شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 27714
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

اعتقاد به حضور امام زمان(عج) کنترل‌کننده اعمال انسان‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: اعتقاد به اینکه کارهایمان در پیشگاه امام زمان(عج) بازبینی می‌شود سازنده و کنترل کننده عمل‌ انسان‌هاست.
اعتقاد به حضور امام زمان(عج) کنترل‌کننده اعمال انسان‌هاست
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی با اشاره به آیاتی از سوره یونس گفت: خداوند در قرآن کریم در مورد اولیا‌ءالله می‌گوید «این دسته از افراد به کسانی اطلاق می‌شود که اهل ایمان و تقوا هستند که برای اینها در دنیا و آخرت سعادت نوشته می‌شود و چه فضلی عظیم‌تر از این است».
 
وی خاطرنشان کرد: برای کلمه «یؤمنون بالغیب» در قرآن کریم معانی زیادی بیان شده است اما یکی از این معانی آن ایمان داشتن به حضور امام زمان(عج) است که نشان می‌دهد این موضوع از اهمیت والایی برخوردار است.
 
استاد حوزه علمیه قم توجه ویژه امامان به وجود این حضرت را نشان از اهمیت این موضوع دانست و گفت: تمام امامان مژده آمدن امام زمان (عج) را به یاران و مردم زمان خویش داده‌اند که این امر نشان دهنده اهمیت این موضوع و جایگاه ویژه ایشان دارد.
 
وی با بیان اینکه ارزش وجود هر کسی وابسته به موضوع یا کسی است که در مورد آن فعالیت می‌کند، اظهار کرد: برای کسانی که در حوزه مهدویت کار می‌کنند چه سعادت و ارزشی بهتر از این که برای رضایت امام زمان (عج) تلاش کنند که دارای ارزش بالایی است.
 
آیت‌الله علوی‌گرگانی تصریح کرد: تمام امامان پیش از امام عصر(عج) و پیامبران مژده آمدن ایشان را داده و اشاراتی به وجود مبارکشان داشتند که همین موضوع نشان می‌دهد امام عصر(عج) آخرین سرمایه هدایت انسان‌ها و امید اولیا خداوند بوده است.
 
وی با اشاره به این مطلب که کارهایمان در پیشگاه امام زمان(عج) بازبینی می‌شود، گفت: از آنجایی که انسان‌ها معصوم نبوده و جایزالخطا هستند اعتقاد به این موضوع موجب کنترل رفتارهای انسان می‌شود تا کمتر خطایی از خود بروز دهند.
 
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: این اعتقاد سازنده و کنترل کننده عمل‌ انسان‌هاست و این در راستای خواست خداوند در بی‌ید نبودن انسان‌ها و توجه آنها نسبت به مسئله رسیدگی به اعمالشان قرار دارد. با توجه به همین موضوع خداوند فرموده است «روزی و حسابتان در نزد من قرار دارد تا انسان‌ها بدانند کسی بر رفتار آنها نظارت دارد».
 
وی در پایان گفت: باید فعالیت‌های مهدوی و اعتقاد به وجود امام زمان(عج) در فعالیت تمام موسسات و سازمان‌ها گسترش یابد تا این موضوع را همه بدانند که همه اعمال انسان‌ها توسط ایشان دیده و کنترل می‌شود به همین دلیل این حضرت فرموده‌اند «وقتی کار خیری انجام می‌دهید دعایتان کرده و وقتی مرتکب گناه می‌شوید برای شما آرزوی توبه می‌کنیم».
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcay0nu.49n0615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما