شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۷
کد مطلب : 28560
آیت‌الله نوری همدانی:

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا مبنای معرفی «اسلام ناب» باشد

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نامه‌ای که توسط مقام معظم رهبری برای جوانان آمریکا و اروپا نوشته‌ شده است، گفت: در این نامه به شناخت اسلام ناب و شناساندن صحیح آن اشاره‌ شده است که باید در این جهت تلاش کنیم.
نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا مبنای معرفی «اسلام ناب» باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از خواهران طلبه فارس و طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اظهار داشت: در قرآن کریم دو نوع مهاجرت برای طلب علم و مجاهدان ذکرشده است.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید برای شناخت اسلام عده‌ای حرکت کنند و به اسلام‌شناسی بپردازند، افزود: این کار طلبه‌هاست که باید در دین تفقه کنند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه بابیان اینکه دومین نوع مهاجرت برای بسیجیانی است که باید در جلو دشمن بایستند، خاطرنشان کرد: کتاب شهدا الفضیله کتابی است که در مورد علمایی که در تحقیق و جهاد نقش داشته‌اند و به تعداد 120 نفر بوده‌اند نوشته شده است.
 
وی با بیان اینکه باید توجه داشت طلبگی شغل بابرکت و از همه مشاغل بافضیلت تر است، گفت: روایات بسیاری برای طلب علم از حضرت محمد (ص) داریم و ایشان می‌فرمایند خداوند طالبان علم را دوست دارد و کسانی که درراه علم جان دهد شهید هستند.
 
آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در کلام ائمه معصوم (ع) موارد بسیاری به علم آموزی توصیه‌شده است، افزود: بارها خواسته‌اند که به مقام معظم رهبری به دلایل مختلف مدال‌هایی بدهند اما ایشان گفته اند که من به طلبگی خودم راضی هستم.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در جنگ نرم علما و طلاب باید پیشرو باشند، اظهار داشت: عده‌ای با قلم خود به شناساندن اسلام پرداختند و عده‌ای هم با مجاهدت خود به این کار پرداختند و اسلام را گستراندند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه دنیای امروز به عالم فقیه، آگاه و مبارز احتیاج دارد، افزود: در مقابله با اسلام؛ داعش، تکفیری‌ها، بوکوحرام و سایر فرقه‌هایی که به دنبال اسلام هراسی هستند، ایجاد شده‌اند.
 
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در منطقه، آمریکا و جنبش وال استریت نقش بسیار مهمی داشته است، افزود: دشمن وقتی این پیشروی را دید دست‌به‌کار شد و تهاجم فرهنگی، رسانه‌ای و ساخت تکفیری‌ها و بوکوحرام را انجام داد.
 
آیت الله نوری همدانی با توصیه به طلاب جوان که آگاه و اسلام شناس باشند، خاطر نشان کرد: تفقه در دین کار آسانی نیست و کار بزرگان بوده و طلاب باید بدانند برای گام برداشتن در این راه باید ابتدا اخلاص داشته باشند.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید با اخلاص کامل برای شناخت اسلام گام برداشت افزود: دومین حرکت طلاب جوان باید وجود همت بلند باشد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه به کوشش زیادی برای حرکت در مسیر شناخت اسلام نیاز است افزود: طلاب باید درراه خود با جدیت بیشتری تلاش کنند و هر چه کوشاتر باشند به درجه بالاتری می‌رسند.
 
وی اخلاص، همت بلند، اراده، جدیت، کوشش و نظم را از ارکان پیشرفت طلاب برشمرد و گفت: با در نظر گرفتن اوقات و برنامه‌ریزی دقیق باید به مطالعه بپردازید و از همه‌وقت و ثانیه‌ها استفاده کنید.
 
مرجع تقلید شیعیان بابیان این مطلب که قلم و بیان ابزار کار طلبگی است، افزود: اهل‌قلم بودن یک فن است که باید از استاد یاد گرفته شود و در ادبیات عرب باید الفاظ فصیح را به خوبی دانست.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه باید از دفاتری برای ثبت مطالب علمی با قلم خوش توسط طلاب استفاده شود، افزود: هر کاری راهی دارد و در علم باید با رنج و تلاش زیاد به پیشرفت رسید و این راه بسیار سختی است.
 
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در زمان حال مستکبران با تمام قوای خود در مقابل اسلام ناب ایستاده‌اند، افزود: جامعه امروز نیاز به آگاهی، هوشیاری و زمان‌شناسی دارد که این موارد باید در طلاب پررنگ‌تر باشد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به نامه‌ای که اخیراً توسط مقام معظم رهبری برای جوانان آمریکا و اروپا نوشته‌شده است، اظهار داشت: در این نامه به شناخت اسلام ناب و شناساندن صحیح آن اشاره‌شده و باید در این جهت تلاش کنیم.
 
وی با تأکید بر شناخت صحیح اسلام توسط طلاب گفت: طلبه‌ها باید ارتباط خود را با امام زمان (عج) بیشتر کنند زیرا ما سرباز ایشان هستیم و انقلاب اسلامی نیز در زمینه سازی برای ظهور مؤثر است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcawmnu.49nai15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما