چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 44562
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مدیر حوزه‌های علمیه:

ارتقای سواد پژوهشی از رسالت‌های اصلی امروز حوزه است

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: اهتمام به برنامه‌ریزی جامع پژوهشی، گسترش سواد پژوهشی طلاب در تمامی سطوح، ایجاد روحیه انقلابی در طلاب و ... از ضرورت‌هایی است که باید وجهه همت برنامه‌ریزان، مدیران، کار‌شناسان و مجریان قرار گیرد.
ارتقای سواد پژوهشی از رسالت‌های اصلی امروز حوزه است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علیرضا اعرافی در پیامی به مناسبت هفته پژوهش ضمن تبیین جایگاه قلم در قرآن و معارف دینی مجامع پژوهشی حوزه را به اهتمام در ارتقای سواد پژوهشی طلاب در سطوح مختلف دعوت کرد.

در ابتدای این پیام آمده است: هفته پژوهش برای گرامیداشت جایگاه رفیع قلم است که خداوند درباره آن آیه «ن والقلم و ما یسطرون» را نازل فرمود.این هفته را با یاد کسانی آغاز می‌کنیم که سنگرهای جهل و نادانی را با قلم خویش درهم شکسته و با نثار جان پاک خود، بنای دانش و پژوهش را استحکام بخشیدند.

در ادامه پیام آمده است: امروزه حوزه‌های علمیه با تکیه بر میراث گرانبهای عالمان و فرهیختگان بزرگ خود، با تفکر برخاسته از جهان‌بینی الهی و با استناد به رهنمودهای سازنده امام خامنه‌ای به دنبال برپایی تمدن جهانی اسلامی مبتنی بر حکمت و عقلانیت است. تبیین و تداوم این رسالت عظیم، بر دوش فرهیختگان و صاحبنظران حوزوی است که باید با برنامه‌ریزی درست و نگرش عمیق به وضعیت امروز جهان، کام حقیقت جویان را با شهد گوارای حکمت دینی شیرین سازند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: حوزه‌های علمیه فرصتی را که در سایه انقلابی اسلامی برای نشر و گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) به دست آورده، مغتنم می‌شمارد و با روحیه انقلابی تمام تلاش خود را در زدودن غبار غفلت، جهالت و بی‌دینی به کار می‌بندد و تا ابد در عرصه روشنگری خواهد درخشید.

در بخش پایانی این پیام تاکید شده است: اهتمام به برنامه‌ریزی جامع پژوهشی، گسترش سواد پژوهشی طلاب در تمامی سطوح، ایجاد نظام آموزش پژوهش محور، شناسایی و تربیت استعدادهای بر‌تر حوزه، گسترش همکاری‌های علمی و فرهنگی با سایر مراکز تصمیم‌گیر در جامعه، ایجاد روحیه انقلابی در طلاب، پایبندی به ارزش‌های اسلامی در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌ها، ایجاد روحیه پرسشگری و آزاداندیشی و زمینه رقابت سالم طلاب در عرصه‌های علمی از ضرورت‌هایی است که باید وجهه همت برنامه‌ریزان، مدیران، کار‌شناسان و مجریان قرار گیرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaumny.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما