پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 45642
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

آب‌نماهاي شهر قم ايمن‌سازي و احيا مي‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم از ساماندهي ۷۵ آب‌نما در شهر قم تا پايان سال جاري خبر داد.
آب‌نماهاي شهر قم ايمن‌سازي و احيا مي‌شوند
به گزارش قم نیوز، يام جواديان با اشاره به وجود ۱۷۲ آبنما در بوستان‌ها و ميادين شهر قم، اظهار داشت: از اين تعداد تا سال گذشته حدود ۱۱۶ آبنما دچار ايرادات مختلف عمراني٬ تاسيساتي٬ مكانيكي و ... در سطح مناطق بود.

وي با اشاره به ازكارافتادگي حدود ۶۵ درصد آب‌نماهاي شهر قم در گذشته، اظهار داشت: در سازمان پارك‌ها و فضاي سبز تلاش كرديم مديريت بهينه سازي٬ نگهداري و تعميرات را احيا كنيم كه تعمير آبنماهاي از كار افتاده يكي از اقدامات اين واحد بود.

جواديان تصريح كرد: در بودجه سال جاري براي ساماندهي آبنماهاي سطح شهر سه و نيم ميليارد تومان در نظر گرفته شده و براي سال ۹۶ هم چهار ميليارد تومان بودجه براي اين كار پيش‌بيني مي‌شود.

وي با اشاره به اهميت ايمن‌سازي آب‌نماهاي سطح شهر براي جلوگيري از بروز حادثه، اظهار كرد: بسياري از آبنماهاي سطح شهر با موتورشناور كار مي‌كرد كه اين كار اشتباهي است؛ چرا كه تاسيسات الكتريكي داخل آب قرار مي‌گيرند و اگر كوچكترين اتصالي ايجاد شود٬ برق به آب منقل شده و فاجعه ايجاد مي‌شود.

مديرعامل سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري قم افزود: آب نماهايي كه با پمپ شناور كار مي‌كرد براي ايمني شهروندان از مدار خارج شد و دستورالعملي صادر گرديد كه هر آبنمايي كه ساخته مي‌شود بايد بر اساس سيستم موتورخانه خشك ساخته شود كه داخل آب قرار نمي‌گيرد و ايمني بسيار بهتري دارد.

جواديان با اشاره به برگزاري مناقصه و به كارگيري چهار پيمانكار براي ساماندهي آبنماها در سطح شهر، گفت: در اين مسير آبنماهاي مهم و آبنماهايي كه از نظر موقعيت مكاني اهميت داشتند در اولويت قرار گرفته اند كه ايمن‌سازي و ساماندهي آب‌نماهاي باغ راه بهار٬ بوستان علوي٬ ميدان روح‌الله و ميدان مفيد از جمله مواردي است كه تاكنون انجام شده است.

وي با اشاره به ساماندهي حدود ۷۵ آبنما در شهر قم تا پايان امسال اظهار، داشت: ساماندهي ديگر آبنماها هم در سال آينده در دستور كار قرار دارد و تا اين كار به اتمام نرسد٬ آب‌نماي جديدي احداث نخواهد شد.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcauiny.49nmy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما