يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب : 49440
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام فرحزاد:

محبت خدا ریشه تمام خوبی‌ها است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: محبت خدا که ریشه تمام خوبی‌ها است، با محبت دنیا در یک دل جمع نمی‌شود.
محبت خدا ریشه تمام خوبی‌ها است
محبت خدا ریشه تمام خوبی‌ها است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد ظهر امروز در جلسه سخنرانی در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به حضرت خدیجه(س) اظهار کرد: این بانوی بزرگوار تمام ثروت خودش را در راه اسلام هزینه کرد، امام علی(ع) هم باغ خودش را فروخت و پول حاصل از آن را به نیازمندان داد.

وی ادامه داد: انسان باید یک پنجم اضافه اموال خود را در پایان سال به عنوان خمس پرداخت کند، اما متاسفانه افراد زیادی خمس اموال خودشان را نمی‌دهند، چون انسان‌ها به دنیا وابسته شدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان‌های خیری که همه هستی خودشان را وقف کار خیر کردند، انسان‌های ارزشمندی هستند، اما بیشتر افراد اموال خودشان را به جای هزینه در کار خیر صرف تشریفات و تجملات می‌کنند.

فرحزاد با اشاره به ثروتمندان جامعه اظهار کرد: عده کمی از این گروه به نیازمندان کمک می‌کنند و گرنه اگر ثروتمندان جامعه به نیازمندان کمک می‌کردند، این همه مشکل نداشتیم، برخی افراد نماز می‌خوانند، اما حاضر نیستند خمس اموال خودشان را بدهند که این یک کار غلط است.

وی ادامه داد: همان آبی که وسیله حرکت کشتی است، اگر وارد کشتی شود، موجب غرق آن خواهد شد.ریاست طلبی موجب شد که عمر بن سعد، امام حسین(ع) را به شهادت رساند، در حالی که حضرت خدیجه(س) ذره ای محبت دنیا در دل نداشت و با اموالش به اسلام کمک کرد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند در دل بنده مومن است، انسان از خودش هیچ چیزی ندارد و از شدت ظهور و بروز خدا، او را نمی‌بینیم، امام علی(ع) فرمود من هیچ چیزی را ندیدم، مگر اینکه قبل، همراه و بعد از آن خدا را دیدیم.

فرحزاد با اشاره به وجود خداوند اظهار کرد: هر کجا که برویم، خداوند وجود دارد، ما انسان‌ها هر چیزی که داریم از خداوند است، مالکیت و خالقیت خداوند همه عالم را گرفته و چیزی برای بقیه نگذاشته است.

وی ادامه داد: خداوند در پشت پرده و حجاب قرار ندارد، بلکه دلبستگی به دنیا موجب شده است که ما انسان‌ها خداوند را نبینیم، باید از خدا بخواهیم که محبت دنیا را از دل ما بیرون کند، همانطوری که خداوند این کار را برای افراد صالح انجام داد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امام حسن(ع) سه بار در عمرش، تمام اموال خودش را با فقرا تقسیم کرد. شخصی نزد امام حسن(ع) آمد و گفت که من نیازمند هستم، این امام معصوم تمام اموال خودش را به آن شخص داد.

فرحزاد با اشاره به محبت دنیا اظهار کرد: نباید اجازه بدهیم که این محبت وارد دل ما شود، محبت خدا که ریشه تمام خوبی‌ها است و با محبت دنیا در یک دل جمع نمی‌شود، حضرت سلیمان ثروت زیادی داشت، ولی به دنیا وابسته نبود و با زنبیل بافی زندگی خودش را تامین می‌کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر از دنیا جدا شدیم، وارد بهشت خواهیم شد، انسان نباید اجازه بدهد که محبت دنیا بر او سیطره پیدا کند. خود دنیا بد نیست، اما داشتن محبت دنیا برای انسان بد است و این محبت موجب می‌شود که انسان سعادتمند نشود. امام حسن مجتبی(ع) چون محبت دنیا در دل نداشت، اموال خودش را با نیازمندان تقسیم می‌کرد و یکی از ویژگی‌های این امام معصوم کمک به نیازمندان بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawyny.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما