دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب : 52590
منبع : خبرگزاری فارس
معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم مطرح کرد

پايه‌ريزي هنر اسلامي در قم/ فعالیت 50 رشته صنايع دستي داراي پروانه توليدي

قم نيوز : قم نيوز: معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: باید پايه‌ريزي هنر اسلامي در قم صورت گيرد تا مرحله اي كه همه افراد براي توليد هنر اسلامي در قم حضور پيدا كنند و حتي پايانه صادراتي و اقتصادي در اين بخش داشته باشد.
پايه‌ريزي هنر اسلامي در قم/ فعالیت 50 رشته صنايع دستي داراي پروانه توليدي
پايه‌ريزي هنر اسلامي در قم/ فعالیت 50 رشته صنايع دستي داراي پروانه توليدي
به گزارش قم نيوز، حسن بحرینی امروز با بیان اینکه بالغ بر 50 رشته صنایع دستی در قم دارای پروانه تولیدی است اظهار کرد: زمانی که بسیاری از تولیدات به سمتی رشد پیدا می‌کند بدون آنکه نیاز جامعه را در نظر داشته باشد بنابراین نمی‌تواند جایگاهی برای خود داشته باشند و رونق آنها کاهش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: استان‌ها و شهرها در شرایط کنونی باید با توجه به شرایط اقلیمی و فرهنگی برند خود را در گسترش فرهنگ و هنر پیدا کنند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه لازم است قم به عنوان مرکز هنر اسلامی حمایت شود گفت: هنوز حمایتی در این بخش روی نداده است. فرهنگ در این زمینه باید متناسب با ظرفیت‌ها گسترش پیدا کند زیرا قم شهری بین‌المللی است. با توجه به مهاجرت از سایر کشورها و اقصی نقاط ایران به این شهر باید از این گزینه برای گسترش فرهنگ و هنر اسلامی استفاده و هنر اسلامی را پایه‌ریزی کرد.

وی تأکید کرد: لازم است پایه‌ریزی هنر اسلامی در قم صورت گیرد تا مرحله‌ای که همه افراد برای تولید هنر اسلامی در قم حضور پیدا کنند و حتی پایانه صادراتی و اقتصادی در این بخش وجود داشته باشد.

بحرینی با بیان اینکه حدود 300 رشته صنایع دستی در کشور وجود دارد گفت: از این تعداد بیش از 50 رشته به طور مستقیم به هنر اسلامی مربوط هستند.

وی یادآور شد: هنر اسلامی در خطوط برگرفته از قرآن همچنین کتیبه‌های بناها و آثار منقش به آیات قرآن و دعا و حدیث تجلی پیدا می‌کند محصولاتی که استفاده اسلامی از دیگر آثار هستند که در این بخش می‌توان به سجاده، جانماز، تسبیح یا تزئینات معماری اشاره کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawmnm.49nuo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما