظهور آماده سازی جامعه اسلامی و انسانی برای پیوند با مکتب حسینی است.

وی ادامه داد: امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) نیز در هنگام ظهور خود را منتسب به قیام عاشورا و ماجرای توحیدی امام حسین(علیه السلام) میکنند؛ لذا به وقت ظهور در کنار کعبه، حضرت در نخستین جمله معرفی خود، خویش را فرزند آن جد بزرگواری می داند که با لب عطشان شهید شد. رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران گفت: در بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران از ابتدا این پروژه فکری مد نظر بود و برگزاری این نمایشگاه یکی از برنامههای آن بود تا بتوانیم معارف عمیق عاشورا را به زبان هنر که زبان جهانی است در بیاوریم.

امامی افزود: به همین منظور تابلوهای نفیسی که تا عدد چهل هم خواهد رسید، با همکاری معاونت فرهنگی به قلم هنرمند متعهد و جمکرانی، استاد قدیریان به نمایش در آمده است تا نخبگان حوزوی و هنری در شبستان قرآنی مسجد مقدس جمکران و نگارستان اشراق دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم جلوه زیبایی شناسانه عاشورا و مهدویت را ببینند.

وی بیان کرد: ۲۷ تابلو که به شکل بی نظیری در جمکران به نمایش درآمده است، با محوریت نمایش بعد توحیدی قیام روز عاشورا که در بیان حضرت زینب(سلام الله علیها) با عنوان« ما رایت الا جمیلا» بیان شده در معرض عموم علاقمندان به فرهنگ عاشورا قرار گرفته است.

رئیس بنیاد پژوهش و نشر مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه مشارکت مسجد و دفتر تبلیغات اسلامی در این زمینه باعث شد که جمکران و نگارستان اشراق دفتر تبلیغات محل عرضه این رویداد مهم فرهنگی و شیعی باشد، خاطرنشان کرد: قطعا پروژه از حسین(علیه السلام) تا مهدی(عجل الله تعالی فرجه) به این نمایشگاه ختم نمی شود و مباحث عمیقی در خصوص ابعاد آخرالزمانی انجام شده و خواهد شد؛ نشست های علمی پیرامون اربعین و جایگاه آن در مکتب انتظار برگزار شده و در ایام منتهی به اربعین به اوج خود می رسد؛ موکب مسجد در مسیر نجف و کربلا و همایش در آستان سیدالشهدا(علیه السلام) از دیگر فعالیت هایی است که در این قالب انجام می شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcau0ne.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما