دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 46902
منبع : خبرگزاری فارس

آتليه‌طهران قم بر سر 2 راهي قرچك و قائمشهر

قم نيوز : قم نیوز: نماينده فوتسال استان قم به دليل اختلاف‌هاي دو كميته انضباطي و فوتسال در آستانه ديدارهاي مرحله نهايي رقابت مدعيان صعود به ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي كشور بر سر دو راهي قرچك و قائمشهر بلاتكليف مانده است.
آتليه‌طهران قم بر سر 2 راهي قرچك و قائمشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بعد از پایان رقابت 18 تیم در گروه‌های دو گانه مرحله مقدماتی مسابقات فصل 96 -1395 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور، از هر گروه دو تیم مجوز صعود به مرحله نهایی را کسب کرده و چهار تیم در این مرحله برای تعیین دو صعود کننده به لیگ برتر باید رقابت کنند.

بعد از 18 هفته رقابت مقدماتی، از گروه نخست تیم‌های فوتسال مقاومت قرچک و آتلیه‌طهران قم راهی مرحله پایانی شده‌اند و از گروه دوم نیز تیم‌های فوتسال سن‌ایچ ساوه و نفت امیدیه خوزستان صعود کرده‌اند تا این چهار تیم مدعی کسب مجوز صعود به لیگ برتر فوتسال ایران در سال 1396 باشند.

 

* شکایت تیم‌ها از تخلف تیم مقاومت قرچک

کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال نیز دیدارهای مرحله نهایی را بر اساس حضور این چهار تیم برنامه‌ریزی کرده است اما هنوز احتمال یک تغییر در برنامه بازی‌های پایانی وجود دارد، زیرا هنوز رای انضباطی در خصوص شکایت چند تیم حاضر در گروه نخست از تیم مقاومت قرچک اعلام نشده است.

نکته جالب توجه این است که تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم باید طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ فوتسال ایران، در نخستین دیدار مرحله پایانی خود روز هفدهم فروردین ماه در قرچک و مقابل مقاومت این شهر به میدان برود اما اعتراض شدید تیم حاجی‌منصف قائمشهر به تیم مقاومت قرچک همچنان ادامه دارد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تیم مقاومت قرچک را به دلیل شکایت چند تیم حاضر در گروه نخست مقدماتی نظیر بهراد اردبیل و حاجی‌منصف قائمشهر مبنی بر استفاده غیر قانونی از دو بازیکن سرباز ابتدا به کسر امتیاز و سپس به تکرار بازی‌های رو در رو با تیم‌هایی که دو بازیکن متخلف تیم مقاومت در آن بازی کرده‌اند، محکوم کرد اما بعد از آن هیات رئیسه کمیته فوتسال ایران رای کمیته انظباطی را رد کرد و صعود مقاومت قرچک را بدون مشکل دانست.

 

* قرچکی‌ها رقیب آتلیه‌طهران قم در گروه نخست مقدماتی

در شرایطی که طبق قانون مسابقات لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور، تیم‌های حاضر در این لیگ نباید در فصل جاری از بازیکنان لیگ برتری همان سال استفاده کنند اما تیم مقاومت قرچک بدون در نظر گرفتن این موضوع، از طاها نعمتیان و حمید کاه‌بنده دو بازیکن مقاومت البرز در ترکیب خود استفاده کرده و در پایان نیم‌فصل نخست مسابقات نیز در مکان نخست جدول ایستاده است.

بعد از اعتراض تیم‌های دسته اولی نسبت به این اتفاق، کمیته فوتسال اجازه استفاده از این دو بازیکن را در دور برگشت به تیم مقاومت قرچک نداد و همین مسئله موجب شد آنها نتایجی ضعیف و متفاوت با نیم‌فصل نخست در دور برگشت به دست بیاورند و تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم آتلیه‌طهران قم از گروه نخست صعود کنند.

 

* استفاده غیر قانونی مقاومت از 2 بازیکن لیگ برتری

اما یک هفته به پایان بازی‌های مرحله مقدماتی در گروه نخست، به دلیل شکایت تیم‌های هم‌گروه مقاومت قرچک، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد هر ۶ مسابقه‌ای که تیم مقاومت در نیم‌فصل نخست با حضور این دو بازیکن انجام داده و امتیازهایی که با حضور آنها کسب شده از تیم مقاومت کم و این بازی‌ها تکرار شود.

طبق اعلام کمیته انضباطی تیم مقاومت باید از آغازین روزهای سال 1396، هر سه روز یک بار بازی‌های خود را برگزار می‌کرد اما کمیته فوتسال در جلسه‌ای که برای قرعه‌کشی تیم‌های راه یافته به مرحله نهایی لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور برگزار کرد، به جای خالی گذاشتن نام تیم مقاومت قرچک، در آخرین لحظه اعلام کرد نماینده قرچک باید در مرحله پایانی حضور داشته باشد و رای کمیته انضباطی بدین‌ترتیب نادیده گرفته شد.

 

* حسن‌زاده: کمیته فوتسال پاسخ‌گو باشد

اما جالب‌تر این است که اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص این تصمیم کمیته فوتسال تصریح کرد: کمیته انضباطی رای خود را اعلام کرده و هرگز تغییر نداده‌ است، رای‌ این کمیته صادر شده و تصمیم جدیدی نداشته‌ایم اما اگر کمیته فوتسال نظر دیگری دارد باید خود نیز عواقب آن را پاسخ بدهد.

بر همین اساس هنوز به شکل صد در صد مشخص نیست که آیا تیم مقاومت قرچک روز هفدهم فروردین ماه در نخستین هفته مرحله پایانی رقابت‌های فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور حریف تیم آتلیه‌طهران قم است یا نماینده فوتسال قم باید با تیم حاجی‌منصف قائمشهر شاکی درجه یک قرچکی‌ها بازی کند؟

 

* قلی‌زاده: نیازی به انجام بازی تکراری نداریم

مدیرعامل باشگاه آتلیه‌طهران قم راجع به این اتفاقات به خبرنگار فارس در قم گفت: با توجه به اینکه تیم ما با کسب 29 امتیاز صعود خود را به عنوان یکی از دو تیم برتر گروه نخست مرحله مقدماتی فصل جاری لیگ دسته اول فوتسال باشگاه‌های کشور به مرحله نهایی قطعی کرده، کاری به این اتفاقات نداریم.

رسول قلی‌زاده تصریح کرد: در نیم‌فصل نخست که تیم فوتسال مقاومت قرچک از دو بازیکن لیگ برتری استفاده می‌کرده، ما در شهر قرچک به این تیم باخته‌ایم اما با توجه به اینکه از این مرحله با کسب امتیازات لازم صعود کرده‌ایم، اگر قرار به انجام بازی تکراری است ما نیازی به انجام این بازی نداریم.

وی تاکید کرد: آتلیه‌طهران قم در 16 مسابقه خود امتیازات لازم را گرفته و در حال حاضر تمام تمرکز ما آماده‌سازی برای بازی‌های حساس مرحله نهایی صعود به لیگ برتر است، صعودی که واقعا دور از دسترس ما نیست ولی حمایت همه‌جانبه مسئولان استانی و به ویژه اداره ورزش و جوانان استان قم را می‌طلبد که قطعا مایه امیدواری مدیریت، کادر فنی و بازیکنان تیم آتلیه‌طهران قم در راه صعود به لیگ برتر خواهد بود.

 

* سلیمانی: حق داریم که به حکم کمیته انضباطی اعتراض کنیم

سرپرست دبیری کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال نیز راجع به این اتفاقات و شرایط نخستین رقیب آتلیه‌طهران قم در مرحله نهایی یعنی تیم مقاومت قرچک تصریح کرد: این امکان هست که تمام بازی‌ها تکرار شود، زیرا بر اساس قانون ما حق داریم که به حکم کمیته انضباطی اعتراض کنیم.

کاظم سلیمانی اضافه کرد: ما از قبل برنامه این کمیته را ارائه کرده‌ایم و بازی‌های مرحله نهایی لیگ دسته اول فوتسال باید از هفدهم فروردین ماه آغاز شود، زیرا طبق برنامه این کمیته، مسابقات نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از پانزدهم خرداد آغاز خواهد شد و باید دو تیم صعودکننده به لیگ برتر هر چه سریع‌تر معرفی شوند.

 

* امکان تکرار بازی‌های مقاومت قرچک وجود ندارد

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل مجبور هستیم که پلی‌آف بازی‌های فصل 96 – 1395 لیگ دسته اول را هر چه سریع‌تر انجام بدهیم و بر این اساس از کمیته انضباطی خواستیم تا دوباره به این حکم رسیدگی کند، زیرا از قبل گفته‌ایم که امکان تکرار بازی‌های تیم مقاومت قرچک وجود ندارد.

سرپرست دبیری سازمان لیگ فوتسال با بیان اینکه اظهارنظر‌های زیادی در این مدت راجع به این اتفاقات صورت گرفته، تاکید کرد: این کمیته راه قانونی خود را به خوبی می‌داند زیرا سال‌ها کار انضباطی انجام داده‌ایم و برای رأی کمیته انضباطی نیز احترام قائلیم، این را هم می‌دانیم که این کمیته مقام بالاتر از ما محسوب می‌شود و دستور آنها قابل اجرا است ولی درخواست رسیدگی مجدد به این پرونده را داده‌ایم چون نباید نحوه برگزاری لیگ زیر سئوال برود، ضمن اینکه در حال حاضر امکان تکرار هفت بازی نیست.

 

* غیاثی: خواهان حمایت ویژه از آتلیه‌طهران هستم

سیدوحید غیاثی سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران در گفت و گو با خبرنگار فارس راجع به صعود این تیم به مرحله نهایی اظهار کرد: خدا را بی‌نهایت شاکرم که شرمنده هواداران فهیم و فوتسال دوست قم نشدم و به جمع چهار تیم حاضر در مرحله پلی‌آف رسیدیم.

وی تصریح کرد: سال 1395 برای من یکی از بهترین سال‌های زندگی ورزشی‌ام بود زیرا ابتدا با تیم فوتسال آپکو پارس تنها بر حسب تفاضل‌ گل عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات لیگ برتر فوتسال جوانان باشگاه‌های کشور را کسب کردیم و در ادامه با همین تیم بر سکوی نخست لیگ فوتسال جوانان قم ایستادیم.

سرمربی تیم فوتسال آتلیه‌طهران قم اضافه کرد: سرانجام آتی00 با تیم آتلیه‌طهران به عنوان تیمی که دارای بهترین خط حمله و بیشترین گل‌زده مرحله مقدماتی بود به مرحله پلی‌آف رسیدیم، ضمن اینکه سال 1394 نیز با تیم فوتسال سن‌ایچ ساوه این موفقیت را تجربه کرده بودم.

غیاثی با بیان اینکه تیمش از هر نظر آماده درخشش در مرحله نهایی رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور است، تصریح کرد: امیدوارم آتلیه‌طهران قم امسال لیگ برتری شود اما پیش از اینکه در مرحله پایانی به مصاف حریفان برویم از تمام مسوولان خواهان حمایت ویژه از این تیم هستم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcauony.49niw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما