سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 49512
منبع : خبرگزاری فارس

آیت‌الله سبحانی: برخی قرآن را برای اثبات عقاید خود با شیوه‌های اشتباه تبیین می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: قرآن را باید کسی معنا کند که با قرآن مأنوس است و قران را خوانده و در آن دقت کرده باشد ولی کسانی که می‌خواهند عقیده خود را ثابت کنند این‌ها با روش‌های اشتباه به تشریح آیات می‎پردازند.
آیت‌الله سبحانی: برخی قرآن را برای اثبات عقاید خود با شیوه‌های اشتباه تبیین می‌کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی در برنامه چشمه معرفت که دوشنبه شب از شبکه دو سیما پخش شد اظهار کرد: سؤال امشب این است که مسلمانان معتقدند که پیامبر اسلام(ص) آخرین پیامبر است، آیین او آخرین آخرین الهی و کتاب او نیز آخرین کتاب الهی است و بعد از او کتاب جدید و شریعت جدید نمی‌آید و تا روز قیامت آیین همین است ولی برخی کسانی که در دلشان نوری نیست با استناد به آیه 35 سوره اعراف که گفته است «ای بنی آدم اگر رسولانی از جانب من به سوی شما بیایند آیاتی را برای شما بازخوانی کنند هر کس از شما از آن‌ها پیروی کند برای آن‌ها خوف و حزنی نیست» می‌گویند اگر واقعا پیامبر اسلام(ص) پیامبر خاتم بوده است پس این آیه در قرآن چه می‌کند؟

وی در پاسخ به سؤوال مطرح شده گفت: اگر کسی بخواهد فقط به همین آیه توجه کند و آیات قبل و بعد از این آیه را در نظر نگیرد نتیجه همین است ولی این شیوه استدلال نیست و برای تشریح هر آیه باید به آیات قبل و بعد از آن هم توجه کنیم و روابط آن‌ها را حفظ کنیم، این خطاب مربوط به خطابی است در زمان قبل از پیامبر(ص) یعنی هنگامی که خداوند متعال حضرت آدم(ع) را خلق کرد و حضرت آدم(ع) روی زمین مستقر شد در آن زمان این خطاب آمده است و پیامبر(ص) نقل کننده این خطاب‌ها است.

این مرجع تقلید آیات قبل از آیه 35 سوره اعراف را خواند و ابراز کرد: این خطاب‌ها مربوط به زمان حضرت آدم(ع) هست یعنی زمانی که حضرت آدم(ع) فریب شیطان خورد و از عالم بالا به زمین آمد، خداوند در آن زمان این خطاب‌ها را بیان کرده است.

آیت‌الله سبحانی اضافه کرد: ملاحظه سیاق آیات در سوره اعراف نشان می‌دهد که این خطاب‌ها مربوط به اوایل آفرینش در زمان حضرت آدم(ع) است و شامل برخی از توصیه‌هایی است که خداوند به حضرت آدم و فرزندان ایشان کرده است.

وی عنوان کرد: قرآن را باید کسی معنا کند که با قرآن مأنوس است و قران را خوانده و در آن دقت کرده باشد ولی کسانی که می‌خواهند عقیده خود را ثابت کنند این‌ها با روش‌های اشتباه به تشریح آیات می‎پردازند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcaumny.49no615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما