چهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 21260

حضرت زهرا(س) بهترین افراد عالم را تربیت کرد

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت فاطمه(س) در خانه محقر و کوچک بهترین افراد عالم را تربیت کرد که هر یک از آنها شخصیت برجسته برای زمان خود و زمان‌های دیگر بودند.
حضرت زهرا(س) بهترین افراد عالم را تربیت کرد
به گزارش قم نیوز، عذری حسینی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) فردی دارای ویژگی‌های جامع و برجسته بود.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در عین حال که مادر خوبی برای فرزندانش بود، نقش همسری خود را برای امام علی(ع) به خوبی انجام داد و پاسخگوی سوالات مردم بود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان داشت: حضرت زهرا(س) زنی یکسونگر نبود، بلکه در همه ابعاد نمونه بود و برای الگوگیری بهترین است.

وی با اشاره به ویژگی همسرداری حضرت زهرا(س) گفت: برخی از زنان در جامعه امروز کم حوصله و پرتوقع هستند و انتظارات بالا از همسران خود دارند و این قضیه سبب اختلاف فراوان در بین آنها شده است، بنابراین باید در سخنرانی‌ها و صدا و سیما ویژگی همسرداری حضرت را تبیین کنیم تا افراد مختلف از ایشان الگوبرداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) در خانه محقر و کوچک بهترین افراد عالم را تربیت کرد؛ حضرت زینب(س)، امام حسین(ع) و امام حسن(ع) هر یک شخصیت برجسته برای زمان خود و زمان‌های دیگر بودند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به عبارت «هم فاطمة و ابوها، و بعلها و بنوها» در حدیث کساء گفت: در این بخش فاطمه محور پدر، همسر و فرزندانش است و با وجود آنکه هر یک جزو افراد جامع و کامل بودند ولی محور اصلی حضرت زهرا(س) است.

وی ادامه داد: بر همین اساس زنان با درایت،‌ تیزهوشی و زیرکی می‌توانند محور اصلی زندگی باشند البته منظور از اینکه محور قرار گیرند، این نیست که زن سالاری اتفاق بیفتد.

حسینی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حتی برای مردان جامعه نیز الگو هستند، گفت: زنان و مردان می‌توانند به ویژگی ولایت‌مداری حضرت تاسی کنند، زیرا این ویژگی است که همه افراد باید آن را داشته باشند.

وی در پایان متذکر شد: برخی از زنان حضور فعال در اجتماع دارند ولی به واسطه این حضور فعال، برخی از حریم‌ها شکسته می‌شود در حالی که حضرت زهرا(س) در عین حالی که مسائل شرعی و دینی را رعایت می‌کردند، در اجتماع حضور داشتند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcawunu.49n6i15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما