پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 15122

رمضان؛ بحر فیض و احسان است

قم نيوز : قم نیوز: هلال ماه رویت شد و سرزمین من باردگر میزبان رمضان است. ماهی است مبارک که زمین و آسمان را سعادت می دهد و خوشا به حال مهمانان پذیرفته شده درگاه حق.
رمضان؛ بحر فیض و احسان است
 به گزارش قم نیوز، این ویژگی خاص ماه صیام است که ابتدا و انتهایش حسی عجیب دارد. چه مبارک که یک ماه در طول یک سال باشد تا بسیاری از بندگان بخواهند بدون تعارف و دور از غرور و کبر به خود بیایند. خود را بنده و آفریده خدای آسمان و زمین بدانند. خود را کوچکتر از آن بدانند که در طول ماه های قبل در برابر خالقشان می پندارند و با نیت قلبی در خود بشکنند.
 
چه مبارک است که مردم سرزمین من در این ماه داوطلبانه گوی احسان را از هم می ربایند و چه خوب کوله باری برای یک سال دیگر خود می بندند.
 
چه مبارک که با وجود روزهای گرم و بلند تیرماه هنوز هم همگان منتظر لحظه های شیرین صبح و عصر و افطار و سحر رمضان هستند. بلندی و کوتاهی روزها هرگز نمی تواند صفای لحظه افطار را، صفای لحظه اقامه را و صفای ساعات رمضان را برای مردم من کم کند.
 
مردم سرزمین من طوری به استقبال رمضان می روند که گویا خود میزبان اند و به حق که چه بی نظیر حقش را ادا می‌کنند.
 
مردم سرزمین من می‌دانند که رمضان تنها یک فرصتی است تا بتوانند جای خالی محبت، عشق، احسان و لطف را که شاید در ماه های دیگر احساسش نکردند به خوبی حس کنند و درصدد جبران هرآنچه باشند.
 
مردم سرزمین من در ماه رمضان سفره‌ها برپا می‌کنند و روزه دارها افطار می‌دهند و خنده‌ها برلب می‌نشانند و از همه یاد می‌کنند. در رمضان همه جا دعاها برای فرج است، در ماه صیام دیگر عبور از کنار بیمارستان و دیدن فقرا لازم نیست تا سلامتی بیماران و رفع اندوه ضعفا را طلب کنیم.
 
این ماه ماه امیرالمومنینی است که پدر یتیمان بود. مردم علی دوست سرزمین من با هر زبان و با هر دینی رمضان را گرامی می دارند و چه خوب می دانند مولایشان چطور قلب خسته فقیران را جلا می داد.
 
مردم سرزمین من الگوی جهانیان هستند. یک ماه در عرش می‌درخشند و یک ماه مهمان خوان رحمت خدای باران هستند.
 
مردم سرزمین من از کودکی تا لحظه مرگ به بزرگی شب های قدر آگاه اند و هر جای این کره خاکی باشند و هر عقیده و مشی داشته باشند دلشان با اذان موذن زاده و بانگ ربنا پر می کشد. مردم سرزمین من در هر شرایطی که باشند، فقیر و غنی، بیمار و سالم، پیر و جوان و زن و مرد با بوی سفره های افطار آشنا هستند، به برکت آن اعتقاد دارند و گرامیش می دارند....
 
مردم ما لحظه هایشان را بین خوبی‌ها تقسیم می‌کنند و چه بسا زمان کافی نباشد... اینجاست همان نقطه‌ای از زمین که صدها فرهنگ و زبان را در آغوش کشیده اما همه افطار و سحر را همانگونه که باید می‌شناسند.
 
سرزمین من در رمضان سرزمین نور است و لحظه ها در آن بلندای بندگی ....آب و خاک کشور من با عطر رمضان کالبدی می‌شود که میلیون‌ها ایرانی را به یک شکل در آورده به هر آنچه زیبایی است را برای جهانیان به نمایش می‌گذارد...
 
و ای کاش....
 
ای کاش برکت این خوبی‌ها  پاک کند بدی‌ها را از دامان این جهان، ای کاش به حرمت مهمانان این ماه مردمان این کره خاکی از کشتن و به غارت بردن هم دست بردارند و نسیم رمضانی سرزمین من و سرزمین‌های دیگر بدمد بر پیکر همسایگان غرق در خون و نفرینمان را.... و ای کاش صبر و آشتی با خودش ببرد تا مصر، لبنان، فلسطین، میانمار، سوریه، قبایل درگیر قاره سیاه و درون قلب هر آنکس که باید....
 
توجه به اصلاح امور مسلمین در ماه رمضان
 
عضو هیئت علمی موسسه امام رضا(ع) به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به دعای " اللهم اغني کل فقير"  "اللهم اشبع کل جائع" اللهم اکس کل عريان " اللهم اقض دين کل مدين"  "اللهم فرج عن کل مکروب"   "اللهم رد کل غريب " اللهم فک کل اسير" اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمين" اللهم اشفع کل مريض" ابراز داشت: در این دعا که از پیامبر اکرم رسیده ما شاهدیم که در فرازهایی از آن برای کل بشریت و نه تنها مسلمانان دعا شده است.
 
حجت الاسلام حسن غفوری ادامه داد: ما شاهدیم که در فرازهایی از این دعا مسلمانان باید برای کل بشر دعای خیر داشته باشند و برای رهایی تمام مخلوقات از فقر و عریانی و گرسنگی دعا کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به بخشی از این دعا پیرامون اصلاح امور مسلمین عنوان کرد: در این بخش از دعا می‌بینیم که برای اصلاح امور مسلمین نیز به شکل اختصاصی دعا شده است.
 
عضو هیئت علمی موسسه امام رضا(ع) ادامه داد: این امر نشان دهنده مهم بودن اصلاح امور اجتماعی مسلمانان و دستگیری آنان از یکدیگر است و نشان می‌دهد مسلمان واقعی در ماه رمضان کسی است که برای اصلاح امور جامعه تلاش کند و نه اینکه خود و جامعه را درگیر خونریزی و قتل و غارت کند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcau6n6.49nmu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما