پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 40700
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مجلس شورای اسلامی:

ایران در شرایط ژله‌ای منطقه رفتاری عاقلانه داشته است/ برخی کشورهای منطقه نگاهی توطئه جویانه دارند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط منطقه‌ای گفت: در منطقه شاهد شرایط آشفته سیاسی و امنیتی هستیم و وضعیت ژله‌ای به وجود آمده است هرچند که ایران در مسائل منطقه‌ای رفتار عاقلانه‌ و شرافتمندانه‌ای داشته است و این در حالی است که برخی کشورها نگاهی زیکزاکی و توطئه جویانه داشته‌اند.
ایران در شرایط ژله‌ای منطقه رفتاری عاقلانه داشته است/ برخی کشورهای منطقه نگاهی توطئه جویانه دارند
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران رسانه‌های استان قم با اشاره به مشکلات مطرح شده در خصوص بیمه خبرنگاران و تعامل رسانه‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار کرد: باید مشکلات پیگیری شده و مدیران ارشاد حرف‌ها را بشنوند و جلسات ماهانه داشته باشند و مسائل مطرح شده را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه باید وزارت ارشاد مدافع کار خبرنگاران باشد، گفت: شرایط خاص قم و حجم بالای اخبار و فعالیت رسانه‌ها در این شهر فضایی متفاوت را رقم زده است و باید به تفاوت‌ها توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت توجه به بخش مطبوعات و فرهنگ را مورد تاکید قرار داد و افزود:‌مشکلات سال‌های اخیر سهم حمایت‌ها از بخش فرهنگ و مطبوعات را دچار مشکل کرده و این مسئله نیز به دلیل محدود شدن منابع است.

وی با اشاره به اینکه 4 میلیون نفر در سیستم اداری کشور حضور دارند،‌گفت: این بدنه ثقیل موجب شده است که در منابع کشش لازم وجود نداشته باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود 88 درصد بودجه کشور خرج امور جاری و مابقی به مسائل عمرانی اختصاص می‌یابد، گفت: وقتی به بخش عمرانی بودجه تزریق نشود کسب و کار رونق نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشور در حال حرکت به سمت جلو است و با سرمایه‌گذاری شاهد رشد و پیشرفت خواهیم بود، اضافه کرد: باید به دنبال عمران و آبادانی قم باشیم و فضایی را به وجود آوریم که مسائل اساسی این شهر حل شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه درحال حاضر با مسائل بین‌المللی، چالش های منطقه‌ای و مشکلات داخلی روبه‌رو هستیم، بیان کرد: در حوزه بین‌المللی چالش مهمی که با آن روبه‌رو هستیم روی روال افتاده است، البته ‌مشکل کامل حل نشده و تمام شده نیست.

وی با اشاره به شرایط منطقه‌ای افزود: در منطقه شاهد شرایط آشفته سیاسی و امنیتی هستیم و وضعیت ژله‌ای به وجود آمده است هرچند که ایران در مسائل منطقه‌ای رفتار عاقلانه‌ و شرافتمندانه‌ای داشته است و این در حالی است که برخی کشورها نگاهی زیکزاکی و توطئه جویانه داشته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مشکلات در ساختار اقتصادی و رکود گفت:‌ تا این مسائل حل نشود آبادانی در کشور رقم نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی بر روی آسیب‌های اجتماعی هم موثر بوده و 18 میلیون نفر درگیر آسیب‌های اجتماعی هستند، اضافه کرد: توسعه کشور بدون فهم مشترک امکان‌پذیر نیست و راه پیشرفت کشور تقویت تولید است.

لاریجانی بیان کرد: مردم باید بدانند که کشور در مسیر کارآفرینی می‌تواند به پیشرفت برسد و رسانه‌ها نیز در تحقق این امر نقش مهمی دارند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و تولید ملی تاکید دارند، گفت: باید این فرمایش رهبری به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی رسانه‌ها این مسیر را طی نکرده و ذهن‌ را به سمت‌های دیگر و مسائل حاشیه‌ای سوق می‌دهند که این مسئله به صلاح کشور نیست. فضای چنگ اندازی به مصلحت نیست و باید انتقاد منطقی مطرح شد.

وی در ادامه ضرورت توجه به مسائل شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: باید چرخ تولید به حرکت بیفتد تا آبادانی حاصل شود و رسانه‌ها نیز هر دستگاهی که تعلل کند را معرفی کنند.

لاریجانی با بیان اینکه بخش‌هایی از شهر قم گرفتار محدودیت‌های جدی است، اضافه کرد: مشکلات مردم را متذکر شوید و دستگاه‌ها نیز باید به وظیفه خود عمل کنند و خارج از خط بازی‌ها باید به فکر آبادانی بود.

وی با تاکید بر اینکه مسائل قم در سطح کلان در حال پیگیری است،‌گفت: در خصوص فرودگاه قم سه جلسه برگزار شده و راه‌هایی نیز برای حل مشکلات فرودگاه شناسایی شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcaw0ny.49nww15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما