دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 50970
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد:

اختصاص یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان برای استفاده از پساب در فضای سبز شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اختصاص یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان برای استفاده از پساب در فضای سبز شهر قم خبر داد.
اختصاص یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان برای استفاده از پساب در فضای سبز شهر قم
اختصاص یک میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان برای استفاده از پساب در فضای سبز شهر قم
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان با بیان اینکه برای ساخت پکیج تصفیه تکمیلی و اجرای برنامه مطالعاتی طرح جامع آبرسانی از منابع تامین پساب، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بودجه شهرداری قم در نظر گرفته شده است گفت: با گسترش مساحت فضای سبز شهری و پیرامونی شهر قم، کمبود منابع آبی مورد نیاز فضای سبز از یک سو و نیاز به منابع جدید پایدار ، کارشناسان فضای سبز را بر آن داشته تا طرح بازچرخانی آب را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به جزئیات این طرح تصریح کرد: بر این مبنا استفاده از پساب تصفیه خانه شهر قم و روان‌ آب‌های سطحی از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تخصیص پساب برای فضای سبز شهر گفت: با توجه به تعاملات و مذاکرات انجام شده با شرکت آب و فاضلاب شهر قم، شرکت سهامی آب منطقه ای و استانداری و پیگیری‌های مستمر به مقدار ۲۰۰ لیتر در ثانیه از خروجی تصفیه خانه‌های فاضلاب قم برای آبیاری فضای سبز پیرامونی اختصاص یافته است.

وی اذعان کرد: برای استفاده از بخشی از این منابع پایدار، در سالیان گذشته و به همت کارشناسان سازمان پارک‌ها ایستگاه پمپاژ در خروجی تصفیه خانه فوری - اضطراری قم ایجاد شده، این اقدام با خط انتقالی به قطر ۳۱۵ میلیمتر از تصفیه خانه تا تپه‌های اعلایر به طول هزار و 500 متر و استخر ذخیره ژئو ممبران به ظرفیت هزار و 200 متر مکعب انجام شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcawonm.49nw015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما