يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 51230
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قم:

10 فضاي آموزشي خيرساز در قم احداث مي‌شود/قم به 229 مدرسه نياز دارد

قم نيوز : قم نیوز: مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان قم از احداث 10 فضاي آموزشي خيرساز تا مهر امسال خبر داد.
10 فضاي آموزشي خيرساز در قم احداث مي‌شود/قم به 229 مدرسه نياز دارد
به گزارش قم نیوز، محسن پورگلیان در قم، با اشاره به بازدید از پروژه‌های مشارکتی خیران با اداره‌کل نوسازی استان قم اظهار کرد: میزان پیشرفت پروژه‌های نوسازی در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه 10 فضای آموزشی در حال احداث است گفت:‌ این فضاهای آموزشی شامل هشت مدرسه دارای 64 کلاس درس، یک سالن ورزشی و نمازخانه با 983 مترمربع است که خیران مدرسه‌ساز در احداث آن همکاری دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: تاکنون خیران مدرسه‌ساز بیش از 8 میلیارد و 973 میلیون تومان برای احداث این مدارس اعتبار اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه پروژه‌های تعریف شده در مناطق کمتر برخوردار شهر، از جمله پردیسان و همچنین مناطق روستایی قم است گفت: اکنون این پروژه‌ها در حال طی کردن مراحل پایانی هستند که با تأمین اعتبار از سوی خیران تا پایان شهریور امسال تکمیل می‌شوند.

پورگلیان با اشاره به مشارکت مطلوب خیران در امر مدرسه‌سازی گفت: تاکنون 102 مدرسه از سوی خیران احداث شده که 982 کلاس درس، 40 نمازخانه، هشت سالن ورزشی و هفت کارگاه و کتابخانه را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اهدای 84 قطعه زمین و 13 منزل مسکونی برای احداث فضاهای آموزشی از دیگر اقدامات خیران بوده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از احداث 35 درصد مدارس استان قم به همت خیران مدرسه‌ساز خبر داد و افزود: مشارکت خیران استان قم در امر مدرسه‌سازی بسیار مطلوب بوده و می‌توان بیان کرد حتی میزان بالاتری از میانگین کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه 229 مدرسه با 2 هزار و 780 کلاس در مناطق مختلف شهر قم نیاز است گفت: 32 باب مدرسه در ناحیه یک، 55 باب مدرسه در ناحیه دو، 42 باب مدرسه در ناحیه سه و 100 باب مدرسه در ناحیه چهار آموزش و پرورش باید احداث شود تا با ایجاد توازن مدارس تک شیفته شوند.

پورگلیان خاطرنشان کرد: مناطق جدید شهری بیشترین کمبود مدرسه را دارند که از جمله این مناطق می‌توان به شهرک پردیسان، قدس، بنیاد، بلوار غدیر، بلوار جمهوری و انسجام اشاره کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcawunm.49n6e15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما