دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 46650
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم خبر داد

فعالیت اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در انجمن اصول فقه

قم نيوز : قم نیوز: رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم گفت: اساتید سطوح عالی حوزه در این انجمن به صورت رسمی و غیررسمی فعالیت می‌کنند.
فعالیت اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در انجمن اصول فقه
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی با اشاره به سیاست‌های انجمن اصول فقه حوزه علمیه اظهار کرد: این انجمن در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه علمیه گام برمی‌دارد.

وی ادامه داد: انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم از همان ابتدا ارتباط عمیقی با مراجع عظام تقلید داشت و این ارتباط هنوز ادامه دارد و در این انجمن از رهنمودهای مراجع عظام تقلید و راهبردهای آن‌ها در برنامه‌ها استفاده می‌شود.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم افزود: مجوز این انجمن را مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه صادر کرده و این انجمن ثبت رسمی شده است و اساتید سطوح عالی حوزه علمیه قم در انجمن اصول فقه به صورت رسمی و غیررسمی فعالیت می‌کنند.

محمدی با اشاره به فعالیت‌های انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم اظهار کرد: این انجمن در پنج بخش فعالیت می‌کند. فعالیت‌های انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم در بخش‌های نقد و بررسی مسائل علم اصول، کاربردهای قواعد اصولی، تاریخ و تبارشناسی مسائل علم اصول، اصول فقه مقارن و فلسفه علم اصول است.

وی ادامه داد: پرداختن انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم به موضوعاتی همچون تاریخ علم اصول یک نوآوری به شمار می‌رود، این انجمن به دنبال ایجاد زمینه فعالیت برای اساتید، محققان و پژوهشگران حوزوی است.

رئیس انجمن اصول فقه حوزه علمیه قم افزود: یکی از اهداف این انجمن، پرداختن به دانش اصول فقه با علوم بین رشته ای است، همچنین برگزاری نشست‌های علمی، نکوداشت‌ها و کنگره‌های ملی و بین المللی از دیگر برنامه‌های انجمن اصول فقه حوزه علمیه است. این انجمن همچنین پیش کنگره آیت‌الله بروجردی را در روز پنجشنبه 19 اسفند در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف انجمن اصول فقه حوزه علمیه می‌توان به تحقیق، تهذیب با حفظ سنت‌ها و اصول سلف صالح، بسط علم اصول و همچنین پرداختن به علوم دیگر مرتبط با اصول فقه اشاره کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcawiny.49nim15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما