پنجشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 25770

رضایت قمی ها از انتقال تمرینات صبا

قم نيوز : قم نیوز: تمرینات تیم فوتبال صبای قم چندی است که به این شهر انتقال یافته است و این امر موجبات رضایت مندی شهروندان را فراهم آورده است.
رضایت قمی ها از انتقال تمرینات صبا
به گزارش قم نیوز، چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور از امروز پنجشنبه نهم مرداد ماه آغاز خواهد شد که اولین هفته مسابقات با عنوان ˈگرامیداشت یاد شهدای غزه خونین و مبارزات مردم مظلوم فلسطینˈ برگزار خواهد شد.

تیم صبای قم در اولین هفته از مسابقات به مصاف تیم ذوب آهن اصفهان می رود که این دیدار از ساعت ۱۹:۴۰ در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم آغاز خواهد شد.

صمد مرفاوی و شاگردانش این بار در حالی لیگ برتر را پس از شش سال از انتقال تیم صبا باتری تهران به قم آغاز می کنند که این تیم این روزها شرایط متفاوتی را تجربه کرده و برای اولین بار صبای قم کلیه تمرینات خود را در این شهر انجام می دهد.



** عزم جدی هیات مدیره برای انتقال تمرینات به قم

پس از تشکیل هیات مدیره جدید باشگاه صبای قم در نیمه اردیبهشت ماه گذشته شاهد آن بودیم که این هیات مدیره بدون هیچ قید و شرطی به انتظار شش ساله مردم قم برای استقرار کامل صبا در این شهر عینیت بخشید و از همان ابتدای کار خبر از انتقال تمرینات تیم به قم داد.

انتقال کامل تمرینات صبا به شهر قم جسارتی مثبت از سوی مدیران این باشگاه بود و این امر در حالی صورت گرفت که در گذشته همواره دم از انتقال تمرینات به قم زده می شد اما عملا تمرینی به قم منتقل نمی شد.

باشگاه صبای قم ورزشگاه هلال احمر را به عنوان کمپ تمرینی خود انتخاب کرده بود اما با توجه به آماده نشدن زمین چمن این ورزشگاه ، صبای قم آغاز تمرینات خود را هفدهم خردادماه در ورزشگاه یادگار امام راحل قم آغاز کرد.

با توجه به این که ورزشگاه یادگار امام(ره) میزبان مسابقات رسمی صبا در لیگ برتر فوتبال است، قراردادن زمین چمن این ورزشگاه برای تمرین صبا، می توانست به چمن این ورزشگاه آسیب بزند، و مدیریت ورزشگاه شاهد نیز نسبت به انجام چنین کاری راضی نبود، لذا شاهد برگزاری اردوهای صبا در اردبیل و تهران بودیم به طوری که اردوی تهران تا همین هفته گذشته ادامه یافت.

با پایان عملیات ترمیمی بر روی چمن ورزشگاه هلال احمر قم شاهد آن بودیم که این تیم جدی ترین تمرینات خود را پیش از برگزاری دیدار با ذوب آهن اصفهان در قم آغاز کرد، تمریناتی که از روز شنبه هفته جاری زیر نظر صمد مرفاوی آغاز شده است.



**استقبال و رضایت مردم قم از انتقال تمرینات تیم صبا به شهر قم

جمعی از شهروندان و علاقمندان به فوتبال در شهر قم پذیرای خبرنگار ایرنا بودند تا نظرات خود را در مورد انتقال قطعی تمرینات تیم صبا به این شهر عنوان کنند.

ˈجعفر عزیزیˈ که از جوانان فوتبال دوست قمی است در این زمینه گفت: تجربه تلخ سقوط دو تیم فوتبال پاس و پیکان از لیگ برتر به دسته های پایین تر پس از انتقال آن ها به همدان و قزوین موجب شده بود که این دغدغه برای مسوولان تیم فوتبال صبای قم نیز پیش آید که اگر این تیم هم همانند پاس و پیکان که از تهران انتقال یابد موجب سقوط تیم به دسته های پایین تر شود.

وی افزود: صبای قم تیم منسجمی است که در طول سال های اخیر نشان داده است می تواند در برهه های حساس لیگ برتر خود را از خطر سقوط نجات دهد و از این رو به نظر می رسد عدم انتقال تمرینات به دلیل ترس از سقوط ، توجیهی غیر منطقی از سوی مدیران سابق باشگاه صبا بوده است.

وی ادامه داد: یکی از دیگر دلایلی که مانع از تصمیم گیری در خصوص انتقال کامل صبا به قم می شد عدم وجود زیر ساخت های مناسب برای تمرین این تیم بود اما این دلیل در حد یک شعار بود و در طول شش سال گذشته مسوولان باشگاه صبا هیچ اقدام جدی برای مهیا کردن زیرساخت ها انجام ندادند.

عزیزی افزود: حضور تیم فوتبال صبا به صورت کامل در قم، محاسنی دارد و از جمله آن، این که تماشاگران و علاقه مندان این تیم در تمرینات حضور پیدا می کنند و از نزدیک تیم محبوب خود را دنبال می کنند.

نوجوان شیفته فوتبالی که ۱۳ سال داشته و در یکی از مدارس فوتبال قم مشغول به فراگیری فنون فوتبالی است نیز گفت: همیشه آرزو داشتم بازیکنان تیم صبا را از نزدیک مشاهده کنم و بتوانم از آن ها امضا گرفته یا عکس یادگاری بگیرم اما این فرصت پیش یا پس از برگزاری مسابقات برایم پدید نمی آمد.

ˈمحسن محمدیˈ افزود: بسیاری از بازیکنان صبا از الگوهای من هستند و این که به راحتی به آن ها دسترسی داشته باشم باعث افزایش انگیزه ام در پیشرفت بیشتر یادگیری فوتبال می شود.

کسبه قم هم که اغلب آن ها شور فوتبالی زیادی دارند نظراتی در مورد انتقال کامل صبا به شهر قم داشتند ، دور هم جمع شده و میزگردی صمیمی را ایجاد می کنند.

ˈحمید الهیاریˈ در این بین می گوید: یکی از محاسن انتقال دائم تمرینات صبا به قم آن خواهد بود که مردم این تیم را از خودشان می دانند.

وی ادامه داد: پیش از این مردم قم تیم صبا را یک غریبه و یک میهمان می دانستند که یک شب پیش از برگزاری هر بازی در هتل سکنی می گزید و ساعتی پس از پایان بازی نیز به تهران می رفت.

وی تاکید کرد: این گونه حضور در قم نمی توانست علاقمندی خاصی را برای مردم قم نسبت به صبا ایجاد کند.

ˈ رضا نوریˈ هم گفت: مطمئن هستیم که امسال تماشاگران بیشتری به ورزشگاه یادگار امام(ره) خواهند رفت و از صبا حمایت بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: این که تمرینات صبا در قم مستقر شود و بازیکنان تیم در این شهر زندگی کنند باعث نزدیکی بیشتر مردم به بازیکنان خواهد شد و این امر در روحیه مردم و بازیکنان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

ˈاحمد صباغیˈ نیز افزود: باشگاه صبای قم برای تامین زمین چمن یا امکانات بدنسازی، سونا و جکوزی در تهران باید هزینه های گزافی را می پرداخت در حالی که استقرار کامل این تیم در قم باعث می شود هزینه های کمتری صورت گرفته و پولی که از بیت المال و جیب مردم قم به صبا می رود در همین شهر هزینه شود.

ˈ حسین حلاجیانˈ نیز گفت: اگر تیم صبا در شهر قم تمرین کند بسیاری از نوجوانان و جوانانی که پای به ورزش فوتبال گذاشته اند می توانند از نزدیک نظاره گر تمرینات این تیم باشند و این امر در بالا رفتن سطح فنی آن ها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaw0nu.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما