دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : 29622
منبع : روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم
مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد:

خیمه‌های معرفت عامل معرفت‌افزایی دینی در جامعه هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد خیمه‌های معرفت را عاملی برای معرفت‌افزایی اقشار مختلف جامعه نسبت به تمدن اسلامی و هویت تاریخی آنان دانست و گفت: این امر در حقیقت مصونیتی فرهنگی برای اقشار مختلف ایجاد می‌کند.
خیمه‌های معرفت عامل معرفت‌افزایی دینی در جامعه هستند
به گزارش قم نیوز، محمد مهدی احمدی در جریان بازدید از خیمه معرفت مزار مقدس شیخان اظهار داشت: خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و سایر امکان مقدسه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور برپا شده‌اند که این اقدام فرهنگی، جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم هم زحمت فراوانی کشیده و توانسته است ۲۵ خیمه معرفت را در سطح استان تدارک ببیند.

وی با بیان اینکه نشان دادن اهمیت اینگونه اقدامات فرهنگی ضروری است، گفت: امروز در سطح بین‌المللی، فرهنگ حرف نخست را می‌زند، اقتصاد و مسائل نظامی در رتبه‌های بعدی هستند به طوری که هر جریان غالب فرهنگی، می‌تواند موفقیت بیشتری هم به دست آورد.

احمدی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌هایی که دشمنان برای نفوذ به جوامع اسلامی و ضربه زدن به مسلمانان و نیز رساندن قشر جوان به خلأ هویتی مورد استفاده قرار می‌دهند مسائل فرهنگی است به طوری که سعی دارند با انحراف اعتقادی در میان مسلمانان، ضربات مورد نظر خود را به جوامع اسلامی وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه خیمه‌های معرفت راهکاری فرهنگی برای مقابله با این هجمه دشمن محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: تقویت مبانی دینی، آشنایی با مفاخر و بزرگان و پشتوانه‌های معنوی و تمدن اسلامی و نیز دریافت خدمات مشاوره‌ای و تربیتی، نسل جوان را در مقابل خطرات فرهنگی مصون نگاه می‌دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: جامعه‌ای که مردم در آن باور داشته باشند هویت و تمدنی عظیم دارند، هیچگاه احساس خلأ نمی‌کند و در چنین کشوری، آسیب‌پذیری هم به حداقل می‌رسد.

وی خیمه‌های معرفت را عاملی برای معرفت‌افزایی اقشار مختلف جامعه نسبت به تمدن اسلامی و هویت تاریخی آنان دانست و تصریح کرد: این امر در حقیقت مصونیتی فرهنگی ایجاد می‌کند آن هم در شرایطی که دشمنان از ابزارهای مختلف استفاده می‌کنند تا نسل امروز احساس بی‌هویتی کند.

احمدی گفت: دشمنان در تلاش هستند با استفاده از ابزارهای فرهنگی گوناگون، بنیان خانواده را در نظام اسلامی متزلزل کنند زیرا به این حقیقت رسیده‌اند که مدیریت جامعه اسلامی توسط خانواده‌ها و به تبع آن در اختیار بانوان و مادران مسلمان است و اگر بتوانند این بنیان مهم را متزلزل کنند، به اهدافشان می‌رسند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: لازم است مردم ما به فرهنگ غنی خود باور داشته باشند و به آن تکیه کنند و دریابند که نیازی به مراجعه به فرهنگ بیگانه ندارند، خیمه‌های معرفت در این زمینه می‌توانند تاثیرگذاری بسزایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه غرفه‌های خیمه معرفت مزار مقدس شیخان کاربردی هستند گفت: در این بین غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی، از روشی استفاده می‌کند که دارای جاذبه برای قشر جوان است به این ترتیب که موضوعات مبتلاء به شرعی را به صورت فهرست‌وار در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار می‌دهد که در یک نگاه کلی و گذرا، بسیاری از سوالات و شبهات را پاسخ می‌دهد ضمن اینکه ایجاد ارتباط چهره به چهره مبلغان روحانی با مردم در این غرفه بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcauinu.49nou15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما