شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 39522
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

اختصاص۱۰۰ ميليارد ريال جهت احياي بافت فرسوده در قم

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شهرداري قم از بودجه ۱۰۰ ميليارد ريالي اين سازمان در سال ۹۵ خبرداد كه بخشي از آن صرف برنامه‌هاي مطالعاتي و تهيه طرح مي‌شود.
اختصاص۱۰۰ ميليارد ريال جهت احياي بافت فرسوده در قم
به گزارش قم نیوز، عليرضا خاكي با اشاره به اينكه سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) براي اولين سال است كه به صورت مستقل فعاليت مي‌كند، اظهار كرد: اين سازمان تا سال گذشته ادغام بود و امسال يك بودجه‌ريزي جديد براي سازمان پيش‌بيني شد.

مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شهرداري قم افزود: بودجه سال جاري اين سازمان ۱۰۰ ميليارد ريال است و در نيمه نخست سال بيشتر به بحث‌هاي مطالعاتي و برنامه‌ريزي اختصاص داده شده است.

وي با بيان اينكه اين سازمان تازه تأسيس‌ شده و از قبل برنامه و مطالعه‌اي در اين زمينه نداشته است،تصريح كرد: منابع درآمدي سازمان هم شامل املاكي مي‌شوند كه درآمد تقريباً ثابتي دارند و بحث عمده درآمد هم از خدماتي است كه سازمان به شهرداري داده و كارگزاري آن را دريافت مي‌كند.

خاكي تملك، تهيه طرح و اجراي طرح‌هاي بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده را از جمله خدمات سازمان به شهرداري نام برد و افزود: حوزه كاري اين سازمان محدوده بافت‌هاي فرسوده و اطراف حرم مطهر است.

مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شهرداري قم مهم‌ترين سرفصل‌هاي بودجه اين سازمان در سال ۹۵ را نام برد و تأكيد كرد: مهم‌ترين سرفصل بودجه اين سازمان در حال حاضر پروژه بهسازي و نوسازي محله چهل اختران است.

خاكي با اشاره به اينكه اين پروژه در حال حاضر در مرحله تملك است، تأكيد كرد: سازمان مراحل مربوط به تصويب طرح و برنامه‌ريزي و تملك را انجام داده و يك درصد كارگزاري اين پروژه را از شهرداري مي‌گيرد.

وي تصريح كرد: درآمدهاي حاصل از اصلاح مجتمع تجاري الغدير هم در بودجه امسال پيش‌بيني‌شده است، ساماندهي معابر بافت فرسوده با رويكرد ارتباط حرم با فضاهاي مذهبي مانند گذر آقاسيد حسن و گذر خان و ساماندهي مجموعه بيت النور از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان در سال ۹۵ بوده كه فعلا در حال تهيه طرح است.

خاكي با تأكيد بر اينكه به زودي قسمتي از احياي محدوده بيت النور به چهل اختران وارد مراحل اجرايي مي‌شود، افزود: اميدوار هستيم كه با اتمام مراحل تملكي، پروژه چهل اختران هم وارد مراحل اجرايي شود.

مديرعامل سازمان نوسازي، بهسازي و زيباسازي اطراف حرم حضرت فاطمه معصومه(س) شهرداري قم افزود: با توجه به نوپا بودن اين سازمان پروژه‌هاي در دستور كار هم مراحل مطالعاتي را دارد و هم اينكه بايد به مرحله اجرا درآيد كه همين امر سبب مي‌شود سرعت كار كمتر شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaumne.49nou15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما