دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : 51320
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت مطرح كرد

شور و شعور در جشن‌هاي دهه كرامت فراموش نشود

ايجاد فضاي صميميت و همدلي در جشن‌هاي دهه كرامت
قم نيوز : قم نیوزک رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت گفت:‌ بايد فضاي همدلي، صفا و صميميت در برنامه‌هاي دهه كرامت ايجاد شود.
ايجاد فضاي صميميت و همدلي در جشن‌هاي دهه كرامت/شور و شعور در جشن‌هاي دهه كرامت فراموش نشود
ايجاد فضاي صميميت و همدلي در جشن‌هاي دهه كرامت/شور و شعور در جشن‌هاي دهه كرامت فراموش نشود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هماهنگی دهه کرامت با آیت الله علوی گرگانی اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای دهه کرامت از سال 87 در دستور کار قرار گرفت تا به شادی و سرور اهل بیت(ع) در این دهه بپردازیم.

وی با بیان اینکه 34 دستگاه در این بخش فعال هستند گفت: از جمله آنها آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آستان حضرت شاهچراغ، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها، سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و وزارت کشور است.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با اشاره به دیگر نهادهای فعال در این بخش گفت: وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بسیج مستضعفان، سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی، کمیته امداد امام خمینی، شورای عالی فضای مجازی، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سازمان جوانان هلال احمر، مجمع جهانی تقریب مذاهب و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از دیگر نهادهای فعال در این مناسبت هستند.

وی عنوان کرد:‌ بالغ بر 350 هزار مراسم با محوریت فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می‌شود. اکنون موج دهه کرامت به سایر کشورها رسیده به طوری که در این زمینه 77 کشور در دهه کرامت مشارکت دارند.

ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به مردمی کردن جشن‌های دهه کرامت در نظر داریم از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه استفاده کنیم که در این زمینه 80 هزار مسجد در کشور بهترین ظرفیت برای برگزاری با شکوه جشن‌ها است.

وی ادامه داد: حدود 91 هزار هیأت مذهبی و 23 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد فرصت‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی هستند که می‌توان از آنها برای ترویج فرهنگ و آموزه اهل بیت(ع)  استفاده کرد.

رئیس شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه برنامه‌ریزی صورت گرفته تا جشن‌ها تنها به شور و سرور اختصاص نداشته باشد بلکه شور و شعور با یکدیگر در جشن‌ها وجود داشته باشد گفت: در جشن‌ها در نظر داریم فضای همدلی، صفا و صمیمیت ایجاد شود و همچنین تلاش می‌کنیم حرکت‌ها و اقدامات در این دهه از هر گونه رویکرد جناحی و سیاسی به دور باشد.

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcawenm.49n6u15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما